Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Consumentenbond: verkeersinfo in Apple Maps scoort dikke onv

Pagina: 1
Acties:

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Consumentenbond: verkeersinfo in Apple Maps scoort dikke onvoldoende
TomTom scoort het beste, gevolgd door Google Maps
Er staan toch echt nog twee andere tussen TomTom en Google maps in beide grafieken. Zowel Waze als Mio scoren beter dan Google Maps, dus die uitspraak strookt niet met de getoonde data. Google Maps scoort zelfs meer in het midden dan dat het op TomTom volgt.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 09:16

Fordox

00101010

Ik vind dit stuk erger:
Bij TomTom kwam de melding in bijna vier op de vijf gevallen overeen met de werkelijke situatie. Bij Google Maps was dat bij tweederde van de ritten, terwijl Apples kaartenprogramma het in 57 procent van de gevallen goed deed. Garmin DAB deed dat het minste, met 53 procent.
Vier van de vijf gevallen
tweederde
57 procent

Dat is niet bepaald een fijn lezende opsomming. Maak van alles verhoudingen of procenten, niet van allebei een beetje.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
@LOTG dank voor je opmerking. Je hebt gelijk, ik heb het weggehaald.

@Fordox Thx, helemaal niet aan gedacht dat je het zo zou kunnen lezen. Vind het juist heel afwisselend, bovendien staan de exacte percentage eronder in een grafiek, waardoor het direct ook eronder te zien is.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 09:16

Fordox

00101010

Afwisselend is het zeker, maar het is soms wat lastig om te vergelijken met elkaar als je alleen de tekst zelf leest. Ik ben zelf geen fan van grafiekjes in nieuwsberichten, een mooi artikel behandeld alles wat ik moet zien :)

En ik zie nu achteraf ook een klein mieren** puntje;
Gevallen
Ritten
Gevallen

Dit stoort mij omdat dit bij mij is in gehamerd bij het maken van (technische) verslagen/rapporten. Het kan dus puur persoonlijk zijn voor mij :9

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
Er staat een interpretatiefout in de tekst:
TomTom scoort het beste in de test van de bond.
Hoe vaak verkeersinfo ernaast zit bij navigatiesoftware
Onjuiste melding indien er file stond op de route van tester. In procenten, lager is beter
TomTom: 53%

Nou is het flauw, maar ik zou zelf kiezen voor de term "minst slecht" in plaats van "de beste" als meer dan de helft van de info onjuist is (in dit geval).

vrede in rust