Balance schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:43:
[...]
Zo te horen is er dus echt flink wat werk in gaan zitten. Wat je in ieder geval moet doen is de uiteindelijk export en de RAW files bewaren, zodat je over 5 tot 10 jaar dit project nog een keer kan renderen met de ervaring, de computers en de software die je dan hebt. Zul je zien dat je een compleet ander resultaat krijgt.
[...]
De meningen rond de overgang zijn inderdaad sterk uiteenlopend. Hopelijk is het voor degene die het minder goed vinden geen gamebreaker..
De ‘multiple frame noise reduction ‘-techniek zoek ik zeker even op, bedankt voor het interessante weetje. Kan nog goed van pas komen!
Foto- en videogear is inderdaad soms belachelijk duur. Maar toch heb ik nog geen seconde spijt gehad van al de grote aankopen die ik deed. De resultaten stellen mij meestal zodanig tevreden.
Als body gebruikte ik voornamelijk een Canon 70d & 50d. (in combinatie met Magic Lantern gebruik ik de 50d hoofdzakelijk voor RAW-video)
Lenzen:
Tokina 11-16mm F2.8 - Schitterende wide angle lens die uitstekend scherp is.
Sigma 18-35mm F1.8 - Mijn favo lens, enorm enorm scherp. En wat een gemak om te gebruiken.
Canon 70-200mm F2.8 IS - Ook enorm scherp, wel een zware jongen. Niet zo handig om voortdurend mee te sleuren..
Veel succes met je nieuwe materiaal. Ik hoop binnenkort een schitterend timelapse-filmpje te zien verschijnen met jouw naam erop!
Good luck and have fun!
Lasteraar, bedankt voor je feedback!
Heb getracht om het geheel op de muziek te monteren, naar de het midden toe begint het inderdaad nogal snel te gaan.
Het is soms lastig om dat zelf op te merken als je de montage zelf al zo’n 300 keer bekeken hebt..
Maar je hebt absoluut een punt! Dit soort dingen kan je alleen te weten komen door andere kijkers hun feedback te vragen, waarvoor dank!
Goed idee om het filmpje te halveren en enkel de ‘epic’ stukken te houden. Echter was deze versie hoofdzakelijk voor school bedoeld, dus gebruikte ik de meeste timelapsen (81) & hyperlappen (13) die ik maakte om aan te tonen dat er heel wat uren ingekropen zijn. But i’ll keep that in mind, eventueel voor mijn showreel eind 2015. :-)
Thanks voor je feedback!
Sjekster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:18:
Gaaf! Mooie slidershots en ook goed geslaagde hyperlapse sequences! Dat zou ik zelf toch ook es willen proberen

. Die ene waar je midden in 180 draait is erg leuk gedaan. Leuk gebruik van zoomeffecten ook! Zijn dat dingen die je gewoon in post hebt gedaan, of heb je echt ter plekke aan de zoomring gedraaid?

Lijkt me het laatste, omdat je anders niet gauw 4K resolutie overhoudt bij digitaal zoomen?
[...]
Mijn complimenten iig! Durf de mijne nu niet meer online te zetten

Thanks Sjekster!
Hyperlapsen is zoals je zelf zegt écht geen gemakkelijke opdracht.
Echter was ik er tot mijn verbazing vrij snel mee weg.
Natuurlijk komt er héél wat post-productie bij kijken (je zou die hyperlapsen eens straight out of camera moeten zien..

).
Zoom-effecten zijn wel degelijk in post-productie gedaan. Toch leuk dat je twijfelt, bevestigd dat het goed gedaan is haha

.
De overgang is inderdaad nogal gewaagd, some people like it some don’t. Volgende project toch maar iets braver aanpakken denk ik!
Ook jouw opmerking dat de shots nogal ‘all over the place’ zijn klopt volledig. Eén van de jury-leden (een regisseur) gaf exact dezelfde opmerking.
Echter heb ik er van bij de start van het project voor gekozen om er geen verhalend filmpje van te maken maar een soort opeenvolging van verschillende technieken. (Gebruik van ND-filters, Slider-shots, Hyperlapsen, etc..)
Mijn volgend timelapse-project staat reeds gepland, daar ben ik wel van plan er een verhaal in te verwerken. Lijkt mij een serieuze uitdaging. Hopelijk lukt het mij!
Gooi jouw timelapse-project hier gerust bij in de comments, zéér benieuwd!
Nogmaals dank voor je feedback!