Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Keuzeproblemen. Betere zuilen en geen sub of?

Pagina: 1
Acties:

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Ik wil graag binnenkort een nieuwe audioset aanschaffen. Ik denk aan een Marantx SR7009 of een goede denon.
Hoe dan ook: Daar noeten ook luidsprekers bij.

De mix muziek/film zal 50/50 zijn.
silver
Eerst dach tik ik ga voor de monior audio silver 6 zuilen voor, dan twee Silver1 of silver2 achter de bank (hangen of op standaard) en als center de silver centre. Dan nog een sub erbij en klaar.

Maar nu heb ik de Silver8 beluisterd(winkel had geen 6) en dat was gewoon echt HEEL mooi. Hij had een sub (weet ff merk niet meer) van circa 400 euro, en je hoorde amper verschil met de muziek (express wel muziek met veel laag)

Mijn vraag is: Wat zou ik nou doen. Silver8 zonder sub, of silver 6 MET? En voor achter de bank de Silver 1 of Silver 2? Ik hoorde ter plekke niet heel veel verschil. Ik dacht eerder zelfs aan een nog kleinere achterspeaker. Maar de winkel raadde dat af, om niet teveel verschil met voor en achtergeluid tijdens een film te creeren? Eens, of verkooppraat :)?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Het hangt er maar van af waar voor jou het zwaartepunt ligt. Film of Muziek, Het feit dat je kiest voor een receiver zegt mij dat je niet puur voor muziek wil gaan. Dus om het misschien nog iets makkelijker te maken, (of niet) hier de afweging :)

Voor muziek:
De Silver 8 en geen sub. (Eerst testen in je huiskamer)
Bij muziek luisteren ook met stereo bron op pure direct (of 2ch stereo) luisteren zou voor mij onder de juiste omstandigheden het beste resultaat geven.
Voor film zou je hierbij 5.0 met het LFE kanaal over de Fronts gemixt hebben. Dit kan helemaal prima zijn, en de Silver8 verplaatst aardig wat lucht. Maar de diepgang van een goede subwoofer kun je niet krijgen.

Voor film:
Geen Silver 6 maar Silver 2 rondom, en het geld dat is vrijgekomen spenderen aan knappe stands en een ECHT goede subwoofer.
Muziek luisteren doe je als je wilt nogsteeds in pure-direct mode oid, maar dat kan ook in 2.1 met je sub meespelend. dit KAN hele mooie resultaten geven wanneer juist uitgevoerd.

Om voor beide opstellingen een optimaal resultaat te halen moet je een aantal zaken in acht houden.
Optie 1) Speakerplaatsing en Akoestiek.
Optie 2) Juiste instellingen voor crossovers en tijdmanagement.

Veel plezier :)

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Okee, mijn mix is echt 50/50 (muziek/film)
Dus je zegt eigenlijk STEREO op de receiver, en dan Silver8 speakers. Voor film allemaal silver2, en een goede sub. Dus dan is mijn IDEAAL eigenlijk:

Silver 8, Silver center, silver 2 achteraan. En als ik lager wil, een goede SUB erbij(gewoon later), voor de film. IS dat het ideaal?

• SmauG
Nee :)

Ideaal voor muziek is stereo bron - stereo amp - stereo speakers en dit geheel in een juiste opstelling aangepast aan de akoestiek van die ruimte.

[ Voor 92% gewijzigd door SmauG op 27-01-2015 16:05 ]

• SmauG
Nah, Das n beetje kortaf.

Wat ik zeg is: Laat de zuilen voor wat het is en ga voor monitoren met stands rondom, investeer vervolgens het bijgekomen budget in een echt goede subwoofer. Daarmee ga je voor zowel muziek als film meer plezier aan beleven dan een "budget" subje bij een minder "budget" set.

Een goede subwoofer doet meer dan enkel brommen op kanonslagen en kan een echte aanvulling zijn op muziek. Over dit onderwerp is op internet een hele boel te vinden en ik zou willen adviseren, verdiep je hier eens in.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-11 15:29

Edmin

Crew Council

get on my horse!

move naar CEA
Pagina: 1