It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
Om mail van een account te downloaden naar een lokale mailserver wordt over het algemeen 'fetchmail' gebruikt, en het zou me niets verbazen als deze dat kan (in verschillende mailboxen plaatsen). (www.freshmeat.net/projects/fetchmail)
Misschien (als je sendmail gebruikt) kan je iets met je virtual-user table doen, maar ik zou eigenlijk niet precies weten hoe (je moet fetchmail dan vertellen om de mail aan sendmail te geven, en die moet je wijsmaken dat hij het niet naar de mailservers van mijndomein.nl stuurt maar dat het lokaal blijft. Zou moeten werken als je mijndomein.nl in de sendmail.cw zet).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik ben erg summier gebleven, dus als er dingen duidelijker moeten geef je maar een gil
Misschien (als je sendmail gebruikt) kan je iets met je virtual-user table doen, maar ik zou eigenlijk niet precies weten hoe (je moet fetchmail dan vertellen om de mail aan sendmail te geven, en die moet je wijsmaken dat hij het niet naar de mailservers van mijndomein.nl stuurt maar dat het lokaal blijft. Zou moeten werken als je mijndomein.nl in de sendmail.cw zet).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik ben erg summier gebleven, dus als er dingen duidelijker moeten geef je maar een gil
There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
welke server systeem etc en hoe haal je het nu op?Op donderdag 14 juni 2001 16:13 schreef asusk7m550 het volgende:
Ik wil een mail server opzetten.
Ik krijg mij mail binnen op een mailbox,
alle mail naar .....@mijndomein.nl in een box.
pop2 kan je kunt in linux een pop2 deamon naast een pop3 deamen en zelfs een imap deamon hangen. De gebruikers kun je aanmaken en zo een mailaccount geven (zal ook nodig zijn om te splitsen)Nu wil ik dit splitsen in de gebruikers, en dat de gebruikers dit op kunnen halen via een pop2 client.
Ik zie dat ik pop2 had gezegt, maar het moet natuurlijk pop3 client zijn.
Ik gebruik RedHat 7.1 met kernel 2.4.2
Ik gebruik RedHat 7.1 met kernel 2.4.2
It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.