Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oudere inkt in nieuwe printer

Pagina: 1
Acties:

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo iedereen, ik weet niet of ik dit bericht juist plaats, zoniet, mijn excuus hiervoor.
Ik had een nieuwe printer nodig omdat mijn oude stuk is. Ik heb een HP met inktnummer 364 gekocht. Nu heb ik in mijn oude printer nog cartridges zitten die nog niet leeg zijn dus dacht ik dan stop ik die in de nieuwe printer (hetzelfde inkt nummer) maar ik kreeg bij aankoop te horen dat dat niet kan.
Ik moet eerst de cartridges gebruiken die bij de nieuwe printer zitten en als ik dat niet doe en mijn oudere cartridges erin stop dat dan de garantie vervalt omdat HP dat kan zien.
Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord, maar ik heb meerdere verhalen gehoord die niet kloppen.
Dus mijn vraag: is wat deze persoon zei waar?

Ik denk ik vraag het hier voordat ik mijn nieuwe printer installeer.
Oh ja de oudere cartridges (1 maand oud ongeveer) zijn de orginele van HP en nooit bijgevuld

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

P_Tingen

omdat het KAN

Ik sta niet direct bekend om mijn printerkennis maar dit klinkt toch echt wel als een ontzettend broodje aap. Waarom zou het ook maar 1 jota uitmaken of je de aankoopcartridges erin stopt of je "oude" cartridges?

Staat er ook iets hierover in de garantievoorwaarden die bij de printer zitten?

... en gaat over tot de orde van de dag

• MissShadows
Ikzelf heb het niet kunnen vinden behalve dit:
Voor HP printerproducten is het gebruik van een cartridge die niet door HP is geleverd of een nagevulde cartridge niet van invloed op de garantie aan de klant of een contract voor ondersteuning dat met de klant is gesloten
Bij deze zin denk ikzelf dan aan b-merk cartridges.

en deze: Er wordt geen garantie gegeven op HP inktpatronen die zijn nagevuld, opnieuw zijn geproduceerd, zijn opgeknapt en verkeerd zijn gebruikt of waarmee enigerlei wijze is geknoeid.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of het waar is: geen idee.
Wel zou ik je met klem willen adviseren om het ding terug te brengen als dat nog kan, en een goedkope kleurenlaser aan te schaffen.
Waarom? Omdat je kennelijk niet zoveel print, anders had je de vraag niet gesteld. En omdat een kleurenlaser ook geen kont meer kost, onderhand net zo veel als twee originele HP cartridges. En dan heb je geen issue met oudere meuk of met uitdroging meer :)

Ter indicatie: ik kocht 4 jaar geleden een samsung kleurenlasertje. Draai nu nog steeds met de toen meegeleverde toners :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MissShadows
Das dan geen geld, maar dan zit ik nog steeds met halfvolle inkt cartidges waar ik niks mee kan.

• MissShadows
ik denk dat ik er al achter ben.
Ik heb toch het risico genomen en de oude cartridges erin gedaan en ik kom niet verder.
In het scherm staat dat ik de installatie cartridges moet gebruiken.

Das ook voor het eerst.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:50

Fiber

Beaches are for storming.

Die gasten van HP weten wel waar ze de winst vandaan moeten halen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

rdejongjr

Gnome

Deels waar,

Dit is tevens een beveiliging om te voorkomen dat er lucht in de leindingen achter blijft tijdens het in gebruik stellen van een printer 1/4-2/4 gaat er zo doorheen met die kleine rot cartidges.

Een half gevuld systeem een dagje of wat laten staan kan betekenen dat je eerst 10 keer moet spoelen om de kop weer bruikbaar te maken, vandaar de noodzaak voor volle (installatie) cartidges en het continu aan laten staan (standby is goed genoeg) van inktjets (de betere printers poetsen om de zoveel tijd even snel de kop).

Helaas teveel printers vroegtijdig zien sneuvelen in warme hokjes en bij energiezuinige ouwe besjes.

Geen fan van inkjets maar voor een beetje leuke foto toch wel nodig.

• MissShadows
Bedankt voor je reactie, dit wist ik dus niet.
Ik vond het nogal raar klinken, dus vandaar dat ik dit hier vroeg. (hier weten ze vaak meer dan verkopers)
Pagina: 1