Toon posts:

2dehands pc kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

graag zou ik een tweedehands pc kopen op 2dehands.be voor een prijs van 300-350euro

heeft er iemand tips of zijn er programma's om te checken dat de pc wel goed draait?
ik heb namelijk niet veel zin om na een paar dagen een bluescreen te krijgen..

dank je :)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:55
Zou je niet zelf een PCtje in elkaar kunnen draaien voor dat geld?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:21

P_Tingen

omdat het KAN

CappieL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:14:
Zou je niet zelf een PCtje in elkaar kunnen draaien voor dat geld?
Ja, dat kan. Nog €100 over zelfs.

... en gaat over tot de orde van de dag

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Beetje magere topic start zo, wat wil je met de pc doen? Wil je er een keer per jaar de vakantie foto's op bekijken of elke dag die-hard gamen in hoge resoluties?
Verder is met een beetje Google al een gigantische hoeveelheid te vinden over het testen van pc's, ook hier op Tweakers met de zoekfunctie ;)

Fixing things to the breaking point...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Cusio,
kijk nog eens naar de layout die we hier hanteren. Afgezien van je budget weten we nu totaal niet waar je je pc voor wil gaan gebruiken, wat je wensen zijn etc. Ook gaan we uit van eigen inzet. Heb je een aantal (tweedehands) systemen op het oog?

Verwijderd

Topicstarter
hey brooky sorry voor de crappy layout :/

deze desktop lijkt me wel iets
http://www.2dehands.be/co...lion-elite-222195367.html

ik zou er counter strike willen op spelen op toch een redelijke kwaliteit

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-03 15:15

WCA

Misschien handig om te vertellen welke counter strike, Counter strike 1.6 zal bijvoorbeeld als een trein gaan, maar CS:Go misschien minder

Share and Enjoy!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03 09:07
Deze is beter dan de door jezelf gevonden pc :

http://www.2dehands.be/co...-snelle-pc-220040547.html

GTX 470 presteert op het niveau van een 560ti. Processor is prima voor CS GO.

Wel een hoop crappy omschrijvingen op die website zeg. Voordat je zo'n pc aanschaft zou ik eerst ff vragen aan de verkoper (en hier weer posten) wat er nou bv precies voor een voeding inzit. IS vaak cruciaal maar staat nergens duidelijk omschreven.Dat geeft wat meer inzicht in de mogelijke levensduur van je 2e hands pc.

Verder lijkt dit systeempje ook wel aardig :

http://www.2dehands.be/co...-2500k-met-222139978.html en scoor dan op die website een videokaartje als bv. een HD 7850 of 7870 of als die te duur zijn (zitten allemaal boven de 60 euro) een 7790 zoals deze :

http://www.2dehands.be/co...-radeon-hd-215916032.html

Een 7790 is een r7 260x en voldoet prima voor CS GO.

Het laatste systeempje zou mijn voorkeur hebben. En dan die videokaart erbij lijkt me een heel aardig systeem. Wel ff informeren wat de voeding is en hier ff posten voor verder advies.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als je counterstrike global offensive kan je beter voor zo'n 350 euro een pc nieuw in elkaar laten zetten met een R7 250 gpu ofzo. Of een nieuw moederbordje, kast en psu met wat tweedehands onderdeeltjes.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
eerst en vooral bedankt voor alle snelle reacties! (ik ken er niet zoveel van)
ik ga het bij deze pc houden http://www.2dehands.be/co...-2500k-met-222139978.html
deze heeft wel 4gig ram minder maar zou het zoveel uitmaken?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn tip, als je er weinig verstand van hebt, luister naar de users hier...

Die pc is cpu technisch natuurlijk een klapper, echter grafisch om te huilen.

Verwijderd

Topicstarter
jah was ik ook van plan :)
mijn beperkte kennis zij me altijd hoe meer ram hoe beter :)

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-03 13:40
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:19:
jah was ik ook van plan :)
mijn beperkte kennis zij me altijd hoe meer ram hoe beter :)
De pc die je net voordraagt heeft ook nog eens weinig RAM.. hoe kom je dan überhaupt bij die? Onderbouw nou even duidelijk waar je tussen twijfelt, dan kan men misschien helpen.

• Baloes
Uh heren...

4GB RAM is genoeg voor CS en waarom denken jullie dat ik er een hd 7790 als aanvulling bij zet?

Hou er verder rekening mee dat in belgie de prijzen van de onderdelen een stuk hoger liggen.
En dan moet er ook nog windows op..

Als TS die pc voor een mooi prijsje zou kunnen scoren en daar nog een videokaartje inzet dan heb je toch gewoon een systeem waarop je makkelijk CS kunt spelen en tevens nog uitstapjes kunt maken naar andere games?

Geheugen upgrade kan altijd nog. Eigen geheugen verkopen en eventueel 2e hands loeren op een leuk koopje.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Baloes schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:39:
Als TS die pc voor een mooi prijsje zou kunnen scoren en daar nog een videokaartje inzet dan heb je toch gewoon een systeem waarop je makkelijk CS kunt spelen en tevens nog uitstapjes kunt maken naar andere games?
Dit bedoel ik precies. Die laatste link is leuk, MITS met een andere GPU.

• Baloes
En daarbij : YouTube: CSGO on old 200$ rig : the beauty of source engine

Ik raad natuurlijk nog steeds die andere gpu aan...maarruh dur is niet veel voor nodig :)

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:48

Tribits

Onkruid vergaat niet

Let wel even op wat je voor een 2e hands systeem uitgeeft ten opzichte van de prijs van een nieuwe budget gaming systeem. Nu klinkt budget gaming misschien niet zo aantrekkelijk maar het presteert stukken beter dan menig tweedehands systeem en zal de huidige generatie games gewoon redelijk kunnen draaien (hooguit wat extra geheugen). Geen idee van de prijzen in België maar dit is wat je volgens de pricewatch voor 350 euro kan krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 68,95€ 68,95
1Gigabyte GA-F2A58M-HD2€ 39,-€ 39,-
1XFX Radeon R7 260X 2GB€ 110,-€ 110,-
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 39,95€ 39,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,75

4GB geheugen dus aan de krappe kant maar kan makkelijk uitgebreid worden. 500GB harddisk is alleen om binnen budget te blijven. Voor 52 euro heb je een 1TB mocht er zoveel rek in het budget zitten. Ja ik weet het, een tweedehands i5 is wat sneller maar het risico op een kat-in-de-zak ligt ook op de loer.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Baloes
Tsja. Tuurlijk is nieuw veiliger. Maar die pc wordt nog wel een stukkie duurder vanwege windows en indien ik land op belgie zet en dan bestelkosten bereken kom ik in totaal met windows erbij op 500 euro...

Daarbij gaan we er ook nog vanuit dat ts zelf bouwt.

Ts zou kat in de zak kans kunnen verkleinen door bv. De precieze specs van de pc te vragen en ze hier te posten. Verder natuurlijk ophalen en vragen of je mag testen.
Pagina: 1