Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Hallo,
Ik heb problemen met het werken van mijn reeds gekochte SSD schijf op mijn Asus K75V. (Windows 8.1)
De harde schijf is van Kingston SSDNow V300 120GB.

Ik had wat aanpassingen gedaan in de bios:
Launch CSM en suboption Launch PXE OpRom
Tevens bij Security option de Secure Boot Control disabled

Daarna heb ik de Kloon partitie software cdrom in de dvd speler gedaan zodat mijn laptop opstart vanaf de cdrom.
SSD schijf via USB aangesloten. Daarna de C partitie gecloned.

Nadat dit was voltooid, sloot ik de SSD schijf op de 2e vrije poort aan.
In de bios settings heb ik daarna de SSD schijf als primaire boot ingesteld.

Ik starte vervolgens mijn laptop opnieuw op. Windows gaf toen aan om mijn settings opnieuw in te moeten stellen. Zonder hier verder bij na te denken liet ik dit lopen.
Echter nadat dit was voltooid, merkte ik totaal geen snelheid verschil met opstarten.

Toen ik in Windows ging kijken hoe de partities waren verdeeld zag ik een hele vreemde verdeling.
Het lijkt er op dat mijn oude hardeschijf nog steeds als C: partitie staat en mijn SSD schijf als E:
Ook moest ik Windows opnieuw activeren. Alleen toen ik dit deed kreeg ik een foutmelding dat dit niet mogelijk is.
Ik kon ook geen updates downloaden.

Wat gaat er hier mis?
Moet ik wellicht een nieuwe install doen van Windows 8?

Word SSD wel ondersteund door Asus? Graag hoor ik jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00
Ik zou beginnen door de laptop eerst een op te starten zonder je originele schijf eraan.

Vervolgens moet je kijken wat wel en niet werkt, het kan best zijn dat je windows installatie van je originele schijf de ssd in de weg zit..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Het volgende is gedaan:

- Primaire (Oude) harde schijf is losgekoppeld.
- SSD aangesloten gehouden
- Laptop start niet meer op. Ik kom enkel in een Windows 8 boot menu. Wanneer ik daar wederom kies voor een herstel functie van Windows dan werkt dit niet
- Oude harde schijf wederom aangesloten. Windows start wel op maar veel functies werken niet meer en ik kan nog steeds niet windows activeren.
- Fabrieks reset geprobeerd uit te voeren. Dit bleek ook niet meer mogelijk. De partitie waar de installatie bestanden op staan is niet meer bereikbaar....

- Bios nagekeken.
- Boot sectie gekozen.
- Select Filesystem laat het volgende zien:

ST500L012 HN-M500MBB \HD(Part1,Sigf4906c41-c27a-42d7-aa92 <= (Oude Hardeschijf)
ST500L012 HN-M500MBB \HD(Part2,Sige564c2a8-81fb-4f65-bb52
'' '' \HD(Part4.........
'' '' \HD(Part5.........
'' '' \HD(Part6.........
'' '' \HD(Part7........
'' '' \HD(Part8........
KINGSTON SV300S37A120G \HD(Part2,Sig0b40a5d8-ec9f-4799-bea5 <=(Nieuwe SSD schijf)
KINGSTON SV300S37A120G \HD(Part3,
'' '' \HD(Part4.........
'' '' \HD(Part5........
'' '' \HD(Part6..........
'' '' \HD(Part7.................
'' '' \HD(Part8................

Kan het zijn dat mijn bootpartities nu niet meer bruikbaar zijn...? Of kan ik ze op de één of andere manier weer herstellen naar hoe het eerst was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Schijf klonen is vaak een slecht idee. Gewoon verse installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Dat is dus niet mogelijk omdat ik de laptop zonder een installatie cdrom heb gekocht.
De installatie partities stonden op de hardeschijf.
Asus kan mij alleen een Windows 8 OEM versie cdrom sturen maar dan moet ik daar voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Of je download op een andere pc een 'pirate' versie van Windows (Dit is niet illegaal omdat je legale code gebruikt!!) die hetzelfde is als welke op je PC stond en installeert deze. Indien de laptop geleverd is met Windows 8 staat de product code in het BIOS verwerkt en activeert de laptop zich automagisch na een reïnstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Hmmh de Asus servicedesk zei dat de registratie code alleen bruikbaar is voor de OEM versie van Windows die op die partitie staat.
Een normale Windows 8 (die je dus in de winkel koopt, of download) zou niet werken volgens hun.

Maar proberen kan geen kwaad... ik zal kijken of dit wellicht gaat lukken.

Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Laatst online: 10:39
Je kunt het beste de key achterhalen als deze niet op een sticker staat (met magicjellybean bijvoorbeeld) en dan de officiële Windows ISO downloaden, via de tool van Microsoft.

http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Bij een MSI laptop heb ik dit onlangs gedaan en ik heb geen probleem met de activering gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door n0pe op 29-01-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Ja je moet inderdaad een OEM versie van Windows downloaden. Die keys werken alleen op exact dezelfde versie als origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
De key is echter voor Windows 8 dus niet Windows 8.1
Ik heb namelijk windows 8.1 als upgrade via de app store gedaan.

Bestaat er ook een OEM versie voor windows 8 die ik 'legaal' kan downloaden?

Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Haribo112 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:39:
Ja je moet inderdaad een OEM versie van Windows downloaden. Die keys werken alleen op exact dezelfde versie als origineel.
Naar mijn weten zit er alleen verschil tussen de verschillende versies van Windows en wordt er geen onderscheid gemaakt tussen OEM en retail versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 18:38
Haribo112 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:39:
En die zijn er dus niet meer. Elke versie van Windows herbergt OEM/Retail etc...
Je kunt dus gewoon een willekeurige Win8 core DVD downloaden en de installatie laten doorlopen. De code wordt automatisch uit je bios getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
v1co schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:40:
De key is echter voor Windows 8 dus niet Windows 8.1
Ik heb namelijk windows 8.1 als upgrade via de app store gedaan.

Bestaat er ook een OEM versie voor windows 8 die ik 'legaal' kan downloaden?

Bedankt voor jullie hulp
Gewoon via Microsoft, je kunt de installatiemedia van Windows 8.1 als het goed is downloaden met een Windows 8 key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Oké, dan is het nog makkelijker dan ik dacht. :) Die link van Zonereaver legt alles uit wat je moet doen. Succes!

[ Voor 40% gewijzigd door Haribo112 op 29-01-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Ik zal dit vanavond als ik thuis ben gaan testen.
Ik hoop alleen niet dat ik gezeik krijg omdat ik Windows 8 nog niet geactiveerd heb staan.

Ik hou jullie op de hoogte....bedankt voor de hulp dusver!

[ Voor 7% gewijzigd door v1co op 29-01-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Gisteren Windows 8.1 geinstalleerd. Dit is gelukt. Probleem is nu alleen dat ik geen updates binnen kan halen.
Ook als ik mijn Cisco VPN account wil gebruiken (voor mijn werk) lukt dit niet meer. Ik krijg de foutmelding dat door software corruption de tool niet meer gebruikt kan worden.

Ik heb geprobeerd om via USB op te starten om dan vervolgens mijn C schijf te formateren en opnieuw te installeren. Dit lukt ook niet.

Wat ik denk is dat Windows 8 (dus niet 8.1) nog steeds problemen geeft en de C: schijf dus helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd moet worden.

Ik ga op zoek naar een manier om dit te doen... Voor tips hoor ik graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Probleem is opgelost! Ik heb de oude hardeschijf losgekoppelt en opgestart via USB.
Daarna een schone install op de SSD gedaan. Dit lukte!
Windows werkt nu zoals het zou moeten werken!

Laptop is opgestart binnen 3 seconden(!) Supersnel! :)

Bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1