Webalizer installeren werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Hallo,

Ik wil webalizer installeren op mijn apache2 php mysql rasbian server. Nu heb ik de volgende tutorial gevolgd:
http://debian.weijers.net/index.php?artikel=Webalizer

Nu werkt het programma niet. Als ik /usr/bin/webalizer uitvoer wordt er geen report aangemaakt.

Webalizer V2.23-05 (Linux 3.12.28+ armv6l) locale: C
Using logfile /var/log/apache2/access.log (clf)
Creating output in /var/www/webalizer
Hostname for reports is 'dumeas'
History file not found...
Previous run data not found...
Error: Unable to save current run data
Generating report for January 2015
Error: Unable to open file usage_201501.html!
Error: Unable to write history file webalizer.hist.new
Generating summary report
Error: Unable to open file index.html!
Error: Unable to open file index.html!
141 records in 1 seconds, 141/sec

Wat gaat hier fout? Ik kom er niet achter. De map is wel aanwezig alleen staat er niks in.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Error: Unable to save current run data
klinkt als geen schrijfrechten in /var/www/webalizer

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:21
/var/www/webalizer heeft als eigenaar http apache oid lijkt me.
Als je /usr/bin/webalizer uitvoert als tj.jackel (of wat je normale account ook is) dan heeft deze daar waarschijnlijk geen rechten tot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
ik voer hem uit als root. Volgens de tutorial zou ik volgens mijn browser dan in de map de statistieken moeten kunnen vinden. Maar er staat dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:21
Misschien een domme vraag, maar heb je apache al geinstallerd en bestaat het bestand /var/log/apache2/access.log al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Ja de website draait al. Ik ben nu de beveiliging aan het instellen en het monitoren. Er stonden twee files. /var/log/apache2/access.log en /var/log/apache2/acces.log.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou, om te beginnen heb je Waar hoort mijn topic? niet gelezen, want dan zou je je vraag niet in Programming maar in Non-Windows Operating Systems gesteld hebben. Daarnaast is je titel geheel nikszeggend. Je zou denken dat je na al die vragen (zonder zelf ooit eens iemand te helpen) op zijn minst weet hoe het forum werkt. ;)

PRG >>NOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Nou, om te beginnen heb je Waar hoort mijn topic? niet gelezen, want dan zou je je vraag niet in Programming maar in Non-Windows Operating Systems gesteld hebben. Daarnaast is je titel geheel nikszeggend. Je zou denken dat je na al die vragen (zonder zelf ooit eens iemand te helpen) op zijn minst weet hoe het forum werkt. ;)

PRG >>NOS
Over de plaats van de post heb je inderdaad gelijk. Over het helpen van anderen, ik ben als hobby met deze server bezig. Het eerst voor het eerst dat ik een server opzet, ik ben van opleiding ook geen software man. Daarom is het voor mij lastig om echt een goed antwoord op vragen te geven, omdat mijn antwoorden dan op vermoedens berust zijn inplaats van ervaring. Maar zeker bedankt voor de mensen voor het beantwoorden van de posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Bedankt voor de reacties. Het was inderdaad de permissie. Ik heb het nu gezet op 0770. Dan kunnen de root en groep schrijven en anderen niet. Volgens mij is dit de goede instelling voor apache2 toch?
Pagina: 1