[InDesign CC] Frames niet verplaatsbaar, niet gelocked.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben op dit moment bezig om een document op te maken in InDesign CC (op een Mac). Uiteraard begint de opmaak met het maken van frames. Wat ik ook probeer, ieder frame is niet te verplaatsen met de verplaats-tool (het zwarte pijltje). Ook wanneer ik een foto in een frame zet is de foto niet te verplaatsen met de content-verplaats-cirkel.

Ik heb een ouder IDD bestand geopend om te kijken of daar wél verplaatst kon worden, en ook dáár was het niet mogelijk.

De frames zijn niet gelocked, er staat geen slotje bij. Ik kan ze wél verplaatsen door de cursorpijltjes in te drukken, maar dat duurt veel te lang...

Ik ben geen gevorderde gebruiker maar mijn eerste document, een poosje geleden al weer, had meer dan 30 pagina's en ging zonder problemen. Nu moet ik weer een document maken en wil het in eens niet meer...

De InDesign Defaults (voorkeurenbestand) heb ik al verplaatst zodat een nieuwe aangemaakt zou worden. Helaas biedt dit geen oplossing.

Wanneer het wél kan is bij het gebruik maken van een ander useraccount op de Mac. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Waar gaat het fout?

[ Voor 12% gewijzigd door sypie op 27-01-2015 13:27 . Reden: Useraccount gebruikt. Is niet de bedoeling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Volgens mij ben je aan het opmaken in met een pagina waarop een Master Page is toegepast.
Ben je bekend met hoe die werken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb dat net gevonden via een hulp-pagina. Ik heb dit uitgevoerd op een nieuw document met de sneltoets CMD-ALT-Shift-L. Hierna kon ik nog niks verslepen.

Het vreemde is alleen dat ik in een eerder opgemaakt document ook dit probleem heb. Heeft deze instelling invloed op alles wat geopend wordt met InDesign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een snelle Google search gaf meer mensen met hetzeflde probleem,

Dit zou de uitkomst moeten zijn:
Adobe forum
Trash, Replace, Reset, or Restore the application Preferences: http://forums.adobe.com/thread/526990

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb nu het volgende gedaan, zonder succes overigens:

* Preferences van InDesign in z'n geheel uit de Preferences-map gehaald (/User/Library/Preferences) ook met de sneltoetsen om de Preferences weer opnieuw op te bouwen. (CMD-ALT-CTRL-Shift)
* De Caches van InDesign in z'n geheel uit de Caches-map gehaald. (/User/Library/Caches)
* De map InDesign uit Application Support gehaald.

(vrees niet, alles is netjes verplaatst zodat het weer terug kan)

InDesign opgestart en nog steeds kan ik niks verplaatsen... Ik blijf het gek vinden. De basis van InDesign is de frames en dat ik dan geen frame kan verslepen... ik kan er niet tegen!

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 27-01-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ik maak uit je eerst post op dat je ze wel met de pijltjestoetsen kunt verplaatsen. Je kunt de text frames ook stapsgewijs van plaats laten veranderen door middel van de pijltjestoetsen en SHIFT ingedrukt (en uitgezoomd). Scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Heb je "Better Touch Tool" of "Pushbullet" geïnstalleerd staan? Die willen blijkbaar ook nog wel eens roet in het eten gooien met Adobe applicaties.

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 27-01-2015 15:39 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Het klopt dat dit een hoop scheelt, het is een tussenoplossing, waarvoor ik je ook bedank.

Ondertussen ben ik er nog niet uit...

Ik heb géén Better Touch Tool geïnstalleerd. Wat ik wel heb geïnstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Aangifte inkomstenbelasting 2013
Adobe
Adobe Bridge CC
Adobe Creative Cloud
Adobe Extension Manager CC
Adobe Illustrator CC 2014
Adobe InDesign CC 2014
Adobe Photoshop CC 2014
AppZapper
Arduino
Audacity
Canon Utilities
Comic Life 3
CrossOver
DaisyDisk
Direct Mail
DPS App Builder
Dropbox
Evernote
Firefox
Fritzing
GitHub
Google Chrome
Google Earth
Google SketchUp 7
Mailbox (Beta)
MAMP
MAMP PRO
Microsoft Office 2011
Microsoft Silverlight
OmniGraffle
OpenOffice
owncloud
Pear Note
Pixelmator
Postbox
PRO2_Offline_Editor
S4A
Scratch 2
SizeUp
SMART Technologies
Smultron
Spotify
Synology Cloud Station
TeamViewer
TextExpander
The Unarchiver
Transmit
UnRarX
VLC

PushBullet heb ik wel, als plugin in Chrome. Die ga ik eens wegkieperen.

EDIT: Ook niet geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 27-01-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Na het verwijderen van PushBullet moet je het systeem rebooten voor dat effect heeft, heb je dat ook gedaan?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nee, ik heb alleen in Chrome de PushBullet extensie verwijderd en Chrome daarna afgesloten. Ik ga de boel even herstarten.

EDIT: Reuze bedankt! PushBullet weggekieperd, herstart en het probleem is opgelost! Yes!

Dit zijn van die dingen die je zelf NIET verzint... Ik zal eens kijken of PushBullet op de hoogte is van deze bug.

[ Voor 46% gewijzigd door sypie op 27-01-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Is het niet een kwestie van dat de shortcut voor bepaalde functies in InDesign overruled -of gereserveerd-wordt door PushBullet in dit geval? Had inderdaad net zo goed BetterTouchTool kunnen zijn overigens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Als ik BTT had gehad dan zou dat kunnen, maar die had ik niet. En om nou een extensie te gaan verdenken die deze bug veroorzaakt...

Ik loop al aardig wat jaartjes mee in Apple-land en ik heb al veel bij elkaar gekloot maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

PushBullet heeft inmiddels al een berichtje van me gekregen. (en een digitale schop naar de prullenbak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Fijn dat het helpt :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, ik kan je zo niet vertellen hoe gelukkig ik nu ben. Ik ben druk voor mijn afstudeerwerk bezig waarbij ik een document moet maken wat straks door heel Nederland gaat (aan docenten die meedoen aan een wedstrijd). Dit document moet op tijd af zijn waarbij ik de opmaak niet wil doen met Word.

Super bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1