Verlengde garantie Asus notebook alsnog afsluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb tijdens de BTW actie van Media Markt vorig jaar de Asus N550JV laptop gekocht.

Destijds geen verzekering van Media Markt afgesloten (hou sowieso niet daarvan), onder meer omdat ik zelf een goede allrisk inboedelverzekering heb die ook ongelukjes buitenshuis dekt.

Tot 31 Januari (1 jaar na aankoop) is het nog mogelijkheid om via Asus zelf verlengde garantie af te sluiten (van standaard 2 naar 3 jaar). Dit kost 75 euro.

Ik twijfel heel erg of ik deze verlengde garantie van Asus nog op de valreep afsluit.

Ik weet dat er iets als economische levensduur bestaat en dat er net na die 2 jaar iets is, je op zich er nog een case van kan maken ook zonder extra garantie, maar ik wil geen drama en moeilijkheid, omdat ik al genoeg daarvan in korte tijd gehad heb.
Met de PC ben ik niet zo moeilijk met onderdelen vervangen, maar met deze (voor mij dure) laptop, durf ik dat eigenlijk niet aan. Misschien als het een netwerkkaartje is, maar een moederbord/processor... nee..
Ik heb een beetje ingelezen dat een evt. reparatie door derden (of Asus) ook snel boven de 75 euro uitvalt.

Is het in mijn geval een verstandige keus? Ik mis een beetje een klankbord om dit aan voor te leggen.

De reden dat ik het niet gewoon maar even doe is, omdat 75 euro voor mij niet zomaar wat is, maar als ik het risico loop later verder van huis te zijn, omdat ik een reparatie niet kan betalen, misschien wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je doet is simpelweg een risico afkopen. Voor 75 euro heb je een jaar langer geen gezeur.

Ik zou het niet doen, omdat ik er vanuit ga dat mijn hardware het langer doet. En als er iets mis mee is, dan kan ik 't vast wel fixen voor minder dan wat die verzekering kost in de meeste gevallen. En anders is het gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is effectief gezien een aankoopbeslissing, en daar is het Shopping Forum niet voor bedoeld. Verder kunnen we jouw situatie niet beoordelen, en is het jouw persoonlijke afweging of je dit wilt.

Je zult dus zelf moeten beslissen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.