Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop upgrade voor HBO 4 jarige studie

Pagina: 1
Acties:

• masquerate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 23:56
Beste lezers,

Ik ga na de zomer beginnen met HBO.
Op het moment heb ik een laptop die het nog goed doet, maar ben aan het bekijken of ik hem moet upgraden voor nog 4 jaar gebruik of een nieuwe moet kopen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruik worden voor mijn studie commerciële economie volgend jaar. deze studie duurt 4 jaar en hierbij zal ik voornamelijk gebruik maken van office en verder niks zwaars.
Ik heb een mooie game pc staan die ik voor de rest gebruik, dus laptop is echt alleen voor studie.

Wat is je budget?
Er is geen specifiek budget, ik ben aan het kijken of ik beter mijn laptop kan upgraden of de laptop verkopen en een nieuwe laptop kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Samsung SSD en werkgeheugen maakt niet veel uit, zolang het sodimm is en snel.

huidige laptop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus K55A-SX007V€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Upgrade waar ik over zit te denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMSX8GX3M2A1600C9€ 75,95€ 75,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 115,95€ 115,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 191,90

Is deze upgrade het waard, of zou het verstandiger zijn om een nieuwe laptop te kopen om gegarandeerd 4 jaar hbo er mee te doen?

Heel erg bedankt voor het lezen!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik weet niet wat je in die 4 jaar gaat doen, of dat Office of VMware/renderen/cad/andere zware software is, dus als de laptop het nu prima doet..... Don't fix it if it aint broken ;)
Maar een SSD kan nooit kwaad, en van 4GB naar 8GB is ook niet vervelend :)

Fixing things to the breaking point...

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11 22:33
@RGAT
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruik worden voor mijn studie commerciële economie volgend jaar. deze studie duurt 4 jaar en hierbij zal ik voornamelijk gebruik maken van office en verder niks zwaars.
Ik heb een mooie game pc staan die ik voor de rest gebruik, dus laptop is echt alleen voor studie.

• RGAT
  • Niet online
Oops, overheen gelezen :o
Maar als je inderdaad niet veel zwaars gaat draaien zou ik er gewoon een SSD in stoppen, geheugen bijprikken zal misschien niet eens echt nodig zijn.

• masquerate
weet iemand of een 850 eva ssd setje al te krijgen is voor de laptop?
dan ga ik mijn laptop denk ik gewoon upgraden.

Verwijderd

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een laptop die elke dag meegaat de 4 jaar marker soms toch echt niet haalt :) maar ik zou hem lekker opgebruiken :)

Als je niks anders doet dan office e.d. op je laptop is hij swieso wel voldoende je kunt er altijd een SSd in plaatsen ik werd heel blij toen ik van mijn 5400rpm schijf naar een SSD ging en geheugen erbij kan altijd geen kwaad ( check wel even je geheugensnelheid van het geheugen wat je nu hebt )

ligt een beetje aan je gevoel of het nuttig is om te upgraden of om een nieuwe te kopen trouwens want voor €400,- en een beetje heb je waarschijnlijk vergelijkbare nieuwe laptops

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:21:
...
ligt een beetje aan je gevoel of het nuttig is om te upgraden of om een nieuwe te kopen trouwens want voor €400,- en een beetje heb je waarschijnlijk vergelijkbare nieuwe laptops
Dat klopt maar dan kan TS beter de huidige laptop nog even gebruiken en dan over een jaartje of twee een nieuwe, naast dat er tegen die tijd weer betere zullen zijn kan deze laptop nog prima mee zolang TS er voorzichtig mee omgaat :)

• RGAT
  • Niet online
masquerate schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:21:
weet iemand of een 850 eva ssd setje al te krijgen is voor de laptop?
dan ga ik mijn laptop denk ik gewoon upgraden.
Een 850 eva SSD ga je niet vinden, de 850 EVO wel ;) Gewoon een 850 of Crucial MX100 kopen en in de laptop plaatsen, daarvoor zal je wel Windows moeten herinstalleren dus van tevoren een DVD met Windows (of usb stick) klaar leggen ;)
(En ja, sommige tweakers menen een SSD upgrade te doen met Ghost, of dat zoveel makkelijker is en handiger, tja.....)

Verwijderd

Haha ja ik had een clone gemaakt op mijn crucial SSD de week erop mijn pc opnieuw geinstaleerd, was een zooitje ( alhoewel dat ook aan de op het moment van clonen staat van de harde schijf lag )
Maar met een schone lei beginnen kan ik aanraden.

• masquerate
als ik de samsung evo 850 evo koop, daar zit software bij om alles van mijn hardeschijf over te zetten op mijn SSD toch?

eva was spelfoutje xD
Pagina: 1