Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router aansluiten op router/modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voorheen jarenlang gebruik kunnen maken van mijn solo draadloze router + modem van isp combinatie. Ging prima. Recent is de modem dan toch verplicht vervangen door een router/modem apparaat. Leuk qua vormgeving, maar de ingebouwde antenne van dit ding is bar slecht, heeft slechts de helft van het bereik van de router waar ik eerst gebruik van maakte...

Ik wilde graag weten, is het mogelijk om op een manier mijn oude wireless router nog te gebruiken in combinatie met deze nieuwe router/modem? (zodat ik mijn oude zendbereik weer terugkrijg)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt sowieso je oude router instellen als access point. Kwestie van DHCP uitzetten en de WAN-poort niet gebruiken, maar de verbinding nieuwe router <-> oude router puur via LAN-poorten laten verlopen.

Maareh, je noemt helemaal geen routergegevens. Merk en type e.d. zou toch wel minimaal genoemd moeten worden om een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven over wat er nog meer mogelijk is. Misschien kan je nieuwe router/modem wel in bridged mode, weet jij veel. Maarja, jij noemt geen routergegevens en mijn glazen bol is kaduuk, dus dan houdt 't op hè.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Sommigen hebben niet alleen een gaar AP-gedeelte, het NAT gedeelte kan ook erg gaar zijn soms, in dat geval, als het je ISP is, even bellen en vragen of ze hem in bridge-mode willen plaatsen. Ziggo doet dit gewoon.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Handig om te weten als je Ziggo klant bent en dit doet, is dat je ook meteen je wifispots kwijt bent :(

Gabriël AM5

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Én de overige poorten van je modem/router worden onbruikbaar.