Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:17
Wij hebben thuis een kleine stal waarin komende maand enkele schapen gaan aflammeren. Hoewel dit vaak wel goed gaat, is het belangrijk dat er een oogje in het zeil gehouden wordt. Gezien het ook vaak 's nachts gebeurd, gebruiken we hiervoor een draadloze camera, zodat er vanuit bed gekeken kan worden of we in de stal moeten komen kijken. Tevens willen we vanaf werk via internet kijken hoe het verderop gaat.

Op dit moment gebruiken we hiervoor twee camera's.
- Een supersimpele analoge cameraset. Het bereik hiervan begint steeds minder te worden en het beeld stoort. Deze moet dus vervangen worden. Overigens bevat de TV van deze set een video-in (via zo'n geel stekkertje)
- Een supersimpele IP-camera: pricewatch: Sitecom WL-404 Wireless Internet Security Camera . Dit ding werkt wel, maar het beeld is niet fenomenaal, de hoek is erg klein en het is onhandig dat er twee camera's geplaatst moeten worden.

Gewenste situatie: dit naar 1 apparaat brengen! Wat ik eigenlijk zoek heb ik hieronder even mooi uit gepaint.
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/7okoq93rp/ipcam.png
C = camera
O = ontvanger - de communicatie tussen camera en ontvanger dient draadloos te zijn.

Vervolgens wil ik dat deze ontvanger een video-out heeft naar een TV (al aanwezig) zodat we direct live kunnen kijken, zonder vertraging, waar het beeld direct paraat is en niet eerst 30 seconden hoeft te bufferen. Een PC die non-stop de webfeed streamt is ook geen optie gezien de prijs, energieverbruik en herrie die zo'n systeem maakt, hij moet ten slotte in de slaapkamer komen. Daarnaast is de webfeed per definitie mindere kwaliteit dan een directe videofeed.
Daarnaast wil ik dat deze ontvanger een LAN of WIFI-uit heeft, welke het beeld direct streamed over het internet zodat extern ook bekeken kan worden.

Maar zo'n apparaat (b)lijkt dus niet te bestaan - een draadloze camera met video-out én IP. Camera's met 1 van die twee zijn er wel, maar ik wil ze beide. Dan zou een kastje die tulp-video out naar een netwerkstream convert het probleem ook oplossen, maar dat soort apparaatjes lijken niet te bestaan (voor een beetje normaal budget).

Ik hoop enorm dat iemand me hiermee uit de brand kan helpen! _/-\o_

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselcandea
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-03 00:25
Bestaat wel degelijk,
http://www.ipcameracenter...330233/elro-c904ip-2.html
Zelf goede ervaringen met deze camera, S-video, LAN en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Echter komt het beeld direct uit die camera. Het is niet mogelijk om een 20 meter lange S-video kabel te leggen tussen de stal en de slaapkamer waar de TV komt te staan. Dit moet draadloos zijn. Net als zegmaar het wifi van die camera - daarin voldoet hij.

Een apparaat als deze komt meer in de buurt: http://www.elroshop.eu/dr...iligingscamera-c950d.html - deze heeft een draadloze ontvanger waar S-Video (composiet) uitkomt. Echter mist deze weer de IP-optie.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 27-01-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor TV heb je?

Het is nogal logisch dat een apparaat wat IP streamt niet ook een analoge uitgang heeft. Als die TV ook maar enigszins 'smart' is zou je veel beter een video-app kunnen gebruiken die de IP-stream opvangt en toont. Optie?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Geen ervaring ermee, maar misschien kun je denken aan een NVR (Network Video Recorder) met twee uitgangen. Iets als een Foscam FN3104h (http://www.foscam.com/prd_view.aspx?id=295) en dat combineren met een VGA>composite-videoconverter of HDMI>composite-videoconverter. Al is mij niet duidelijk of je beide uitgangen tegelijkertijd kunt benutten.

Wat is je budget? Want als bovenstaande oplossing wat voor je is, ben je ook weer zo'n €150 verder (excl. IP-camera).

En verder wat dion_b schrijft ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 27-01-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Super bedankt voor de antwoorden! Geeft weer heel wat ideeën :)

@dion_b
Een supersimpel CRT-tje met een composiet video in. Die mag best vervangen worden, maar het budget voor de hele setup hoeft eigenlijk niet over de €200 te gaan tenzij dat echt nodig is. Een nieuwe (of 2ehands) TV lijkt dan een beetje buiten budget, laat staan een smart TV. Mijn ervaring met Smart TV's is ook dat de interface traag is, het is niet de bedoeling dat we eerst een minuut moeten wachten voordat de TV beeld geeft. Als midden in de nacht even gekeken wordt, moet de TV direct laten zien wat er gebeurd.

Het idee is echter wel degelijk langsgekomen, er zijn Android TV-sticks met composiet video uit. De stream hierop laden is inderdaad een optie, waarna je enkel de TV nog hoeft in te schakelen. Het nadeel hieraan is echter de stabiliteit, ik weet niet hoe betrouwbaar die stickjes zijn en hoe ze omgaan met de videostream zonder uit te vallen.
Vorig jaar hebben we een tijdje die WL-404 feed bekeken via een Android tablet. Naast dat de video dan eerst even moet bufferen, is de kwaliteit hiervan niet zo goed als een directe verbinding. Er is dan wat vertraging en was het ook niet helemaal stabiel. Het wifi-beeld moet ook eerst over een wifi-repeater heen voordat het bij de router komt. Het liefste kijk ik daarom eerst naar een directe videoverbinding tussen de camera en de TV, zonder dat het beeld over het netwerk hoeft.

Ik begrijp dat er weinig devices zijn die digitaal IP streamen én video-uit hebben, maar het apparaat van @hesselcandea heeft dat bijvoorbeeld wel. Eventueel zou die camera samen met zoiets gewoon doen wat ik wil, al ga ik dan boven het budget en heb ik niet zoveel vertrouwen in goedkope draadloze composiet transmitters.

Als ik nou een goedkopere IP-camera met video-out kon vinden én een goede draadloos composiet transmitter, dan ben ik er :)

@aardvark
Ik had al wat DVR's gevonden met IP-optie... die gingen over de 500 euro heen :P dan lijkt dit er ook al een stuk meer op! Maargoed, ook dit apparaat gaat over de 100 en dan moeten de convertors er nog bij (een 2ehands VGA tft scherm is waarschijnlijk makkelijker), samen met de camera word dit jammer genoeg te duur.
Zo'n Android TV-stickje is dan een goedkopere oplossing, maar de nadelen daarvan heb ik hierboven al staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wifi camera + raspberry pi?

Dit:
Daarnaast is de webfeed per definitie mindere kwaliteit dan een directe videofeed.
Is namelijk onzin.

[ Voor 70% gewijzigd door CyBeR op 27-01-2015 01:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dan lijkt me wifi camera + android stick eenvoudiger?

Per definitie is het inderdaad een beetje onzin, maar in de praktijk? Mijn ervaring met de cheap-ass WL-404 is dat de camera zo'n 30 seconden achterloopt en ongeveer net zo lang moet bufferen voordat er video is. Daarbij trekt hij hoger dan VGA op 15 fps niet meer op hoge kwaliteit. Betekent dit dan dat de camera gewoon slecht is, of dat er iets mankeert aan mijn netwerkapparatuur?

Het signaal verloopt over een TP-link wifi-extender richting een Zyxel-router (Telfort), getest op diverse clients, overal blijft er lag en minder hoge kwaliteit.

Zouden jullie dat misschien anders aanpakken?

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 27-01-2015 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een android stick gaat niet in de CRT-monitor, maar 't idee is hetzelfde.
Betekent dit dan dat de camera gewoon slecht is, of dat er iets mankeert aan mijn netwerkapparatuur?
Ja. Mijn camera's doen 1280x800 op 30fps MJPEG zonder vertraging.

Maar dat zijn Axis dingen dus niet de goedkope meuk uit China.

[ Voor 63% gewijzigd door CyBeR op 27-01-2015 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Richh schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 01:30:
Het wifi-beeld moet ook eerst over een wifi-repeater heen voordat het bij de router komt.
En een fatsoenlijke infrastructuur helpt ook.

Maar prutsen met goedkoop spul, wifi, een repeater en geen budget?
En dan toch kwaliteit verwachten?

Even het event heel zakelijk bekijken.
Wat is de waarde van die lammeren?
Wat is het belang dat het goed gaat of dat er op tijd ingegrepen kan worden?
Hoe vaak komt dit voor?

Als je antwoord op die vragen weet dan kun je ook bepalen wat het budget moet zijn.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@CyBeR, Er zijn sticks met composite out :)

@aZuL2001
Het is hobby, geen bedrijfsbusiness. Het gaat om enkele dagen per jaar. Er wordt dan ook niet echt mee verdiend. Daarom is het budget ook niet zo hoog en daarom verwacht ik ook helemaal geen kwaliteit, maar ik wil natuurlijk wel het beste wat mogelijk is voor het budget.

Even samengevat so far:
- Het product wat ik eigenlijk wil hebben, een IP camera met wireless video out, bestaat niet.

- Een alternatief is een IP-camera en een device wat de webstream omvormt (RPI/Android Stick) naar een scherm. Maar ik begrijp dat de huidige infrastructuur eigenlijk niet goed genoeg hiervoor is? Bedraad is geen optie... dus dit alternatief valt af?

- Een ander alternatief is een analoge camera, en dit signaal vertalen naar web. Dat soort converters kan ik echter niet vinden en ik kan me ook niet voorstellen dat die er zijn voor een beetje fatsoenlijke prijs. Dus ook dat alternatief valt af?

- Uiteindelijk blijft er dan nog maar 1 optie over: twee camera's blijven gebruiken... 1x analoog voor de TV in de slaapkamer en de huidige IP cam voor de webstream.

Of zien jullie nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Richh schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 03:13:
@CyBeR, Er zijn sticks met composite out :)
Ah, ok. Dacht dat die allemaal HDMI waren.
- Uiteindelijk blijft er dan nog maar 1 optie over: twee camera's blijven gebruiken... 1x analoog voor de TV in de slaapkamer en de huidige IP cam voor de webstream.
Da's misschien nog de simpelste optie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 16:23
Dvr gebruiken,

Meerdere chinese cameraatjes erop, die dvrren hebben vaak zowel analoog als via ip een stream klaar staan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1