Smart tv Samsung: dual core of quad core?

Pagina: 1
Acties:

• Remco_1980
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Beste leden,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe tv.

Onze keus is gevallen op een Samsung. Nu is mijn vraag:

Wij hebben 2 tv's op het oog. Eentje met een duak core en de andere met een quadcore.

Voor de rest zijn de specificaties nagenoeg hetzelfde.

Mijn vraag is of de 100 EUR duurdere quadcore variant het geld waard is ten opzichte van de dualcore versie. Met andere woorden: Is die processor die 100 EUR waard?

Ik hoor graag jullie mening.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor aankoopadvies hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verplaats je even.

Misschien is het handig als je ook type nummers noemt. Dan weten we over welke tv's we het hebben.

• Remco_1980
ok bedankt!

• Remco_1980
Het gaat om de:

SAMSUNG UE46F6320 en

SAMSUNG UE48H6200AW

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dit gaat om twee modellen uit verschillende bouwjaren met een andere SmartTV omgeving. Sowieso valt er weinig te zeggen over de snelheid van het toestel aan de hand van de processorkernen.

• Remco_1980
welke smartomgeving zou je kunnen aanbevelen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als ik kijk naar mijn eigen ervaring, zou ik zelf zeggen: geen van allen. "Smart" is een erg overgewaardeerd concept in mijn ogen. De functionaliteit als mediaspeler is vaak te beperkt, een losse mediaspeler of htpc werkt veel beter. En de overige "smart" functies die geboden worden, kun je ook beter consumeren met een tablet, smartphone, pc of laptop. De mogelijkheden, bediening en gebruikservaring van "smart" tv's zijn gewoonweg onder de maat. Heb 2 tv's in huis staan met "smart" functies, deze worden echt nooit gebruikt.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik sluit mij bij Dvd V aan.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:07
Alleen WebOS van LG (eigenlijk Palm) is redelijk te noemen qua smart omgevingen.

PSN: Sluuz

Pagina: 1