Ervanuitgaande dat je alles verteld hebt waarom je de overstap naar fullframe wilt maken, ga ik gedeeltelijk mee in het antwoord van tobias; echter doorloopt niet iedereen hetzelfde pad in fotografie.
De meesten zullen crop+kit -> crop + lichtsterker -> crop + primes -> FF+primes volgen, maar dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.
Wat wel al gezegd is, is dat je idd nu met "slechts" kitlenzen werkt en nog meer uit je foto's kunt halen met goeie lenzen, vandaar dat je de overstap naar FF+24-105 (wat een beetje de kitlens onder de fullframe is) wellicht als iets minder kunt ervaren.
Maar aan de andere kant krijg je met FF toch een grotere werkruimte voor fotobewerking (als je in RAW schiet), meer dynamisch bereik en je kunt verder oprekken zeg maar. Daarnaast zijn hogere isowaardes vaak sneller toegankelijk omdat ze cleaner zijn dan dezelfde waardes op crop.
Dus je standpunt "fotokwaliteit verbeteren en langer zonder statief werken" kun je dus verschillend invullen:
- een FF zorgt ervoor dat je een grotere werkruimte hebt, meer DR en hogere ISO's kunt gebruiken die bruikbaar zijn (dus kortere sluitertijd, dus geen statief)
- investeren in primes/lichtsterke lenzen zorgen er ook voor dat je niet die onbruikbaar hoge iso's in hoeft en je "leert" meer over scherptediepte en vergroot je creativiteit in het maken van composities e.d. (vind ik dan)
- investeren in gestabiliseerde lenzen geeft je ook nog een paar stops extra, waardoor je nóg flexibeler bent.
Ik ben al 2 jaar toe aan een fullframe (loop tegen limieten van camera aan) maar heb het geld nog niet, maar gezien de info die je geeft, zou ook ik adviseren om te investeren in goeie lenzen, zodat je goed kunt zien waar je tegen je 100D limieten aanloopt. De overstap naar FF dán is dan sneller gemaakt.
Wanneer je nu naar FF+24-105/4L overstapt, zul je eerder tegen de "beperkingen" aanlopen van de 24-105 dan van je body, als ik het al even dramatisch mag zeggen