Hey Tweakers,
Nadat ik nu me RAM en SSD heb aangepast word het volgens mij een voor een Mobo/Proc/Videokaart upgrade, ik weet niet welke van deze momenteel me bottleneck is.
Ook beginnen de poorten op me Mobo half stuk te gaan, samen met die van me videokaarten dus ik denk dat het wel tijd is voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gamen ( World of warcraft op Ultra / Cs:go op ultra zonder fps drops )
- Streamen ( Ook World of warcraft / Osu ect )
- 2 Schermen op HDMI ( Of ik doe iets fout maar mijn videokaart pakt momenteel geen 2x HDMI maar maximaal 1x HDMI en 1x Vga )
- Game servertjes kunnen hosten naast het gamen ( CS:go servertjes, die hoeven niet altijd online te zijn maar dat ik ze gewoon kan draaien naast het spelen )
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Alles bij elkaar zou ik het mooi vinden als het rond de 450 ~ zou kunnen komen mocht dat niet echt een geweldig resultaat geven kan het budget eventueel iets verhoogd worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alles uit me oude systeem op de Processor / Moederboard en Graphicscard na
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Nieuwe Processor, Moederboard en Videokaart. Volgens mij zit het nog wel goed met me voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Liefst Nvidia sinds dat mooi in me Case past
Maar nee niet echt specifieke Merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Liefst met de mogelijkheid dat ik later een tweede HD6870 erbij kan stoppen ( Weet niet of dit wel verstandig is, of dat ik beter gewoon over een bepaalde tijd een nieuwe kan kopen. ) zelf ben ik niet van plan om te gaan overclocken, misschien dat dit wel later van toepassing komt maar zit er niet echt aan te denken.
Bijkomstige vragen :
- Is de voeding voldoende voor het systeem momenteel?
- Is het voordeliger om over een jaar gewoon een nieuwe videokaart aan te schaffen implaats van een tweede HD6870 met SLI te laten draaien? ( Mijn videokaart is nu al moeilijk te verkrijgen )
- Een klasgenoot van me is redelijk fan van AMD en had me het volgende aangewezen, is dit misschien iets? heb zelf nooit met AMD gewerkt
Alvast bedankt voor de hulp!
Nadat ik nu me RAM en SSD heb aangepast word het volgens mij een voor een Mobo/Proc/Videokaart upgrade, ik weet niet welke van deze momenteel me bottleneck is.
Ook beginnen de poorten op me Mobo half stuk te gaan, samen met die van me videokaarten dus ik denk dat het wel tijd is voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gamen ( World of warcraft op Ultra / Cs:go op ultra zonder fps drops )
- Streamen ( Ook World of warcraft / Osu ect )
- 2 Schermen op HDMI ( Of ik doe iets fout maar mijn videokaart pakt momenteel geen 2x HDMI maar maximaal 1x HDMI en 1x Vga )
- Game servertjes kunnen hosten naast het gamen ( CS:go servertjes, die hoeven niet altijd online te zijn maar dat ik ze gewoon kan draaien naast het spelen )
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Alles bij elkaar zou ik het mooi vinden als het rond de 450 ~ zou kunnen komen mocht dat niet echt een geweldig resultaat geven kan het budget eventueel iets verhoogd worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alles uit me oude systeem op de Processor / Moederboard en Graphicscard na
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P7P55D LE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R6870-2PM2D1GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue SATA 3 Gb/s, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Elite 334 Nvidia Edition | € 0,- | € 0,- |
| 2 | LG 23EA63V-P Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ducky DK9008 Shine 3 (Groene led, Cherry Blue) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Steelseries Sensei | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Wacom Bamboo Pen v3 | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G | € 95,53 | € 95,53 |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel 320 160GB | € 103,19 | € 103,19 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 275,72 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Nieuwe Processor, Moederboard en Videokaart. Volgens mij zit het nog wel goed met me voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Liefst Nvidia sinds dat mooi in me Case past
Maar nee niet echt specifieke Merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Liefst met de mogelijkheid dat ik later een tweede HD6870 erbij kan stoppen ( Weet niet of dit wel verstandig is, of dat ik beter gewoon over een bepaalde tijd een nieuwe kan kopen. ) zelf ben ik niet van plan om te gaan overclocken, misschien dat dit wel later van toepassing komt maar zit er niet echt aan te denken.
Bijkomstige vragen :
- Is de voeding voldoende voor het systeem momenteel?
- Is het voordeliger om over een jaar gewoon een nieuwe videokaart aan te schaffen implaats van een tweede HD6870 met SLI te laten draaien? ( Mijn videokaart is nu al moeilijk te verkrijgen )
- Een klasgenoot van me is redelijk fan van AMD en had me het volgende aangewezen, is dit misschien iets? heb zelf nooit met AMD gewerkt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6350 | € 118,90 | € 118,90 |
| 1 | MSI 970 Gaming | € 99,80 | € 99,80 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 239,95 | € 239,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,65 | |
Alvast bedankt voor de hulp!