Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Ik zoek een?
Telefoon

Wat is je budget?
Rond 35 euro/maand, i.c.m. een abbo bij Hi

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben op zoek naar een degelijke smartphone waar ik minstens 2 jaar (liefst meer) mee vooruit kan. Ik luister veel muziek, surf redelijk wat, kijk een gemiddelde hoeveelheid videocontent en zo nu en dan houd ik van een stevige potje gamen op mn telefoon. Ik vind het belangrijk om een goede geluidskwaliteit en een zo lang mogelijke batterijduur te hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z2 (35,-/maand)
Sony Xperia Z3 Compact(35,-/maand)
LG G3 16 GB (40,-/maand)

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb de toestellen naast elkaar gelegd en de LG zou me per maand 5 euro extra kosten. Is dit het waard? Verder, heeft het qHD scherm van de G3 enige toegevoegde waarde aangezien het wel energie vreet en een aanslag op prestatis en batterijduur is?
Ik vermoed dat 1 van de Sony's voor mij de betere keus is, hardwarematig lijken de Z2 en Z3C nagenoeg gelijk, ik ben benieuwd naar (ervaring met) de grootste verschillen, gezien ze op verschillende vergelijkingssites even goed bekend staan.
Ik sta ook open voor andere opties, met als uitzonderingen:

- Geen samsungs!
- Minstens 2 GB RAM geheugen
- Ook in de goedkope(re) Aziatische merken (lees: Huawei, Xiaomi, Oppo, etc.) Ben ik niet geinteresseerd.

Alvast bedankt voor enige hulp en reacties!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Dan zou ik voor de Xperia Z2 gaan, de Z3C is in principe hetzelfde alleen een kleiner scherm.
Als accuduur heel belangrijk voor je is zou ik inderdaad niet voor de G3 gaan.
Verder is misschien de HTC One (M8) of HTC Desire Eye nog wat voor je?

• kgd92
Bedankt voor je reactie!

Heb de HTC's even bekeken en zie vrij veel negatieve ervaringen met de One m8 en hoor dit ook van een vriend die m net heeft.

De Desire Eye ben ik even gaan bekijken in de winkel, is niet mijn toestel. De Desire 820 vind ik opzich wel mooi, maar zit voor mijn gevoel prijs/prestatie wijs onder de toestellen die ik al in mijn hoofd had. Verder gebruik ik nu een HTC One SV en deze heeft na ruim anderhalf jaar dusdanig veel kuren dat ik een beetje huiverig ben voor een nieuwe HTC..

Vraag me wel nog af of iemand die ervaring heeft met de G3 mij kan vertellen of het klopt dat de interface (bij vlagen) hapert.

Anders ga ik een van de Xperias ophalen, denk dat het een gevoelskwestie wordt welke (past t lekker in mn hand/broekzak etc) aangezien de prestaties niet voor elkaar onder lijken te doen

Verwijderd

Sony lijkt me een goede optie, aangezien de LG G2 geen microSD slot heeft iets wat bij veel muziekbestanden wel gewenst is valt die optie ook af. De Desire 820 heeft geen FHD scherm en is dan erg duur en ook nog eens een onbekende Mediatek processor.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:01
Het geluid van de Sony telefoons is een stuk beter, mijn inziens de enige telefoons die in de buurt komen van de HTC One. Bij de Z2 krijg je zover ik weet nog altijd een aardig setje noise-cancelling oordopjes (wat vrij goed werkt), bij de Z3 Compact weet ik dit niet zeker. Het voordeel van de Z3 Compact is dat hij nog beter is qua accu (alhoewel de Z2 al zeer goed is) en het formaat kan als handzamer worden ervaren. Daarentegen is het grotere scherm van de Z2 dan, vind ik, weer fijner voor het bekijken van video's en websites.

Als je een van de Sony telefoons neemt, dan zou ik wel adviseren om een hoesje of, mocht je net als ik een hekel hebben aan hoesjes, een goede screenprotector voor en achterop te nemen. Op mijn Z2 heb ik een Nillkin 9H protector zitten. De voorkant is glas en krast absoluut niet (is mij in bijna 1 jaar nog niet gelukt), de achterkant is helaas een folie die wel krast. Echter bekrast dan de folie en niet de telefoon. Van de protector merk je zowat niets, die aan de achterzijde al helemaal niet en de telefoon past nog altijd in het charging dock (groot pluspunt t.o.v. een hoesje).

Over dat dock gesproken, ik vind hem vrij prijzig, maar het is mijn inziens de investering waard om het DK36 charging dock te halen. Zodoende hoeft je voor het opladen in ieder geval nooit met de klepjes te klooien, slijten deze niet en krijg je hierdoor ook geen eventuele problemen met waterdichtheid.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• kgd92
Dat dock had ik inderdaad gezien, maar zag dat er ook USB-kabeltjes te koop zijn met een magneetoplader voor de Xperia serie. Blijft dat goed genoeg zitten om met een kabeltje uit de voeten te kunnen of is een dock toch wel echt noodzaak?
bedankt voor de tip voor de screenprotector! Is deze ook in Nederland in de winkel te krijgen of kan het alleen via Amazon? Merk komt me niet bekend voor.

Edit:
Eexcuus, eerst zoeken dan vragen, heb ze gevonden, lijken in Nederland wel wat prijziger. Iig bedankt voor de tip, ga er zeker naar kijken! Enige vraag is nog of de protector geen negatieve invloed op de helderheid van het scherm heeft, want dan zou ik eventueel nog voor een hoesje o.i.d. willen gaan

[ Voor 28% gewijzigd door kgd92 op 28-01-2015 00:54 ]

Verwijderd

Als je toch bij Amazon.de gaat bestellen voor de screenprotector dan kun je ook een goedkopere dock aanschaffen: http://www.amazon.de/s/re...ywords=xperia%20z2%20dock Volgens mij is bij Amazon.de vanaf 25 euro oid verzending gratis.

Verwijderd

jort99b schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:23:
Dan zou ik voor de Xperia Z2 gaan, de Z3C is in principe hetzelfde alleen een kleiner scherm.
Als accuduur heel belangrijk voor je is zou ik inderdaad niet voor de G3 gaan.
Verder is misschien de HTC One (M8) of HTC Desire Eye nog wat voor je?
De Z3C is prima telefoon met hele goeie accu, zie de laatste pagina van het Z3C topic, want had daar screenshots geplaatst van de levensduur van de batterij, plus voor mij is de scherm voldoende want ik wil niet gevoel hebben dat ik met een handtas moet gaan lopen om me mobiel niet in me broekzak past :P

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Is Tele2 niet goedkoper? Daar heb je de Z2 al vanaf 22 euro per maand (zonder bijbetalen met 100mb data en 150min).

Je kan zelf de bundel aanpassen trouwens.

• kgd92
Tele2 is zeker goedkoper, maar mij zul je daar nooit meer een abbo af zien sluiten. Alleen maar drama gehad, terwijl Hi zn zaakjes altijd netjes op orde heeft in mijn ervaring, dat mag wat kosten ;)

• kgd92
Update:

Ik heb de Z3 compact gehaald. Heb m nu een dag en tot nu toe zeer tevreden!
Pagina: 1