Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krijg geen verbinding over VPN (SonicWall)

Pagina: 1
Acties:

• gr123
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-03-2022
Beste tweakers,

De volgende situatie heb ik waar ik geen raad mee weet:

Bij een klant heb ik op een thuislocatie 2 werkstations draaien. Een oudere Win Vista HP die verbinding maakt met een bedrijfslocatie over VPN. Over deze VPN word verbinding gemaakt met de mailserver en fileserver (aantal netwerkshares). Op deze machine werkt alles prima met deze verbinding.

De andere machine is nieuw geplaatst en draait Win 7 64 bit. De SonicWall VPN client maakt netjes verbinding en de servers zijn ook te pingen aan de andere kant. Maar het probleem is toch dat de netwerkmappen niet te openen zijn als ik deze probeer aan te maken bij deze computer. Ook als we poort 25 telnetten is er geen activiteit.

Ik hoor graag van iemand hoe ik dit probleem kan aanpakken en uitzoeken waar dit probleem ligt.

Bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Welke foutmelding krijg je als je een folder probeert te openen?
Kan je de server wel browsen in de verkenner (zie je mappen)?
Wat zie je als je in de verkenner \\[ip_file_server]\ ingeeft?

Wat heeft poort 25 (SMTP) te maken met deze problemen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• gr123
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-03-2022
De netwerkmappen moet ik kunnen bereiken op \\IP-adres\map maar de wizard blijft daar gewoon op hangen en geeft na een paar gewoon aan dat die niks kan vinden. Op de oude Vista pakt ie de mappen direct op.
Via de verkenner ook geen verbinding mogelijk.

Ik dacht dat de e-mailserver wel gebruik maakt van die poort. Kan ik ook verkeerd hebben. Maar in ieder geval ook de mail word over VPN opgehaald en krijgen we dus ook niet aan de praat.