Hallo,
Ik heb problemen met het werken van mijn reeds gekochte SSD schijf op mijn Asus K75V. (Windows 8.1)
De harde schijf is van Kingston SSDNow V300 120GB.
Ik had wat aanpassingen gedaan in de bios:
Launch CSM en suboption Launch PXE OpRom
Tevens bij Security option de Secure Boot Control disabled
Daarna heb ik de Kloon partitie software cdrom in de dvd speler gedaan zodat mijn laptop opstart vanaf de cdrom.
SSD schijf via USB aangesloten. Daarna de C partitie gecloned.
Nadat dit was voltooid, sloot ik de SSD schijf op de 2e vrije poort aan.
In de bios settings heb ik daarna de SSD schijf als primaire boot ingesteld.
Ik starte vervolgens mijn laptop opnieuw op. Windows gaf toen aan om mijn settings opnieuw in te moeten stellen. Zonder hier verder bij na te denken liet ik dit lopen.
Echter nadat dit was voltooid, merkte ik totaal geen snelheid verschil met opstarten.
Toen ik in Windows ging kijken hoe de partities waren verdeeld zag ik een hele vreemde verdeling.
Het lijkt er op dat mijn oude hardeschijf nog steeds als C: partitie staat en mijn SSD schijf als E:
Ook moest ik Windows opnieuw activeren. Alleen toen ik dit deed kreeg ik een foutmelding dat dit niet mogelijk is.
Ik kon ook geen updates downloaden.
Wat gaat er hier mis?
Moet ik wellicht een nieuwe install doen van Windows 8?
Word SSD wel ondersteund door Asus? Graag hoor ik jullie feedback.
Ik heb problemen met het werken van mijn reeds gekochte SSD schijf op mijn Asus K75V. (Windows 8.1)
De harde schijf is van Kingston SSDNow V300 120GB.
Ik had wat aanpassingen gedaan in de bios:
Launch CSM en suboption Launch PXE OpRom
Tevens bij Security option de Secure Boot Control disabled
Daarna heb ik de Kloon partitie software cdrom in de dvd speler gedaan zodat mijn laptop opstart vanaf de cdrom.
SSD schijf via USB aangesloten. Daarna de C partitie gecloned.
Nadat dit was voltooid, sloot ik de SSD schijf op de 2e vrije poort aan.
In de bios settings heb ik daarna de SSD schijf als primaire boot ingesteld.
Ik starte vervolgens mijn laptop opnieuw op. Windows gaf toen aan om mijn settings opnieuw in te moeten stellen. Zonder hier verder bij na te denken liet ik dit lopen.
Echter nadat dit was voltooid, merkte ik totaal geen snelheid verschil met opstarten.
Toen ik in Windows ging kijken hoe de partities waren verdeeld zag ik een hele vreemde verdeling.
Het lijkt er op dat mijn oude hardeschijf nog steeds als C: partitie staat en mijn SSD schijf als E:
Ook moest ik Windows opnieuw activeren. Alleen toen ik dit deed kreeg ik een foutmelding dat dit niet mogelijk is.
Ik kon ook geen updates downloaden.
Wat gaat er hier mis?
Moet ik wellicht een nieuwe install doen van Windows 8?
Word SSD wel ondersteund door Asus? Graag hoor ik jullie feedback.