Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

waar blijft een ultrabook met i7 32gb ram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor development doeleindes zoek ik al twee jaar een laptop met 32gb ram. Er zijn er wel een paar beschikbaar maar die zijn heel zwaar en lomp.

Iemand enige aanraders of idee wanneer er zoiets uitkomt?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik denk dat je lang kunt wachten.

Ultrabooks zijn per definitie gebonden aan tragere processors (want minder hitte) en 32GB RAM is voor het overgrote deel van de markt zwaar overkill.

Ik denk dat je dit jaar dan ook geen succes gaat hebben met ultrabooks.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

http://www.notebookcheck....Workstation.114091.0.html

Dit is een van de 'dunnere' varianten wat het dichtst in de buurt komt van een ultrabook, maar max 16gb ram en een ULV processor, zoals Jeroenneman al aangaf, ik denk dat je nog lang kunt wachten ;)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
Al deze laptops kunnen geupgrade worden tot 32GB geheugen. Hier stop je dan nog een paar DDR3 (SODIMM) reepjes bij, deze bijvoorbeeld.

Dit is bijvoorbeeld een erg leuk modelletje. i7-4710HQ, 16GB DDR3L (moet dus nog 2x 8GB bij), 512GB SSD, 15,6" 1920x1080 Mat scherm, GeForce GTX 860M en slechts 23 millimeter dik en 2,4 kg zwaar :).

Deze laptops worden zelfs standaard geleverd met 32GB geheugen.

Volgens mij moet je toch nog wat beter leren zoeken ;).

Edit:
Oké, 23mm is technisch gezien geen Ultrabook, maar het is wel heerlijk dun en laten we nou niet gaan mierenneuken over 2 millimeter :). Die echte Ultrabooks met max. 32GB RAM zullen met Skylake wel komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Balance op 27-01-2015 11:51 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
Balance schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:43:
Deze laptops worden zelfs standaard geleverd met 32GB geheugen.

Volgens mij moet je toch nog wat beter leren zoeken ;).
Dat zijn geen ultrabooks ;).

Wikipedia: Ultrabook

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

in de OP wordt namelijk wél gevraagd naar een laptop ;-)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:25:
Voor development doeleindes zoek ik al twee jaar een laptop met 32gb ram. Er zijn er wel een paar beschikbaar maar die zijn heel zwaar en lomp.

Iemand enige aanraders of idee wanneer er zoiets uitkomt?
Wat wil je nou precies? een Ultrabook of Laptop?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

OP zoekt hoogstwaarschijnlijk een laptop die zo dun mogelijk is met 32gb ram. Dit is erg lastig omdat volgens mij workstations onder de 14'' geen 32gb ondersteunen.

En de notebook die ik zojuist liet zien komt daar het dichtst in de buurt met een 'Workstation' GPU, alleen krijg je wel meteen te maken met een ULV i7-4600U die vele malen zwakker is dan een full voltage i7-4xxxQM/MQ/MX/HQ en max. 16GB.

Een 13,3'' ultrabook met waarschijnlijk een full voltage i7 cpu en 32 ram capciteit en nog onder de vereisten vallen van Intel zijn 'Ultrabook' visie bestaan niet, het is simpelweg niet mogelijk nu.

Een van de weinige notebooks die echt op een Ultrabook lijkt met een full voltage i7 cpu zijn de V15 Nitro en de Razer Blade, maar dat is een andere klasse, meer voor gamers bedoeld die met een zo dun mogelijke notebook willen gaan gamen. Een Ultrabook Workstation met een full voltage i7 , 32gb ram capaciteit en geschikte mobile workstation GPU is helaas nog ver weg, misschien een leuk idee voor Panasonic, maar daar zul je uiteraard dan wel de hoofdprijs voor betalen.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Aangezien je een dunne laptop met 32GB RAM wilt, denk ik dat je zelf aan het upgraden raakt. Hier de modules: http://tweakers.net/categ...FamPI_bYCfIruryY4gk5pTSDw

Daarnaast raad ik geen i7 CPU's aan, die alleen een "u" als achtervoegsel hebben, dit zijn dual-core i7's met hypertreading, ik vergelijk deze met overklokte i3's. Voor de prijs van een i7. Dus niet doen!

Wat voor GPU denk je nodig te hebben in je laptop?

Stel iets als deze laptop: pricewatch: Asus N551JK-CN157H
Doe daar die hoeveelheid RAM in. En nog een SSD erbij: http://tweakers.net/product/382457/crucial-mx100/
Je kan zelfs 64GB RAM nemen, maar dat is wel prijzig (2x32GB, ruim €1000 voor ram...)
SSD en HDD behouden? Heb je een HDD-caddy nodig, je verliest dan wel je DVD-drive.

我的名字是Mirno

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

mirno schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:28:
Aangezien je een dunne laptop met 32GB RAM wilt, denk ik dat je zelf aan het upgraden raakt. Hier de modules: http://tweakers.net/categ...FamPI_bYCfIruryY4gk5pTSDw

Daarnaast raad ik geen i7 CPU's aan, die alleen een "u" als achtervoegsel hebben, dit zijn dual-core i7's met hypertreading, ik vergelijk deze met overklokte i3's. Voor de prijs van een i7. Dus niet doen!

Wat voor GPU denk je nodig te hebben in je laptop?

Stel iets als deze laptop: pricewatch: Asus N551JK-CN157H
Doe daar die hoeveelheid RAM in. En nog een SSD erbij: http://tweakers.net/product/382457/crucial-mx100/
Je kan zelfs 64GB RAM nemen, maar dat is wel prijzig (2x32GB, ruim €1000 voor ram...)
SSD en HDD behouden? Heb je een HDD-caddy nodig, je verliest dan wel je DVD-drive.
Onder workstations vallen ook Quadro/Firepro GPU's die geschikt zijn voor CAD toepassingen en etc. dus in een workstation ga je geen GTX980 o.i.d. zien, want die zijn daar helemaal niet voor bedoeld.

Je asus laptop die je liet zien: ''Maximum geheugengrootte 16GB''
Goed opletten welke laptop je neemt, niet iedere laptop kan zomaar +32GB ondersteunen, was het maar zo makkelijk ;)

Maar de OP moet uitgebreider/specifieker zijn, anders kunnen we hem niet verder helpen. Wilt hij nou een ultrabook /workstation of een normale laptop die 32gb aankan?

[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 27-01-2015 12:41 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:54
Intel had vroeger de eis dat een Ultrabook een ULV processor moest hebben...anders kon de laptop het labeltje Ultrabook niet krijgen

Tegenwoordig is deze eis er niet meer dacht ik maar wel de eis dat er perse een touchscreen aanwezig moet zijn

De combinatie Full-voltage CPU, 32GB ram en touchscreen lijkt mij ver richting het onmogelijke gaan in een zeer slanke behuizing

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe bedankt voor alle reacties!

wat ik zoek is eigenlijk de kleinste & lichtste laptop waarbij 32gb ram wordt ondersteund. Ik heb nu een dell precision m4800 met een i7 en een Macbook pro 13inch retina i5.

Ik zoek eigenlijk de specs van de eerste in het formaat van de tweede.

i7 quadcore 32gb ram echt must en voor de rest het liefst zo klein mogelijk mag ook 15 inch scherm zijn..

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:45:
tot nu toe bedankt voor alle reacties!

wat ik zoek is eigenlijk de kleinste & lichtste laptop waarbij 32gb ram wordt ondersteund. Ik heb nu een dell precision m4800 met een i7 en een Macbook pro 13inch retina i5.

i7 quadcore 32gb ram echt must en voor de rest het liefst zo klein mogelijk mag ook 15 inch scherm zijn..
http://www.notebookcheck....tion-Review.130230.0.html

Deze komt qua specs aardig overeen, redelijk dun, full voltage i7. Alleen nog steeds max 16GB. Ik ben bang dat je nog een paar jaar moet wachten todat zulke laptops bestaan.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:45:

Dell heeft nog de Precision M2800. Die is iets lichter nog als de M4800. Enige verschil is de wat mindere grafische kaart, maar voor programmeren moet dat niet echt een hindernis zijn.

32Gb ram in een Ultrabook vorm gaat het nooit worden. De markt is er te klein voor, 99% van de mensen heeft geen reden om zoveel RAM te hebben. 8Gb is nu doorgaans het maximale in ultrabooks. Let overigens ook op, in ultrabooks is het geheugen vaak vast gesoldeerd aan het moederboard.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit al 2 jaar te wachten op zoiets maar zoals je zegt er is geen vraag vanuit de markt..

dan maar een macbook pro 15 inch ze zijn vandaag in de aanbieding met 10% korting bij de dixons :)

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Welke programma's wil je er op draaien Jonam?
Revit o.i.d. ?
iPodKiller schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Onder workstations vallen ook Quadro/Firepro GPU's die geschikt zijn voor CAD toepassingen en etc. dus in een workstation ga je geen GTX980 o.i.d. zien, want die zijn daar helemaal niet voor bedoeld.

Je asus laptop die je liet zien: ''Maximum geheugengrootte 16GB''
Goed opletten welke laptop je neemt, niet iedere laptop kan zomaar +32GB ondersteunen, was het maar zo makkelijk ;)

Maar de OP moet uitgebreider/specifieker zijn, anders kunnen we hem niet verder helpen. Wilt hij nou een ultrabook /workstation of een normale laptop die 32gb aankan?
Workstation GPU's in een laptop vind ik nooit zo interessant. De GTX 970m/980m zijn in principe ook wel goed genoeg voor een hoop van deze taken, gaat men name om rendering. Met een Quadro kaart kan je vaak wel wat beter renderen, maar dan lever je weer een hoop andere prestaties in, met het gamen b.v.
Ook zijn die "render" kaarten als de quadro ook een stuk duurder, en dat maakt de verouderde versie (van 1 / 2 jaar oud) soms zelfs al zwakker dan een goedkopere GTX970 bijvoorbeeld.
En als je echt die Renderkracht nodig hebt moet je al gauw denken aan een desktop, voor laptops is het over het algemeen nadelig.

Over de geheugen grootte, maximaal 16GB staat er idd. Maar volgens mij ondersteunt die wel meer, de chipset kan het aan. Ik denk dat het is omdat er dan b.v. maar 1 RAM slot in zit, en er toen nog "maar" geheugen repen van 16GB per module bestonden. Ik weet dit niet zeker, maar ik neem zulke dingen vaak met een korreltje zout. Voor de zekerheid kan je wellicht beter voor een andere gaan, maar ik denk toch wanneer er twee RAM slots in zitten je deze wel alle 2 optimaal kunt gebruiken met 2x16GB, en anders even een BIOS update doen, desnoods kan je mailen naar de fabrikant zelf wil je er zeker van zijn.

Ik zal dadelijk eens zoeken naar een laptop met een quad-core i7, van 13" waar 2 modules in kunnen.

EDIT: http://tweakers.net/categ...kGWtPwFxhJsp5YpW3DUDGVUn4

Daaronder vallen deze laptops.
Bij BTO staat er maximaal 16GB RAM (2x8GB) maar dat is het maximale wat hun aanbieden ook. Ik denk dat als je het custom aanpast je er wel die 32GB in kan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door mirno op 27-01-2015 16:35 ]

我的名字是Mirno

Verwijderd

Op www.mysn kun je zo een 15.6 inch in elkaar zetten met 32 gig geheugen en bijvoorbeeld een GTX970m, deze zijn 2.5cm hoog en wegen ongeveer 2.5 kg het is geen ultrabook maar komt op zich wel in de buurt, tevens kune je er een 4k paneel in hangen.

maar zo zijn er ook andere clevo resellers en MSI gebruikt ongeveer dezelfde onderdelen dus daar kijken zou ook kunnen.

deze ondersteunen in ieder geval 32 gig geheugen ze hebben ook notebooks met quadro videokaarten maar die worden inderdaad lomp en zwaar ;)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Misschien een interessante aanvulling:

http://www.notebookcheck....tion-Review.137989.0.html

Een thin & light workstation van Lenovo met 32GB ram capaciteit en 3K Display. Enigste minpunt is een ULV i7 Cpu.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Heb je te allen tijde een goede internet verbinding? dan is een remote desktop i.c.m. een laptop met een goed scherm + een servertje wellicht een idee?
Pagina: 1