Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkproblemen HP wireless controller omgeving.

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb bij een klant een WiFi netwerk uitgerold met een HP MSM720 controller en een 10-tal HP MSM430 Accesspoints. Op deze accesspoints is 1 WiFi netwerk geconfigureerd op de 2.4Ghz band, 5Ghz is op dit moment niet in gebruik.
De controller draait op dit moment op softwareversie 6.4.1.0, ik heb geen Premium license erin zitten.

Op verschillende tijdstippen lijkt het alsof er geen data door het WiFi netwerk heen wilt. Sonos apparaten verliezen dan hun muziekstream en clients hebben moeite om naar buiten te communiceren, ik heb geen packet loss kunnen constateren.

In dit netwerk zitten veel Apple apparaten en de meeste klachten komen ook van deze apparaten. Omdat Apple niet goed overweg kan met 5Ghz staat deze daarom ook uit.

Dit probleem speelt al sinds het begin, in de tussentijd hebben we de volgende dingen geprobeerd:

- Firmware update van de MSM720 naar de laatste versie (ik weet het, er zijn in de tussentijd al weer 2 releases bij gekomen)
- Coreswitch vervangen van een Netgear naar een HP 1910
- Aruba IAP WiFi geplaatst ipv het HP WiFi netwerk
- Router (Netasq) vervangen voor een Ubiquity Edgemax

Geen van deze handelingen heeft de verbindingsproblemen op weten te lossen. Bekabelde apparaten lijken er minder last van te hebben, maar dit is moeilijk te meten. Binnen het pand staan alleen maar Thinclients die een verbinding opbouwen naar het datacenter (IPSec tunnel) over een 50mbit Tele2 glas verbinding (Deze verbinding is nu ongeveer voor 15mbit in gebruik, voldoende bandbreedte over dus). De thin clients verliezen hun verbinding nooit.

Ik heb geen ideeën meer en heb jullie hulp nodig. Waar kan dit probleem liggen en hoe kan ik erachter komen?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
Zet 1 wifi client neer
Zet 1 host neer met smokeping en laat deze pingen naar een aantal zaken:
*) ip van de controller
*) ip van de laptop op wifi
*) ip van je router
*) ip van een hop buiten je netwerk (bv google dns)
*) ip in je DC

Op die manier kun je kijken waarnaar je verbinding verliest (alleen Wifi, extern etc)

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 09:07
Aan wat voor apparaten is de WiFi controller aangesloten en hoe?
Dubbele verbindingen, Verbindingen naar meer dan 1 switch, maak je gebruik van port-channels?

Daarnaast ook wel benieuwd waar het misgaat met de Apple-apparaten op de 5 GHz. werk zelf in een onderwijsomgeving waar het wemelt van de Apples, die het nl beter doen op 5 GHz dan op 2.4.
Is je WiFi wel ingemeten? Heb je een goed kanalenplan? Zendsterktes? Co-channel interference is a bitch....

[ Voor 48% gewijzigd door Dafjedavid op 30-01-2015 00:32 ]

Who Needs Windows...

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Gebruik je meerdere IP subnets?

De reden dat ik dit vraag is dat, apparaten als Sonos, chromecast, Apple-TV, DLNA achtige protocollen gebruiken die niet echt designed zijn voor enterprise netwerken zoals het jouwe.

Bij het Aruba IAP kan je dit oplossen door de apparaten toe te voegen aan de Airgroup functie. Ik weet alleen niet hoe je dit moet oplossen met je HP controller en AP's

[ Voor 85% gewijzigd door knutsel smurf op 02-02-2015 12:28 ]