Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke TV kan ik het beste kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
Mooie nietszeggende titel die toch de lading denkt: "Welke TV kan ik het beste kopen?"

Situatie: net een nieuw huis gekocht (nog volop aan het klussen) aan de "vroege" kant om nu (al) voor een TV te gaan kijken maar aangezien de Mediamarkt de BTW dagen heeft wil ik daar allicht mijn slag slaan!

Alleen: ik heb me nooit verdiept in TV's. Zelf had ik nooit echt ruimte voor een TV dus ik heb er ook nooit 1 gekocht. Mijn ouders hebben een Philips uit 2009 staan (32pfl9604h/12 32" FullHD). Met "web" functie maar dat is zo traag dat ik dat nooit gebruik.

Wat wil ik zelf?

Budget
Zo'n €500, het hangt niet op een paar 10tjes maar in die koers wil ik wel gaan blijven.

Formaat
Hoewel ik nog niet exact de indeling van mijn woonkamer weet zit ik op ongeveer een meter of 2,5 van de TV. Als ik diverse sites langs ga kom ik uit op 32" tot 42". 32" (wat mijn ouders hebben) lijkt me wat klein dus ik wil meer richting de 38~40" gaan zitten.

Resolutie
Ja, die van mijn ouders is FullHD en is eigenlijk prima, wil ik UHD? Durf het niet te zeggen. Als ik zo eens in de pricewatch kijk voor mijn budget dan zie ik eigenlijk slechts 3 modellen dis leverbaar zijn (pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart, pricewatch: Samsung UE40HU6900S (Duits model) Zwart

3D
3D, ook weer zoiets, opzich lijkt het me wel leuk. Maar... hoevaak in de praktijk ga je dit gebruiken? Sowieso (als ik voor 3D kies) gaat het passief 3D worden, ik heb geen zin (en geld :p) om voor een vermogen meerdere brillen aan te schaffen als ik eens met wat vrienden een film ga kijken.
Als ik vervolgens met mijn budget in de pricewatch kijk wordt ik overladen door modellen (flink meer dan €500 met UHD). Bijvoorbeeld: pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart (aan de dure kant), pricewatch: LG 42LB650V Zilver (of de 670), pricewatch: Samsung UE40H6200AW Zwart

UHD én 3D
Er is 1 model wat aan mijn budget voldoet: de pricewatch: Philips 40PUK6809 Zwart maar daar kan ik geen (nuttige) reviews over vinden. De paar one-line beoordelingen bij diverse shops zijn wisselend. Deze tv heeft wel actief 3D wat ik (allicht) een nadeel vind.

Ziggo?
Ik weet nog niet waar/hoe ik TV ga kijken. Ik zit in het ziggo gebied maar grote kans dat ik glasvezel ga nemen (ze zijn bezig met de aanleg). Compatibel met Ziggo is eigenlijk wel "nodig" (en standaard tegenwoordig?) voor als ik in de toekomst hier gebruik van wil maken.

Smart TV
Useless, prima als het er op zit maar ik het een prima Android Media speler (met HDMI CEC dus geen losse remote nodig) dus die zal ik gebruiken. Hier heb ik geen euro extra voor over in elk geval :)

Zelf kijken
Natuurlijk ga ik zelf ook KIJKEN naar TV's maar ik vind het prettig als ik van te voren al wat achtergrond info heb over de verschillende modellen.

Dus:

Heeft iemand suggesties/ervaringen/tips? Allicht iemand die ook met dit budget rond aan het kijken is/wat?

note: het is geen vereiste dat ik hem bij de Mediamarkt wil kopen, hou er alleen rekening mee dat er dan dus zo'n 17% korting op zit dus de TV kan dan duurder zijn dan €500 (lees: €600)

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 27-01-2015 11:39 . Reden: smart tv toegevoegd ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je op zoek bent naar aankoopadvies over een tv, adviseer ik je ten eerste om eens rond te snuffelen in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar hoort dit topic ook thuis dus daar krijgt het een schopje naar toe.

Je hebt diverse modellen de revue laten passeren, hierin mis ik nog de Panasonic TX-40AS640E. Dit model is in deze prijsklasse misschien wel de beste optie.

• Mattie112
Ah thx, dat hele board over het hoofd gezien 8)7 ik zal die Panasonic even bekijken!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
S1NN3D schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:44:
Je hebt diverse modellen de revue laten passeren, hierin mis ik nog de Panasonic TX-40AS640E. Dit model is in deze prijsklasse misschien wel de beste optie.
Hier ga ik in mee. Het meerendeel wat ik verder zie zou ik nooit kopen. Zeker de goedkope UHD-modellen niet.

• Mattie112
Dat was ook een beetje mijn punt, er zijn maar een paar UHD modellen binnen die prijs klasse waar (nog) weinig reviews over te vinden zijn. Moet je dat dan aanschaffen of is dat het toch nét niet.

Die Panasonic zie ik vooral positief terugkomen in de reviews alleen het 3D is actief... ik zit echt te twijfelen of dat nou wel of geen nadeel is?

- Duurdere brillen (€60 ~ €100 per stuk)
- Zwaarder (hoewel dat tegenwoordig wel mee valt geloof ik)
- Brillen opladen (ik zie er hier wel 1 'speciale' die na 5 minuten 3 uur meegaat)

Voordeel is dat je wel de volledige FULLHD reso hebt op 3D

Maar het grootste punt imo is de prijs: je krijgt er weliswaar 2 bij maar stel dat ik met 5 vrienden een film wil kijken? Dan moet ik dat of in 2D doen of 3x€60 (minimaal) betalen voor een stel brilletjes.

Die passieve brillen zijn maar een 10tje ongeveer per stuk, dat valt nog wel mee.

Hoe is jullie ervaring hier mee?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn ervaring met de twee 3D tv's die ik in huis heb staan, is dat ik het een keer geprobeerd heb. En er vervolgens nooit meer gebruik van heb gemaakt. En dat zie je bij de meeste mensen. De fabrikanten promoten de 3D functionaliteit ook nauwelijks omdat de gemiddelde consument er helemaal niet op zit te wachten.

• Mattie112
Ja ach allicht heb je gelijk. Ik ga sowieso van de week even bij de MediaMarkt kijken (die Panasonic zie ik in elk geval niet staan in de webshop) hoe of wat.

Opzich hoef ik niet perse een TV van de mediamarkt maarja ligt er even aan wat ze daar nog meer verkopen en hoe interessant het gaat worden met die BTW korting.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Mattie112 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:38:
Maar het grootste punt imo is de prijs: je krijgt er weliswaar 2 bij maar stel dat ik met 5 vrienden een film wil kijken? Dan moet ik dat of in 2D doen of 3x€60 (minimaal) betalen voor een stel brilletjes.

Die passieve brillen zijn maar een 10tje ongeveer per stuk, dat valt nog wel mee.
Bij die TX-40AS640E krijg je helemaal geen 3D-brillen meegeleverd en actieve brillen zijn inderdaad nogal prijzig.

Een ander alternatief is misschien één van deze tv's:

pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B met Motionflow™ XR 200 Zwart (Media Markt)
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W815B met Motionflow™ XR 300 Zilver (Media Markt)
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W828B met Motionflow™ XR 400 Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W829B met Motionflow™ XR 400 Zwart

De Sony W800B-serie kreeg overal erg goede reviews omwille van de voortreffelijke beeldkwaliteit in deze prijsklasse. De 42" modellen beschikken allemaal over passief 3D. Er worden twee brillen meegeleverd. Extra brillen vind je vanaf € 10: pricewatch unsorted: Sony TDG-500P Passive 3D-Brille. De KDL-42W805B zal je dankzij de BTW-actie bij Media Markt kunnen krijgen voor € 597 / 1,21 = € 493,39.

[ Voor 3% gewijzigd door Apollo89 op 27-01-2015 15:31 ]

• Mattie112
Hm nu je het zegt: ik zie idd nergens staan dat er brillen bij zitten, ik ging hier eigenlijk vanuit omdat dat bij enig andere TV wel het geval is :)

Die 805B was ik idd ook al tegen gekomen, met korting past hij precies in mijn budget. Reviews van dit model zien er ook goed uit

Verder zie ik niet veel verschil tussen de 805 en de 815 (ja de "software" refreshrate ligt 100HZ hoger maar dit is toch grotendeels onzin)

Die andere modellen zijn (indien niet bij de MM) voor mij te duur helaas.

Ik ga nog even wat reviews opzoeken van die Sony maar dat zou denk ik een mooi alternatief zijn!

edit:

Voor degene die dit topic lezen op veel sites staat dat de 42w805 een ACTIEF 3D scherm heeft.
Zie: productreview: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart review door vtrisjin
En: http://www.sony.nl/electr...00b-series/specifications

edit2:

Eens wat beter gekeken naar de 42w805B en dit kom ik vaak tegen in de reviews
- Slechte mediaspeler (ik gebruik liever mn android box)
- Trage 'Smart TV' (ik gebruik liever mn android box)

Sommige reviews (en dan vooral de reviews die het 50" model reviewen) hebben het over slechte 3D weergave.

Afh van hoe de 3D is van het 42" model (dat zou ik toch echt even moeten bekijken) klinkt het in elk geval als een prima TV voor mij.

[ Voor 41% gewijzigd door Mattie112 op 27-01-2015 16:47 ]

• Dimens
Mattie112 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:38:
Dat was ook een beetje mijn punt, er zijn maar een paar UHD modellen binnen die prijs klasse waar (nog) weinig reviews over te vinden zijn. Moet je dat dan aanschaffen of is dat het toch nét niet.
Reviews zijn er wel en die zeggen vrijwel allemaal hetzelfde:

Samsung HU6900:

And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.

Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.

DigitalVersus

To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.

HDTVTest

LG UB800V

We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.

DigitalVersus

Andere goedkope modellen komen weer met andere nadelen. Zoals Philips zonder HDMI 2.0 of Panasonic zonder HEVC-decoder. Daarvoor moet je naar de duurdere betere modellen kijken, alhoewel ik die ook afraad aangezien die ook niet gemaakt zijn op de toekomst.
Die Panasonic zie ik vooral positief terugkomen in de reviews alleen het 3D is actief... ik zit echt te twijfelen of dat nou wel of geen nadeel is?
Ik zou heel 3D gewoon laten zitten. Ja, de televisie kan het weergeven maar je hoeft het niet te gebruiken. Mijn ervaring is eveneens dat het twee of drie keer leuk is en je het daarna nooit meer gebruikt. De meeste films zijn tevens toch niet stereoscopisch gefilmd maar achteraf 3D gemaakt wat het hele 3D-effect teniet doet. Het is absoluut geen ervaring zoals Avatar 3D.
Mattie112 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:03:
Verder zie ik niet veel verschil tussen de 805 en de 815 (ja de "software" refreshrate ligt 100HZ hoger maar dit is toch grotendeels onzin)
De W805 is zwart waar de W815 zilver is. MotionFlowXR is maar een marketingnaam zoals velen vergelijkbare marketingnamen hebben. De panelen van deze modellen zijn 50Hz wat zonde is. Ik zou eerder voor de Panasonic AS640 kiezen. De Sony W8-serie is wel weer heel goed vanaf 50" aangezien de modellen dan wel met een 100Hz paneel komen.

Verwijderd

Is een plasma tv niet eens wat?of full HD LED?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 23:45 ]

• Gica1969
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-03 09:08
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart

Voor de huidige prijs is dit een pracht exemplaar!

• Mattie112
Thx Dimens voor de uitleg, ik was er inderdaad al overuit dat in mijn budget gewoon een 4k scherm gaat passen (of in elk geval geen 'goed' 4k scherm).

Het 50" model van de Sony W8-serie is gewoon te duur helaas.

@Chame_Wizard, zou kunnen, heb je een goede suggestie?

@Gica1969
Ik zie dat hij bij platte tv €100 goedkoper is dan bij 'de rest' (€306) lijkt me idd niet duur! Als ik het goed heb is dit exact hetzelfde model als de W805B maar dan zonder 3D, dat zou dan 200 euro gaan schelen....

• Dimens
Mattie112 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:40:
Ik zie dat hij bij platte tv €100 goedkoper is dan bij 'de rest' (€306) lijkt me idd niet duur! Als ik het goed heb is dit exact hetzelfde model als de W805B maar dan zonder 3D, dat zou dan 200 euro gaan schelen....
Ik zou niet aan de W605 beginnen. Momenteel kijk je met de Philips 32PFL9604 naar een 100Hz paneel waarvan ik weet dat het beeldinterpolatie-algoritme toentertijd relatief goed was. De Sony W605 is een budget toestel met een 50Hz paneel. De combinatie 50Hz paneel plus een groter paneel kan ervoor gaan zorgen dat jij, gewend aan weinig bewegingsonscherpte, de bewegingsonscherpte van het 50Hz paneel gaat zien en je hier aan gaat ergeren. Je budget laat ook een beter toestel toe, waarom dan gaan besparen?

• Mattie112
Ik zie nu ook weer dat de prijs €100 omhoog is gedaan, zal wel een foutje zijn geweest.

En thx voor de tip van onze huidige tv, ik heb eigenlijk nooit gekeken wat er daar voor panel in zat :)

• Mattie112
Dankzij een tip in het Mediamarkt btw topic heb ik alvast gezien dat de KDL-42W805 idd €493,36 gaat kosten. Vanavond ga ik even langs om hem in het echt te bekijken (en indien hij bevalt meteen mee te nemen)! In elk geval bedankt voor de info all!

• Dimens
Mattie112 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:49:
Dankzij een tip in het Mediamarkt btw topic heb ik alvast gezien dat de KDL-42W805 idd €493,36 gaat kosten. Vanavond ga ik even langs om hem in het echt te bekijken (en indien hij bevalt meteen mee te nemen)! In elk geval bedankt voor de info all!
De 42" W8 heeft ook slechts een 50Hz paneel. De Panasonic AS640 (en niet de AS650) is echt een betere koop.

• Mattie112
Dimens schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:05:
[...]

De 42" W8 heeft ook slechts een 50Hz paneel. De Panasonic AS640 (en niet de AS650) is echt een betere koop.
Daar ben ik me bewust van, alleen de MediaMarkt heeft de AS640 niet (wel de TX-39AS650E) dus daar kan ik niet naar kijken. Bijvoorbeeld plattetv.nl heeft hem wel maar die zitten niet in de buurt. Vandaar dat ik sowieso eerst even bij de MediaMarkt ga kijken vanavond.

Ik moet ook even kijken hoe het loopt, misschien valt het me zo erg mee dat ik meteen een tv mee neem en misschien denk ik "hm" en dan laat ik hem (voorlopig) nog even liggen.

In elk geval bedankt voor je comments

• Dimens
Mattie112 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:18:
[...]

Daar ben ik me bewust van, alleen de MediaMarkt heeft de AS640 niet (wel de TX-39AS650E) dus daar kan ik niet naar kijken. Bijvoorbeeld plattetv.nl heeft hem wel maar die zitten niet in de buurt. Vandaar dat ik sowieso eerst even bij de MediaMarkt ga kijken vanavond.

Ik moet ook even kijken hoe het loopt, misschien valt het me zo erg mee dat ik meteen een tv mee neem en misschien denk ik "hm" en dan laat ik hem (voorlopig) nog even liggen.

In elk geval bedankt voor je comments
Als je puur naar de Media Markt toe gaat om de beeldkwaliteit te bekijken; Winkels zoals de Media Markt zijn niet representatief voor de beeldkwaliteit van een televisie. Naast de slechte instellingen die gebruikt worden heeft ook de omgeving teveel effect op de televisies. Wat er in een winkel goed uit kan zien, kan er thuis heel slecht uit komen.

• Mattie112
Ja dat is waar, ik moet sowieso nog meer dingen hebben dus ik ben er toch :)

• Mattie112
Gister bij de MediaMarkt geweest: helaas zowel de 805B als de AS640 waren niet aanwezig in de winkel.

Wel de 815B en de AS630 + 650. Zo 123 zak ik niet veel verschil tussen de modellen, ik had verwacht dat er film-fragmenten afgespeeld werden maar het was meer een soort continue reclame info text met stilstaande text

Dus: van de week even kijken of ik een shop kan vinden die ze beide heeft. In elk geval iedereen bedankt voor de tips!

• Dimens
Zoals ik dus al zei kun je wat betreft de beeldkwaliteit geen oordeel trekken in een zaak zoals de Media Markt. Het kan er inderdaad allemaal hetzelfde uitzien, mede omdat ze allemaal van die verschrikkelijke instellingen gebruiken.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Mattie112 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:41:
Gister bij de MediaMarkt geweest: helaas zowel de 805B als de AS640 waren niet aanwezig in de winkel.

Wel de 815B en de AS630 + 650. Zo 123 zak ik niet veel verschil tussen de modellen, ik had verwacht dat er film-fragmenten afgespeeld werden maar het was meer een soort continue reclame info text met stilstaande text

Dus: van de week even kijken of ik een shop kan vinden die ze beide heeft. In elk geval iedereen bedankt voor de tips!
USB-stick meenemen naar de winkel met wat testmateriaal. Of een winkel er blij mee is is een tweede maar als ze verkopen willen…

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Pagina: 1