Powered USB Sharing Switch

Pagina: 1
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:41
Ik zoek een USB switch om mijn USB-printer, Xbox360 wireless controller USB-receiver en aangesloten smartphones en USB-sticks te delen met 2 computers die naast elkaar staan. Daarnaast wil ik de smartphones e.d. ermee kunnen opladen. Mijn eisen op een rijtje.

- 2 of meer ingangen (voor minimaal 2 computers)
- minimaal 6 uitgangen
- elke uitgang is apart te schakelen naar de ene of de andere computer
- eigen stroomvoorzieining
- USB 3.0
- geschikt voor snel opladen van smartphones e.d.
- degelijk
- stabiel
- bij voorkeur onder bureau/plateau te monteren
- prijs niet van belang, kwaliteit mag wat kosten

Wie kan mij een geschikt product aanraden dat aan bovenstaande eisen voldoet of grotendeels voldoet?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier al eens gekeken: http://thewirecutter.com/reviews/best-usb-hubs/

- elke uitgang is apart te schakelen naar de ene of de andere computer, nog nooit gezien, en ik verwacht ook niet dat je dat gaat vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door DRaakje op 27-01-2015 11:44 ]

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:15
Of misschien een rits van deze kastjes?
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/large/images/usb-3.0-schakelaar-2-naar-1.jpg
(schijnbaar heet zo'n ding een "USB 3.0 schakelaar 2 naar 1")
Op ebay staan nog veel meer van dat soort kastjes.

[ Voor 33% gewijzigd door slein78 op 27-01-2015 11:52 . Reden: meer info ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoeze een rits? Als je daar de hub achterhangt en die kan schakelen per systeem met die switch ben je er :)

• -Moondust-
Ik heb een switch nodig, geen hub. Een hub is geschikt voor maar één computer.
DRaakje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:43:
- elke uitgang is apart te schakelen naar de ene of de andere computer, nog nooit gezien, en ik verwacht ook niet dat je dat gaat vinden.
Dit is idd een eigenschap die ik nog niet tegengekomen ben. Op zich een gemiste kans van fabrikanten, want het zou echt heel handig zijn.
slein78 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:51:
Of misschien een rits van deze kastjes?
Zou kunnen, maar erg praktisch vind ik het niet. Dat wordt echt een kabelbende.
AktiveHate schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:55:
Hoeze een rits? Als je daar de hub achterhangt en die kan schakelen per systeem met die switch ben je er :)
Kan ik daarmee tegelijkertijd het ene USB-apparaat op de ene computer en het andere USB-apparaat op de andere computer gebruiken? Bij wat jij voorstelt moet je volgens mij nog steeds een keuze maken op welke computer alle USB-apparaten actief zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door -Moondust- op 27-01-2015 12:36 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dan wel ja, dacht dat dat ook je idee was. Anders zul je zoiets per apparaat moeten gebruiken ja. Of zelf wat ontwikkelen, dat kan natuurlijk ook.

• -Moondust-
Ik denk dat ik de eis van schakeling per USB-port moet laten varen. De vraag is dan alleen nog welke kwalitatief goede 6-port of meer USB 3.0 switches er te koop zijn. Of een kwalitatief goede 1-port switch (zoals op het plaatje in een paar posts hierboven) en een kwalitatief goede 6-port of meer hub.

[ Voor 32% gewijzigd door -Moondust- op 27-01-2015 12:57 ]

Pagina: 1