Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto dealer nalatig. En nu?

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:19
In december 2014 heeft mijn vriendin een Ford Ka gekregen voor haar verjaardag. Leuk tweedehandsje uit 2006. Zag er goed uit etc. Bij de garage hebben we toen nog voor 300 euro extra een soort van dubbelcheck laten doen. Dit boden ze aan en dan controleren ze de auto nog eens grondig (onder de motorkap, olie, banden etc).
Nu kwam ze er eind 2014 achter dat de ruitenwisvloeistof niet helemaal goed uit de sproeiers kwam. Daarvoor nog niet nodig gehad dus was nog niet echt opgevallen. Ze ging zelf even kijken en nu bleek dat er een kabeltje was afgebroken naar 1 van de sproeiers toe.
Zij natuurlijk balen want dat hadden ze moeten controleren en vinden in die extra service beurt. Ze heeft gelijk gebeld naar de garage maar die waren dicht in de kerstperiode. Daarop heeft ze een email gestuurd met het verhaal en de vraag hoe dit opgelost kon worden. Geen reactie voor 1.5 weken. Hierop heeft ze maar weer eens gebeld (was inmiddels begin januari) en ze kreeg een onvriendelijke man aan de lijn. Hij had absoluut niet de intentie om hoe dan ook te helpen en ze kreeg het idee dat hij haar zo snel mogelijk wilde afpoeieren. Ze moest nog maar volgende week eens terugbellen want dan zou de persoon die daar over gaat weer terug zijn.
De week hierna nog maar eens gebeld op de dag dat die persoon er weer zou moeten zijn. Ze kreeg echter weer diezelfde man aan de lijn en weer hetzelfde verhaal (onvriendelijk, onbehulpzaam, mevrouwtje dit mevrouwtje dat) en ze moest donderdag maar eens bellen (was dinsdag) want dan zou de persoon die er over ging er echt weer zijn.
Donderdag dus weer aan de telefoon en nu kreeg ze wel de "juiste" persoon aan de lijn. Verhaal uitgelegd dat de ruitensproeiers kapot waren, het niet verantwoord was met dit weer (sneeuw, ijs, nat, vies etc) om rond te rijden met kapotte sproeiers en waarom dit niet gevonden was tijdens de extra 300 euro kostende service beurt. Geen reactie daarop maar wel dat ze maar liefst 3 maart langs kon komen om het te laten maken! Dat was dus anderhalve week geleden. Mocht ze dus bijna 2 maanden gaan wachten tot ze het konden maken. Uiteraard geen optie maar de garage leek daar verder, op zijn Hollands gezegd, schijt aan te hebben.
Na dus weer geen stap verder te zijn gekomen heeft ze wederom een mail gestuurd met het verhaal en dat ze naar een lokale garage/dealer gaat om het daar te laten controleren en maken en dat ze de rekening op zal sturen naar de garage zodat ze dit kunnen vergoeden. Hier weer 0 reactie op net als op de vorige mails.
Afgelopen weekend is ze naar de Profile gegaan en die hebben even gekeken. Het bleek dus dat er 1 slangetje compleet was afgebroken en dat het andere sproeiertje ook kuren vertoond. Beide kanten zijn dus kapot. Hierdoor moet de unit in zijn totaal vervangen worden en dat gaat rond de 60-70 euro kosten.

De vraag is nu echter, in hoeverre kunnen we dit verhalen op de garage. Ze hebben in mijn ogen de boel zitten te belazeren, hebben incompetent gecontroleerd én gehandeld. Maar wat nu. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ze de boel vergoeden zodat ik van hun af ben en daar nooit meer een voet hoef binnen te zetten. Inmiddels is er zoveel tijd, energie en ergernis in gaan zitten dat het niet eens meer om de 60 of 300 euro gaat maar puur het principe dat ik geen zin heb op mijn zo te laten afschepen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Ja kudt voor je. Beter neem je een BOVAG/Officiele dealer.

Als je stappen wilt ondernemen:

- je schrijft zelf een brief dat je de kosten wilt verhalen (weinig kans, gezien hun houding); dus

- bel/e-mail/ga je lans je het juridisch loket (gratis!) of je rechtsbijstandsverzekeraar;
- en/of je zoekt contact met de ANWB/BOVAG wat zij voor je kunnen betekenen;
-en/of uitzoeken of een klachten/geschillencommissie is
- kijkt of er een klachtenwijzer is waar je een review over dit bedrijf kunt achterlaten.

Wat is nou precies de discussiewaarde? Als je het per se terug wilt loop je deze week ff het juridisch loket binnen zij schrijven zo een mooie brief voor je.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 08:23 ]

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 13:25
zo'n lang verhaal om een kapot ruitensproeier slangetje, sjonge jonge..
Die monteurs zijn ook mensen he, je hebt gelijk, de comunicatie van hun kant kan beter. Maar als ik de heledag gebelt en gemailt zou worden over een ruitensproeiertje... cmon..

misschien ben ik een zeikert, maar dit soort dingen kunnen gebeuren.

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 16:14

OgWok

U.N.C.L.E.

Vervelend, maar niets nieuws. Veel garages gooien er met de pet naar, nadat de koop is gesloten. Zou de € 70,-- neerleggen en het hele geval snel vergeten. Zonde van je tijd.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Vervelend, maar ik zou voortaan geen zaken per e-mail doen met een garagist. Voor een garagist is dat een ongewoon communicatiemiddel. De verkoper in pak bij de dealer kun je nog wel een e-mail sturen, maar de man die de hele dag in overall met zwarte vingers rondloopt niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:22:
Vervelend, maar ik zou voortaan geen zaken per e-mail doen met een garagist. Voor een garagist is dat een ongewoon communicatiemiddel. De verkoper in pak bij de dealer kun je nog wel een e-mail sturen, maar de man die de hele dag in overall met zwarte vingers rondloopt niet.
Dit dus. Het is duidelijk dat het een niet al te groot bedrijf is (anders gooi je je tent niet dicht rondom de feestdagen). Deze mensen hebben duidelijk zwarte vingers van het klussen en zijn niet al te bedreven in de kunst van het emailen of willen dat domweg niet.

Pick your battles. Betaal die paar tientjes en move on.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:17:
Wat is nou precies de discussiewaarde? Als je het per se terug wilt loop je deze week ff het juridisch loket binnen zij schrijven zo een mooie brief voor je.
Blijkbaar is er geen garantie (?) en het lijkt me dat geen enkele jurist veel moeite gaat doen voor 60 - 70 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door RodeStabilo op 27-01-2015 08:26 ]

Verwijderd

Ik ou zeggen onderneem eerst zelf eens wat basisstappen, en als dat echt niets oplevert kom dan terug. Je kan beter het Juridisch Loket / Rechtsbijstandszekeraar / ANWB / BOVAG etc benaderen dan het tweakers forum om dit op te lossen, toch? Ga dat eerst eens doen wat meer eigen inzet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 08:26 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:13
Bijkomend probleem is dat je waarschijnlijk geen specificatie hebt van wat ze voor die 300 euro exact allemaal controleren. Ze kunnen zomaar stellen dat ze heel, heel veel gedaan hebben voor dat geld, maar dat slangetjes die 'normaal noooooit kapot gaan' niet gedaan worden.

Voor 60/70 euro zou ik geen frustraties opzoeken. Betalen, andere garage opzoeken en vergeten.

Verwijderd

Friespeuk schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:24:
[...]

Dit dus. Het is duidelijk dat het een niet al te groot bedrijf is (anders gooi je je tent niet dicht rondom de feestdagen). Deze mensen hebben duidelijk zwarte vingers van het klussen en zijn niet al te bedreven in de kunst van het emailen of willen dat domweg niet.

[...]

Blijkbaar is er geen garantie (?) en het lijkt me dat geen enkele jurist veel moeite gaat doen voor 60 - 70 euro.
Hoe weet je dat nou? Het Juridisch Loket heeft geen minimale drempel. Mocht je een rechtsbijstandverzekeraar hebben dan heb je zelfs kans dat ze vanwege het geringe bedrag gewoon direct je schade uitkeren. Hij moet niet hier zijn maar daar.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:51
Ik was gewoon langs de garage gereden, dan wordt zoiets vaak ter plekke opgelost. Het elders laten maken helpt natuurlijk niet en ik acht de kans klein dat je deze rekening kunt laten betalen door de garage waar de auto gekocht is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

Het enige dat ik me nog kan voorstellen is dat je (een deel van) de extra controlebeurt vergoed krijgt, want die is blijkbaar niet goed uitgevoerd - al is dat ook lastig bewijzen. Reparaties uitgevoerd door een ander zie ik niet snel vergoed worden, te meer omdat je ze maar beperkt de mogelijkheid hebt gegeven die reparatie zelf uit te voeren

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:25
Ik acht de kans niet zo groot dat je je geld terug krijgt... ze hebben immers aangeboden het te repareren, alleen over 2 maanden. Die mogelijkheid moet je hen ook bieden. Staat er ergens een maximum termijn waarbinnen dergelijke reparaties opgelost dienen te worden? If not, dan denk ik niet dat je veel kans maakt juridisch gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 27-01-2015 09:02 ]

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 07:06
Wie zegt dat het slangetje niet na de controlebeurt kapot is gegaan?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 14:40

talin

ES-MA

gekocht 2 maand geleden?
heeft ie bij aflevering ook een nieuwe APK gekregen?

want werkende ruitensproeiers zijn een onderdeel van de APK.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
thewizard2006 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:10:
In december 2014 heeft mijn vriendin een Ford Ka gekregen voor haar verjaardag.
[...]
Nu kwam ze er eind 2014 achter dat de ruitenwisvloeistof niet helemaal goed uit de sproeiers kwam.
[...]
Geen reactie voor 1.5 weken. Hierop heeft ze maar weer eens gebeld (was inmiddels begin januari)
[...]
De week hierna nog maar eens gebeld op de dag dat die persoon er weer zou moeten zijn.
[...]
Donderdag dus weer aan de telefoon
[...]
...dat ze maar liefst 3 maart langs kon komen om het te laten maken! Dat was dus anderhalve week geleden.
[...]
Mocht ze dus bijna 2 maanden gaan wachten tot ze het konden maken.
Of mijn kalender is stuk of je verhaal is soms niet helemaal chronologisch? 3 maart is niet 2 maanden, maar over een week of 5.

Verder: "adem in, adem uit". Zoals anderen al zeggen, pick your battles.

Verder is dit een kwestie voor VV en niet SG. Topic moved.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:01:
Ik acht de kans niet zo groot dat je je geld terug krijgt... ze hebben immers aangeboden het te repareren, alleen over 2 maanden. Die mogelijkheid moet je hen ook bieden. Staat er ergens een maximum termijn waarbinnen dergelijke reparaties opgelost dienen te worden? If not, dan denk ik niet dat je veel kans maakt juridisch gezien.
Zo werkt het natuurlijk niet. Dan kunnen ze ook zeggen dat ze het over 50 jaar wel fixen. Als je remmen niet werken dan neem je er toch ook geen genoegen mee dat ze het over 2 maanden wel fixen!

Vind veel reacties ook nogal apart hier, dit is absoluut imo niet wat normaal hoort te zijn. Tegelijk zou ik wel proberen de rekenign op te sturen, maar als ze er niks mee doen lekker laten zitten, zelf betalen, en in het vervolg het onderhoud ergens anders te doen.

Ik heb ooit met mijn auto (achtergrond verder niet van belang) gehad dat ene garage me vertelde dat ze net de bougies vervangen hadden door nieuwe, en de andere dat ze compleet aan het einde van hun leven waren. (En nop was toen niet te checken door mij door omstandigheden). Oftewel één van beide heeft me opgelicht.

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:28:
Zo werkt het natuurlijk niet. Dan kunnen ze ook zeggen dat ze het over 50 jaar wel fixen. Als je remmen niet werken dan neem je er toch ook geen genoegen mee dat ze het over 2 maanden wel fixen!
Remmen zijn toch weer net even andere koek en bovendien gaat het over een handvol weken, geen twee jaar.

• thewizard2006

Als je stappen wilt ondernemen:

- je schrijft zelf een brief dat je de kosten wilt verhalen (weinig kans, gezien hun houding); dus

- bel/e-mail/ga je lans je het juridisch loket (gratis!) of je rechtsbijstandsverzekeraar;
- en/of je zoekt contact met de ANWB/BOVAG wat zij voor je kunnen betekenen;
-en/of uitzoeken of een klachten/geschillencommissie is
- kijkt of er een klachtenwijzer is waar je een review over dit bedrijf kunt achterlaten.

De discussiewaarde is de vraag wat ik hier aan kan doen en waar ik kan aankloppen. Ik zal eens nalopen of ze zijn aangesloten bij de BOVAG en informatie opvragen bij het Juridisch loket.
PingOvercrash77 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:21:
zo'n lang verhaal om een kapot ruitensproeier slangetje, sjonge jonge..
Die monteurs zijn ook mensen he, je hebt gelijk, de comunicatie van hun kant kan beter. Maar als ik de heledag gebelt en gemailt zou worden over een ruitensproeiertje... cmon..

misschien ben ik een zeikert, maar dit soort dingen kunnen gebeuren.
Zucht. Nee het gaat niet alleen om een kapot ruitensproeiertje. Het gaat er om dat er 300 euro is betaald voor een extra controle beurt incl APK. De slechte communicatie daarna via de mail en teleloon. Het niet kunnen oplossen binnen een fatsoenlijk termijn. De nalatigheid bij de controle en hier de verantwoordelijkheid voor nemen en als toetje die 60-70 euro. Dus idd, je bent een zeikerd :S
argro schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:22:
Vandaar dat we ook meerdere malen gebeld hebben tot we uiteindelijk ook de "juiste" persoon te pakken kregen. Maar ook dat tevergeefs dus
Friespeuk schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:24:

Het zijn dus niet een paar tientjes maar 300 euro voor een extra controle beurt en 60-70 euro voor een pompje. Er was zoiezo 6 weken garantie na aankoop van het voertuig en het is ruim binnen die 6 weken opgetreden en gemeld
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:25:
Ik ou zeggen onderneem eerst zelf eens wat basisstappen, en als dat echt niets oplevert kom dan terug. Je kan beter het Juridisch Loket / Rechtsbijstandszekeraar / ANWB / BOVAG etc benaderen dan het tweakers forum om dit op te lossen, toch? Ga dat eerst eens doen wat meer eigen inzet.
Juist tweakers is een mooi medium om je de juiste richting op te wijzen. Zeker aangezien het voor ons beide de eerste keer is dat we hier mee te maken krijgen en dus geen idee hebben waar we moeten zoeken. Er zijn nu al wat interessante suggesties voorbij gekomen waar we naar gaan kijken (Juridisch loket, BOVAG).
Rechtsbijstand heb ik wel maar niet voor dit soort situaties (alleen ongevallen). Daar had ik al naar gekeken.
vanaalten schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:38:
Bijkomend probleem is dat je waarschijnlijk geen specificatie hebt van wat ze voor die 300 euro exact allemaal controleren. Ze kunnen zomaar stellen dat ze heel, heel veel gedaan hebben voor dat geld, maar dat slangetjes die 'normaal noooooit kapot gaan' niet gedaan worden.

Voor 60/70 euro zou ik geen frustraties opzoeken. Betalen, andere garage opzoeken en vergeten.
Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden. Was inderdaad nogal algemeen omschreven. Meerdere malen navraag gedaan bij de garage of echt alles er bij zat en alles zou gecontroleerd worden. En anders hebben we garantie.
LordSinclair schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:54:
Ik was gewoon langs de garage gereden, dan wordt zoiets vaak ter plekke opgelost. Het elders laten maken helpt natuurlijk niet en ik acht de kans klein dat je deze rekening kunt laten betalen door de garage waar de auto gekocht is.
Garage sluit om 17:00 en we zijn beide pas rond half 6 thuis. Garage zit op 45min rijden van het werk van mijn vriendin dus die moet dan vrij nemen... weer extra kosten. In het weekend hebben ze geen monteur.
segil schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:01:
Dit is een beetje apart niet? Het wordt gevaarlijk op de weg om met vieze ruiten door te rijden. Lijkt me dat dit binnen een redelijke termijn opgelost moet worden en niet over 2mnd.
Roadman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:10:
Wie zegt dat het slangetje niet na de controlebeurt kapot is gegaan?
Gezien de staat (links compleet afgebroken en rechts half kapot) lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk. Helaas heb ik niet de checklist of iets dergelijks. Echter dan zou het alsnog onder de garantie van 6 weken vallen.
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:20:
Of mijn kalender is stuk of je verhaal is soms niet helemaal chronologisch? 3 maart is niet 2 maanden, maar over een week of 5.
Heb het niet op de dag nu bij de hand maar ongeveer het volgende voor de duidelijkheid
- 6 dec auto gekocht
- 23 dec mail gestuurd over sproeier
- (eind december zelfde mail nog een keer gestuurd ivm geen reactie)
- 2 januari gebeld
- 13 januari gebeld
- 15 januari gebeld (mededeling 3mrt pas plek)
- 16 januari mail gestuurd mbt reparatie andere garage
- 24 januari te horen gekregen dat dit 60-70 euro gaat kosten
Zo ongeveer, kan er iets naast zitten.
Sissors schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:28:
[...]

Vind veel reacties ook nogal apart hier, dit is absoluut imo niet wat normaal hoort te zijn. Tegelijk zou ik wel proberen de rekenign op te sturen, maar als ze er niks mee doen lekker laten zitten, zelf betalen, en in het vervolg het onderhoud ergens anders te doen.
Ik had ook wel een andere mindset van de gemiddelde tweaker verwacht eerlijk gezegd. Maar blijkbaar is het heel normaal dat je zo genaaid wordt of is er een erg lage empathie grens onder ons computernerds O+
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:32:
[...]

Remmen zijn toch weer net even andere koek en bovendien gaat het over een handvol weken, geen twee jaar.
Dus het is acceptabel als je de weg opgaat met vorst/ijzel waarbij je zicht vrijwel nihiel door dat je ruiten smerig zijn van alle pekel/modder/water etc. Ok my bad ik had verwacht dat dit gevaarlijk zou zijn.......
MicGlou schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:38:
Rij langs een autosloop en voor een tientje ben je klaar als je een klein beetje handig bent...

Of je kan aankloppen bij de Bovag had je in principe al kunnen weten, want als de auto onder Bovag garantie is verkocht staat dat op het aankoopbewijs. Maar een garage geeft sowieso zelden Bovag garantie op een auto van <€4500,- omdat dit de ondergrens van Bovag is... wat is er voor de auto betaald?
Ik ben niet handig vandaar dat ik hiervoor extra wilde betalen zodat ik mij daar niet druk om hoefde te maken.
De auto zelf kostte 2000 + 300 extra controle beurt. Zie geen logo van BOVAG op de site. Wel van Nationale Auto Pas en RDW erkend (zegt mij verder niets). In die 300 euro zat ook APK.
De controle is uitbesteed door die garage en op de website is hier verder niets over te vinden
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:43:
Ik krijg wel het idee dat de garage niet in de buurt is aangezien je alleen belt of mailt? Sowieso is het mailen naar garages vaak geen gouden actie. Die zijn veel minder met internet en mail bezig dan tweakers.
Klopt, is zo'n 45min enkele reis van het werk van mijn vriendin. Ff langsrijden zit er dus niet in en dan moet er vrij genomen worden.

[ Voor 102% gewijzigd door thewizard2006 op 27-01-2015 10:02 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
Rij langs een autosloop en voor een tientje ben je klaar als je een klein beetje handig bent...

Zoals al eerder genoemd, het slangetje kan ook achteraf kapot zijn gegaan door vocht en kou, tis wat dat betreft denk ik ook een beetje een moeilijk in te schatten iets. De garage wil duidelijk niet meewerken gezien de opgegeven datum, maar het bedrag is zo klein dat ik mij daar echt niet druk om zal maken (en ik maak mij al vrij snel druk over dit soort zaken).

Het is een garage die blijkbaar liever snel cashed, ook gezien hun 'extra controle' die ikzelf nog nooit heb meegemaakt, dan dat men liever een trouwe basis aan tevreden klanten opbouwt. Dat durf ik te zeggen, want een ondernemer met werkelijk goede intenties had je direct uitgenodigd om even langs te komen want die wil een tevreden klant en zal niet moeilijk willen doen om een slangetje wat misschien een euro kost om in te kopen en 5 minuten om te monteren.

De bewuste garage is wss al meer tijd en dus geld kwijt geweest aan het lezen en beantwoorden van je mailtjes dan dat die hele reparatie zou kosten... ik zou niet verwachten dat je netjes wordt geholpen al zou je tot 3 maart wachten. Op zoek naar een betere garage, eventueel zelfs bij een Ford dealer... dan mag je sowieso een bepaald minimaal niveau van service verwachten en tegenwoordig zijn dealers niet meer zo duur in onderhoud als een aantal jaren geleden.

Of je kan aankloppen bij de Bovag had je in principe al kunnen weten, want als de auto onder Bovag garantie is verkocht staat dat op het aankoopbewijs. Maar een garage geeft sowieso zelden Bovag garantie op een auto van <€4500,- omdat dit de ondergrens van Bovag is... wat is er voor de auto betaald?

• Señor Sjon
Ik krijg wel het idee dat de garage niet in de buurt is aangezien je alleen belt of mailt? Sowieso is het mailen naar garages vaak geen gouden actie. Die zijn veel minder met internet en mail bezig dan tweakers.

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik snap precies waar je frustratie zit, heel erg vervelend.
Je kunt je nu ook wel omdraaien en de zaak vergeten, maar dat zit je waarschijnlijk ook niet lekker omdat die huftertjes er dan veel te makkelijk afkomen. Zeker omdat je juist nog een enorm dure controlebeurt hebt afgenomen.

Ik vind het trouwens ook geen kleinigheidje, zo in de winter met al dat opspattende pekelwater.
Ik gebruik mijn ruitensproeiers in de winter veruit het meest van het hele jaar.

Moeilijk om een goede keus te maken om wat te doen.
Je wilt nmlk. zelf niet te veel stress, maar je wilt die lui ook wel even laten voelen dat ze mensen niet zo maar een oor aan kunnen naaien.
Je weet nu al zeker dat je er niet goed gaat uitspringen, wat er ook gedaan wordt.
Je kunt hoogstens via een brief van het juridisch loket/rechtsbijstand afdwingen dat ze het euvel op korte termijn verhelpen, maar ik zou nooit meer naar die garage teruggaan. Straks maken ze nog een paar andere dingen kapot terwijl ze het ruitenwisser probleem verhelpen.

Verwijderd

Ik zou het volgende doen:

- Laten fiksen door andere garage, ben je 60-70 euro kwijt.
- Andere garage keurig factuur en bij voorkeur ook rapportje laten opstellen met wat er mis was.
- Aangetekende brief sturen aan garage nr. 1 met als bijlage die factuur en rapportje en verzoek om betaling aangezien eerdere controle à 300 euro niet goed is verricht zodat garage wanprestatie heeft geleverd. Sommeer binnen vijf werkdagen te betalen op rekeningnummer xxx, zoniet dan volgen er maatregelen.
- Indien geen reactie, het erbij laten zitten, want voor die paar tientjes is het sop de kool eigenlijk niet waard.
- Verloren geld accepteren en verder nooit meer zaken doen met garage 1.

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 10:30 ]

• Señor Sjon
Met een aangetekende brief ben je alweer 14-16% kosten aan het maken. ;)

Maar een slangetje aansluiten? How hard can it be? Dat is iets wat zelf voor een paar euro ook wel te doen is. Sowieso dat zo'n slangetje na 9 jaar stuk is. Vrij bijzonder.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Dit is helaas een veel voorkomend probleem bij garage's, garantie gaat tot de stoep

Ik heb zelf ook zo'n verhaal gehad, 900 euro voor rijklaarmaak kosten, onderhoud en 6 maanden Bovag garantie

Na 2 maanden ging de blanke laklaag van een van de koplampen eraf, opzich geen ramp maar het zag er niet uit (en het lichtbeeld wordt verstoord)
Garage gaf aan dat dit geen garantie zou zijn en dat er een nieuwe koplamp in moest t.w.v. 280 euro
Na veel heen en weer gebel (garage zat een uur rijden van me vandaan) kwamen we er maar steeds niet uit, terwijl ik ook al had aangegeven dat de lamp ook gewoon opnieuw gespoten mocht worden van mij, dat verschil is niet te zien namelijk, en kost maar 60 euro, maar dan wel onder garantie
Ook hiermee gingen ze niet akkoord, en we waren inmiddels 4 maanden verder

Toen toch maar de Bovag gebeld die me direct in het gelijk stelde, en voila, 2 weken later zat er een nieuwe koplamp in :P

• LordSinclair
thewizard2006 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:33:
Garage sluit om 17:00 en we zijn beide pas rond half 6 thuis. Garage zit op 45min rijden van het werk van mijn vriendin dus die moet dan vrij nemen... weer extra kosten. In het weekend hebben ze geen monteur.
Dus je moet tot maart wachten omdat je er zelf niet eerder tijd voor vrij wilt maken? Dan moet je ook niet klagen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011

Typhone

Who Dares Wins

Over nalatigheid gesproken... je controleert alle functies van een auto toch voordat je hem koopt?
300 euro betalen voor een zogenaamde 'beurt' moet je ook NOOIT doen bij dezelfde garage als waar je hem koopt. Als ik hoor wat je ervoor krijgt (oliecontroleren, bandjes controleren) dan denk ik bij mezelf...hoezo kan je dat zelf niet? Waarom daar 300 euro voor neerleggen? Voor een Ford Ka zou ik verwachten dat je dan 4 nieuwe bandjes kreeg inclusief een nieuw oliefilter en nieuwe olie (3.8l?).

De garage handelt inderdaad wat apart maar ik zou hier helemaal geen moeite in gaan stoppen. Deed ik zelf ooit lang geleden bij mijn eerste auto maar neem van mij aan dat je hier een wijze les hebt geleerd: 'naïviteit'. Voordeel wat je ermee gaat doen: in de toekomst loop je hier niet snel meer tegen aan.

M.b.t e-mail contact:

Ik kom al een hele tijd bij dezelfde garagehouder (BMW specialist) en sta op heel goede voet met hen maar als ik een mail stuur voor een offerte t.w.v. 4000 euro dan krijg ik binnen 3 weken geen reactie. Ga je echter even langs bij de beste mannen dan is het binnen 2 minuten in kannen en kruiken. Dat is inherent aan het autowereldje. De communicerende man ontbreekt bij zo'n bedrijven vaak of is de eigenaar zelf. Dat hoef je niet te verwachten van de, met alle respect, laagopgeleide monteurs die precies dat doen waar ze goed in zijn namelijk auto's fixen en meedenken bij problemen. Want daar hebben wij op onze beurt weer geen verstand van :9

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 27-01-2015 10:43 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:38:
Als ik hoor wat je ervoor krijgt (oliecontroleren, bandjes controleren) dan denk ik bij mezelf...hoezo kan je dat zelf niet?
Omdat niet iedereen evenveel kennis heeft van auto's.

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:29:
Ik zou het volgende doen:

- Laten fiksen door andere garage, ben je 60-70 euro kwijt.
- Andere garage keurig factuur en bij voorkeur ook rapportje laten opstellen met wat er mis was.
- Aangetekende brief sturen aan garage nr. 1 met als bijlage die factuur en rapportje en verzoek om betaling aangezien eerdere controle à 300 euro niet goed is verricht zodat garage wanprestatie heeft geleverd. Sommeer binnen vijf werkdagen te betalen op rekeningnummer xxx, zoniet dan volgen er maatregelen.
- Indien geen reactie, het erbij laten zitten, want voor die paar tientjes is het sop de kool eigenlijk niet waard.
- Verloren geld accepteren en verder nooit meer zaken doen met garage 1.

:)
Volgens mij gaat dat niet werken omdat je de garage zelf voldoende kans moet geven om het op te lossen (juridisch gezien). Dit willen ze ook gaan doen, maar wel pas in maart.

Natte krant (363218) (V.242)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Omdat niet iedereen evenveel kennis heeft van auto's.
Heb je geen kennis van auto's voor nodig. Je leert het nota bene ook bij je rijles volgens mij. De boekjes bij een auto leggen het vaak ook nog uit.
Of een wiellager versleten is of niet dat is andere koek. Maar het profiel en de algemene staat van de band bekijken dat lijkt me niet zo'n probleem.

• LordSinclair
YuriV schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:43:
Dit willen ze ook gaan doen, maar wel pas in maart.
Misschien wel eerder, maar dan kan de TS niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:29:
Mogelijk kan je ze nog aanmelden bij de RDW voor het ongeldig goedkeuren van APK.. mogelijk zitten daar consequenties (zoals een herkeuring) aan vast voor je zelf dus denk daar dan wel goed over na !
Aan de andere kant, er nog meer mis zijn wat niet goed gecontroleerd is, uiteindelijk is het voor je eigen veiligheid dat dit in orde is natuurlijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• thewizard2006
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:33:
Met een aangetekende brief ben je alweer 14-16% kosten aan het maken. ;)

Maar een slangetje aansluiten? How hard can it be? Dat is iets wat zelf voor een paar euro ook wel te doen is. Sowieso dat zo'n slangetje na 9 jaar stuk is. Vrij bijzonder.
De hele unit moet vervangen worden want ze leveren niet alleen een slangetje aan. Heeft profile via de Ford dealer te horen gekregen omdat ze die dingen niet los leveren. Ik ben ook geen auto expert en bij de Profile zijn/worden we vaak wel netjes geholpen.
emnich schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:54:
Het is al eerder gevraagd maar is 3 maart de eerste dag dat zij tijd hadden of de eerste dat dat jullie beide konden?
zij
ben je (m.i.) te snel naar een andere garage gegaan.
Die controle die we bij de garage hebben afgenomen wordt door een ander bedrijf uitgevoerd. Dat heb ik niet zelf gedaan maar doet de garage zelf ivm aansprakelijkheid etc.
The Eagle schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:50:
Hoop aannames en meedenken hier, maar ik mis nog steeds een paar dingen:
- was de verkoper bij BOVAG aangesloten?
- welke evt garanties (bovag danwel xxx maanden) heb je gekregen?

Als je (Bovag) garantie hebt mogen zij het fixen, maar ik snap heel goed dat ze er hun handen aftrekken als je naar een ander bent gegaan.
Zie geen Bovag op de website dus denk het niet. De garantie van 6weken is standaard bij die 300 euro kostende beurt
Typhone schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:56:
. Enige manier om je daar op te beroepen is volgens mij dat je betaald hebt voor een algemene controle à 300 euro en die is nalatig uitgevoerd.
APK zat ook incl in die beurt.

Edit: Gezien de vele vervelende en foutieve reacties hier ga ik niet verder reageren. Heel erg bedankt voor de mensen die wel de moeite hebben genomen of fatsoenlijk naar een oplossing te zoeken en met mij mee te denken. Echt heel jammer dit. Had niet verwacht dit soort reacties vol foute aannames etc hier te vinden. Fijn dat veel hier al weet ik veel hoeveel auto's hebben gekocht, veel verstand hebben van alle aspecten van de auto, wat er bij komt kijken, waar te zoeken etc maar niet iedereen heeft dat.... Ach tja het blijft een anoniem forum blijkbaar :'(

[ Voor 85% gewijzigd door thewizard2006 op 27-01-2015 15:14 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je (Bovag) garantie hebt mogen zij het fixen, maar ik snap heel goed dat ze er hun handen aftrekken als je naar een ander bent gegaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het is al eerder gevraagd maar is 3 maart de eerste dag dat zij tijd hadden of de eerste dat dat jullie beide konden?

Kortom, kon de garage het al eerder repareren op een tijd dat het jou niet uitkomt?

Juridisch heb je niet zoveel om aanspraak op te maken. Je moet de garage voldoende mogelijkheden geven om het te laten maken. 5 Weken in de winter is dan inderdaad erg lang maar zelfs dan had je ze moeten sommeren om het eerder op te lossen en ben je (m.i.) te snel naar een andere garage gegaan.

• Señor Sjon
Zo'n slangetje is geen rocket science. Als je de maat weet (of desnoods even op de sloop), dan kan je ze zelf op maat maken o.b.v. de oude lengte.

offtopic:
Zo vroeg Toyota eens bijna 130 euro voor een relais van 5 euro (puur onderdeelprijs)... Weet je het soort contact, het voetstuk en de stroomsterkte, dan zijn ze universeel. Probleem was overigens een niet aangedraaid massapunt in de achterdeur van een Rav4 na laswerk vanwege een terugroepactie. Daardoor deed de achterruitverwarming het niet. Gelukkig had ik voor 5 euro op Amazon een interieurset gekocht om binnenbekleding los te wippen. Was binnen 5 minuten gefixt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

The Eagle schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:50:

Dat zit alleen op draaiende onderdelen en de motor bij auto's van 5000 euro en of hoger volgens mij. Die garantie is echt een wassen neus. Enige manier om je daar op te beroepen is volgens mij dat je betaald hebt voor een algemene controle à 300 euro en die is nalatig uitgevoerd.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
OgWok schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:21:
Vervelend, maar niets nieuws. Veel garages gooien er met de pet naar, nadat de koop is gesloten. Zou de € 70,-- neerleggen en het hele geval snel vergeten. Zonde van je tijd.
Dit dus, garage voortaan negeren en niet meer teruggaan. Als de koop gesloten is ben je vaak de sjaak en weten ze nergens meer vanaf. En dan pas in maart terug kunnen komen. :+

Dat er dan ook nog zo'n pauper medewerker rondloopt die zegt dat de "persoon die erover gaat" er die dag weer is komt natuurlijk ook nogal amateuristisch over. Echt bullshit.

Lekker negatief in het nieuws brengen en een pikante review op diverse auto/garage sites neerplempen.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 15:50
Je had gewoon langs moeten rijden. Nu is het denk ik jammerdebammer.

Wees blij dat het slechts om een ruitensproeierslangetje gaat!

PVO

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Bij die 70 euro word je ook genaaid waar je bij staat, als je slim bent haal je even 2 meter slang voor n euro per meter en duw je die er zelf even op (kun je gewoon zo over de nippel schuiven en klaar). Kost je 10 minuten, dus daar hoef je t ook niet voor te laten. Daarna nooit meer zaken doen met die garage en evt een slechte review schrijven op een plek waar die goed te vinden is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
talin schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:14:
gekocht 2 maand geleden?
heeft ie bij aflevering ook een nieuwe APK gekregen?

want werkende ruitensproeiers zijn een onderdeel van de APK.
Voor de voorramen ja, achterraam is niet vereist. Enige waar naar gekeken wordt is dat als er een wisser op zit dat het rubber nog vast zit, al streept dat ding als de ziekte of werkt de sproeier niet, voor APK maakt het niet uit.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

mark-k schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:06:
Bij die 70 euro word je ook genaaid waar je bij staat, als je slim bent haal je even 2 meter slang voor n euro per meter en duw je die er zelf even op (kun je gewoon zo over de nippel schuiven en klaar). Kost je 10 minuten, dus daar hoef je t ook niet voor te laten. Daarna nooit meer zaken doen met die garage en evt een slechte review schrijven op een plek waar die goed te vinden is.
Nouja, genaaid, TS is gewoon de ideale klant voor de gemiddelde garage. Zelf niet handig (of zelf geen zin), want als het alleen een slangetje is haal je idd even een metertje slang bij een doe-het-zelf zaak of een bromfietszaak, en zet je de boel vast met 2 tie-raps op de nippeltjes.
Voor zo'n klein dingetje kan je beter direct langs gaan, en niet moeilijk doen via mail/telefoon etc, wss lossen ze dit ter plekke op, op de manier zoals ik en mark-k hier aangeven.

Vaak bu'j te bang!

• Arrne
  • Laatst online: 21:57
Typhone schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:56:
[...]

Dat zit alleen op draaiende onderdelen en de motor bij auto's van 5000 euro en of hoger volgens mij. Die garantie is echt een wassen neus. Enige manier om je daar op te beroepen is volgens mij dat je betaald hebt voor een algemene controle à 300 euro en die is nalatig uitgevoerd.
Het meeste valt volgens mij gewoon onder die garantie hoor. Ik kan alleen vinden dat banden, ruiten en niet door de fabrikant ingebouwde accessoires buiten die garantie vallen.
Minimum aankoopbedrag om aanspraak te kunnen maken op BOVAG garantie is inderdaad 4500 euro, dus niet van toepassing in dit geval.

http://www.bovag.nl/faq/?categoryID=5

Verwijderd

Zie het als leergeld. Repareren en er verder geen energie insteken.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:13
Volgens mij is de koper even goed in gebreken als de verkoper. Sterker nog, de verkoper kan er niks aan doen dat de koper niet even aan die hendel trekt terwijl hij/zij dat wel zelf hoort te doen. De koper hoort te controleren of de functionaliteiten werken en niet de garage. Want wie zegt nu dat het bijv. niet door de vorst komt...?

Ik zou zelf een slang fixen en deze erop zetten en als het ECHT niet kan gewoon ergens laten maken voor die paar 10'tjes en klaar. Nooit meer naar die garage.
Arrne schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:03:
Minimum aankoopbedrag om aanspraak te kunnen maken op BOVAG garantie is inderdaad 4500 euro, dus niet van toepassing in dit geval.
Dit staat ook nog in de regels:
Autobedrijven bieden hun auto’s veelal aan tegen de laagste prijs die zij haalbaar achten. Dit is dan de zogenaamde meeneemprijs. Voor BOVAG Garantie kan dan nog een toeslag worden overeengekomen.

Dus bij +4500 zit het er 9 van de 10 keer ook niet bij. Maar het gaat in deze zeker niet op.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
FabianGTI schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:35:
Dit is helaas een veel voorkomend probleem bij garage's, garantie gaat tot de stoep

Ik heb zelf ook zo'n verhaal gehad, 900 euro voor rijklaarmaak kosten, onderhoud en 6 maanden Bovag garantie

Na 2 maanden ging de blanke laklaag van een van de koplampen eraf, opzich geen ramp maar het zag er niet uit (en het lichtbeeld wordt verstoord)
Garage gaf aan dat dit geen garantie zou zijn en dat er een nieuwe koplamp in moest t.w.v. 280 euro
Na veel heen en weer gebel (garage zat een uur rijden van me vandaan) kwamen we er maar steeds niet uit, terwijl ik ook al had aangegeven dat de lamp ook gewoon opnieuw gespoten mocht worden van mij, dat verschil is niet te zien namelijk, en kost maar 60 euro, maar dan wel onder garantie
Ook hiermee gingen ze niet akkoord, en we waren inmiddels 4 maanden verder

Toen toch maar de Bovag gebeld die me direct in het gelijk stelde, en voila, 2 weken later zat er een nieuwe koplamp in :P
Het probleem is ook vaak dat velen voor de goedkoopste gaan om de kosten te drukken, maar de goedkoopste moet het vaak ook van de minste marge doen en dan is er weinig ruimte om service te verlenen. Niet om slechte service goed te praten, maar in dat soort gevallen kan goedkoop uiteindelijk duurkoop worden.

Niet dat ik zeg dat jij voor de goedkoopste bent gegaan, gezien ze gewoon met Bovag werken moeten ze bepaalde zaken in de gaten houden en raddraaiers heb je er uiteraard altijd tussen zitten. Maar om nou te zeggen dat dit voor het gros van de garages zo is vind ik wel erg negatief, genoeg goede garages alleen dan betaal je doorgaans ook een klein beetje meer per uur... maar dat betaald zich uiteindelijk wel terug. De beste garages zijn meestal van die dorpsgarages die er al 25+ jaar zitten, daar werken vaak oudere goed doorgewinterde monteurs die van alle markten thuis zijn... als ik alleen maar jonge koppies in de werkplaats zie dan schept dat bij mij geen vertrouwen. En uiteraard de algehele indruk van de werkplaats, ziet alles er relatief netjes en goed onderhouden uit dan is het ook een ondernemer die dat soort zaken serieus neemt.

@TS Overigens... ik weet niet of je in de buurt van Utrecht zit, dan zou ik je kunnen adviseren om eens langs de autosloop op Lage Weide te rijden. Op doordeweekse dagen heeft een van die werkplaatsen daar een fijne monteur rondlopen, de man heeft alle papieren en is keurmeester. Vraagt erg weinig voor het werk, hij verdient het aan de onderdelen en ook die zijn aardig goedkoop bij hem aangezien alles 2e hands is en hij een flinke achtertuin met onderdelen heeft... heeft hij het niet, dan kan hij het meestal binnen een week wel regelen. Ik heb zelf dan op het moment een vrij jonge auto die ik bij de dealer laat onderhouden, maar met mijn vorige auto kwam ik daar en mijn broertje komt er al jaren en die heeft nooit klachten en kan voor een appel en een ei weer een jaar vooruit.

• Arrne
TheBrut3 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:37:

[...]

Dit staat ook nog in de regels:
Autobedrijven bieden hun auto’s veelal aan tegen de laagste prijs die zij haalbaar achten. Dit is dan de zogenaamde meeneemprijs. Voor BOVAG Garantie kan dan nog een toeslag worden overeengekomen.

Dus bij +4500 zit het er 9 van de 10 keer ook niet bij. Maar het gaat in deze zeker niet op.
Maar dan moet dat wel expliciet overeen gekomen zijn, een verkoper kan niet stilzwijgend de garantie weglaten (zo heb ik het me door mijn garagehouder laten vertellen).
En een BOVAG garage mag die garantie ook niet weigeren te geven (en vermoedelijk dus ook geen onredelijke eisen stellen, zoals een toeslag van 50% op de aankoopprijs).

edit: lees nu net dat BOVAG garages die auto's aanbieden zonder BOVAG garantie, ook verplicht zijn de prijs inclusief garantie te vermelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Arrne op 27-01-2015 16:33 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En dat voorkomt deze zaken? Kan je nu al vertellen dat dit ook gewoon gebeurd bij de 'grote jongens', heeft mij resp. 400 en 1200 euro gekost. Daarbij zelfs via DAS gespeeld, bewijzen dat iets tijdens de APK keuring wel/niet werkte/functioneerde, lijk je toch al vrij snel aan het korte eind te trekken (geval van 400 gelukkig niet).

Tot hoeverre kan je dit niet gewoon zelf doen? Mijn pomp van mijn sproeier moest vervangen worden, kosten 87 euro. Nog geen maand later weer kapot, 'natuurlijk' geen garantie en of ik weer even 87 wilde betalen. Euh.. nee. Ebay aftermarket unit van 8 euro gekocht, uurtje werkt, opgelost.
Arrne schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:29:
Maar dan moet dat wel expliciet overeen gekomen zijn, een verkoper kan niet stilzwijgend de garantie weglaten (zo heb ik het me door mijn garagehouder laten vertellen).
En een BOVAG garage mag die garantie ook niet weigeren te geven (en vermoedelijk dus ook geen onredelijke eisen stellen, zoals een toeslag van 50% op de aankoopprijs).

edit: lees nu net dat BOVAG garages die auto's aanbieden zonder BOVAG garantie, ook verplicht zijn de prijs inclusief garantie te vermelden.
Zulke zaken worden veel onder het 'eenmalige korting en koper ziet af van BOVAG garantie' stukje op de factuur weggezet, of onder het punt 'nee dit valt enkel onder de 799 kostende afleverkosten'.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 27-01-2015 16:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

En wat zegt de garantieregeling die je blijkbaar bij deze (hoogst waarschijnlijk niet BOVAG) garage hebt mogen ontvangen?

Niets op papier?: of wachten tot Maart of je verliesnemen en bij een andere garage het onderdeel te laten vervangen. En zou ook even bij een andere garage langsgaan dan bij de Profile (Bandenhandel). Voor een lekker stukje kaas ga je ook niet langs bij de slager, toch?

Kortom: levenslessen zijn meestal duur, maar jij komt er mee weg met 60-70 euro :)

• Arrne
Dat is inderdaad ook wel belangrijk, welke afspraken zijn er gemaakt m.b.t. garantie?

Dat er een check is uitgevoerd wil trouwens nog niet zeggen dat elk slangetje of kabeltje in je auto helemaal is nagelopen, daar zou je heel wat meer dan 300 euro voor moeten betalen. Het klinkt meer alsof er een checklist met wat hoofdzaken (olie, banden) is nagelopen die de meeste garages toch wel nakijken als ze een auto verkopen, en waarvoor ze vaak kosten rekenen om je auto 'rijklaar' te maken. Heb je de auto bij een echte garage (met uitgebreide werkplaats) gekocht, of bij een handelaar? Het klinkt namelijk als het laatste, en dat maakt vaak ook wel verschil in de manier waarop ze met dit soort dingen omgaan

Het kan ook nog prima zo zijn dat je ruitensproeier pas na de koop kapot gegaan is, en dus niet opgemerkt is tijdens de check. Als je dan geen garantieafspraken gemaakt hebt, horen dit soort (relatief) kleine kosten er helaas bij, dat heb je nu eenmaal af en toe als je een auto rijdt. Vervelend dat het al in de eerste maand gebeurt, maar zoiets kan elk moment gebeuren en is eigenlijk niet te voorkomen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor die 70 euro zou ik niet moeilijk doen en die garage verder negeren. Enige belachelijk aan het verhaal is een gebrek aan service (2 maanden laten wachten)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39
Arrne schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:29:
[...]

Vorige week nog een auto gekocht :p
Maar inderdaad, moest gewoon op de overeenkomst even een krabbel zetten onder 'ziet af van de Bovag garantie', 495 euro meerkosten... laat die maar weg, kan ik beter gebruiken.
Vertrouw wel beetje op de kwaliteit van het merk om me een half jaar uit de problemen te houden (en hopelijk nog veel langer). En als ik dan een slangetje moet vervangen voor 70 euro doe ik dat liever dan daar 495 voor te betalen.
Pagina: 1