Welke programma's wil je er op draaien Jonam?
Revit o.i.d. ?
iPodKiller schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:39:
[...]
Onder workstations vallen ook Quadro/Firepro GPU's die geschikt zijn voor CAD toepassingen en etc. dus in een workstation ga je geen GTX980 o.i.d. zien, want die zijn daar helemaal niet voor bedoeld.
Je asus laptop die je liet zien: ''Maximum geheugengrootte 16GB''
Goed opletten welke laptop je neemt, niet iedere laptop kan zomaar +32GB ondersteunen, was het maar zo makkelijk
Maar de OP moet uitgebreider/specifieker zijn, anders kunnen we hem niet verder helpen. Wilt hij nou een ultrabook /workstation of een normale laptop die 32gb aankan?
Workstation GPU's in een laptop vind ik nooit zo interessant. De GTX 970m/980m zijn in principe ook wel goed genoeg voor een hoop van deze taken, gaat men name om rendering. Met een Quadro kaart kan je vaak wel wat beter renderen, maar dan lever je weer een hoop andere prestaties in, met het gamen b.v.
Ook zijn die "render" kaarten als de quadro ook een stuk duurder, en dat maakt de verouderde versie (van 1 / 2 jaar oud) soms zelfs al zwakker dan een goedkopere GTX970 bijvoorbeeld.
En als je echt die Renderkracht nodig hebt moet je al gauw denken aan een desktop, voor laptops is het over het algemeen nadelig.
Over de geheugen grootte, maximaal 16GB staat er idd. Maar volgens mij ondersteunt die wel meer, de chipset kan het aan. Ik denk dat het is omdat er dan b.v. maar 1 RAM slot in zit, en er toen nog "maar" geheugen repen van 16GB per module bestonden. Ik weet dit niet zeker, maar ik neem zulke dingen vaak met een korreltje zout. Voor de zekerheid kan je wellicht beter voor een andere gaan, maar ik denk toch wanneer er twee RAM slots in zitten je deze wel alle 2 optimaal kunt gebruiken met 2x16GB, en anders even een BIOS update doen, desnoods kan je mailen naar de fabrikant zelf wil je er zeker van zijn.
Ik zal dadelijk eens zoeken naar een laptop met een quad-core i7, van 13" waar 2 modules in kunnen.
EDIT:
http://tweakers.net/categ...kGWtPwFxhJsp5YpW3DUDGVUn4
Daaronder vallen deze laptops.
Bij BTO staat er maximaal 16GB RAM (2x8GB) maar dat is het maximale wat hun aanbieden ook. Ik denk dat als je het custom aanpast je er wel die 32GB in kan zetten.
[
Voor 9% gewijzigd door
mirno op 27-01-2015 16:35
]