• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Voor het afspelen van mijn media/netflix gebruik ik momenteel een zelfgebouwde HTPC gebaseerd op een AMD fusion E-350. Het nadeel hiervan is dat mijn 1080p content en al mijn Netflix streams licht haperen.
Inmiddels is dit systeem 3 jaar oud en ben ik eens aan het rondkijken voor wat nieuws.

Als ik zo de reviews lees en de andere topics komt steeds naar voren dat voor HTPC doeleinden een
intel nuc kit dn2820fykh prima volstaat.
Ik gebruik deze HTPC ook wel voor wat kleine server taken zoals ftp en als file server, maar ook dit soort dingen zijn geen grote CPU gebruikers.

In mijn huidige setup heb ik een SSD schijf om op te starten en een "grote" HDD (2TB).
Voor zover ik kan zien heeft de NUC 1 slot voor een 2.5" Harddisk aansluiting.
Hiermee kan ik dus maar 1 Disk aansluiten
(in mijn geval dus een HDD, dan duurt het opstarten wel wat langer maar in principe staat deze PC toch altijd aan)

Nu las ik ook dat de wifi module via een mSata slot gekoppeld is.
Aangezien ik de PC bedraad ga aansluiten (staat naast mijn router) heb ik heel de Wifi module niet nodig.
Is het mogelijk om de Wifi module er uit te halen en het vrijgekomen mSata slot te gebruiken voor een extra SSD schijf.

Ik weet dat de duurdere modellen wel beschikken over een vrije Sata en mSata aansluiting.
Maar deze modellen zijn direct een stuk duurder en zijn voor de rest overkill voor mijn toepassing.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:31
Nee. Voor zover ik weet zit die wifi card in een PCIe mini slot, en dat is geen mSata.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit systeem ondersteunt geen msata SSD drives in de PCI Express Half-Mini Card connector.

• Cpri
Ok bedankt voor jullie reacties.
Dan hoef ik daar ook geen rekening mee te houden

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-02 18:34
Ik heb hier ook een 2820 nucje, ssd erin, 1 tb in een usb casing. Gaat prima met netflix etc. Youtube op 1080p wil wel wat minder merk ik, maar 1080pmkv etc gaat vlekkeloos.

Zal wel aan de combi browser, flash liggen

• Cpri
Dus als ik een SSD schijf gebruik in de NUC voor het OS en via de USB3 poort bijv deze schijf aanhang Seagate Expansion Portable USB 3.0 2TB. Dan zou ik een heel eind moeten komen.

Nog wel een vraag kan ik een USB schijf dan ook sharen met de rest van mijn netwerk ?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:31
Ja, dat kan op dezelfde manier als je een interne schijf zou delen.
Pagina: 1