AMD Drivers werken niet na opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Beste Tweakers,

Na het lang wachten met het installeren van de nieuwe drivers (14.2) besloot ik vandaag om dat toch maar eens te gaan doen. Nu loop ik tegen een groot probleem aan; de drivers worden namelijk niet meer gedetecteerd NA het opnieuw opstarten van mijn PC (daarvoor dus wel). Dan krijg ik de volgende berichten:

http://gyazo.com/ced850f9f3c55f7ba97dce1ac64651fc
http://gyazo.com/1e4a5a38fcf56171b6417cff6e238e6f

Voor het opnieuw opstarten kan ik Catalyst openen en wordt mijn videokaart in MSI Afterburner gedetecteerd, na het opstarten dus niet meer.

Ik heb mijn oude drivers als volgt verwijderd en geïnstalleerd:

1: Aan de hand van deze guide: http://www.tomshardware.c...d-nvidia-gpu-drivers.html
2: In Windows Safe Mode de resterende drivers met Display Driver Uninstaller gedeïnstalleerd
3: De 14.2 Drivers via de AMD website geïnstalleerd.

Toen ik de eerste keer het bovenstaande probleem tegenkwam heb ik de hele mikmak opnieuw geprobeerd maar zonder succes. Heeft iemand enig idee hoe ik het kan oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door KetchupFTW op 26-01-2015 21:58 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:53
De eerste vraag, over welke hardware heb je het in gods naam ????????????

• KetchupFTW
SpiriTNL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:29:
De eerste vraag, over welke hardware heb je het in gods naam ????????????
Boeit het? Het is een software gerelateerde issue, maar omdat elke Tweaker om interessant te klinken altijd vraagt naar de hardware:

Windforce HD 7950
1 TB Seagate

En meer heb je niet nodig zover ik weet :+

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:53
Dan wens ik je succes met verder vragen. Ik laat je vraag wel links liggen, je wilt toch geen verdere info geven.

En sorry dat ik ook interessant probeerde te doen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hehe, Spirits are not so high today.

Heb je al een een keer DDU gedraaid?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke Windows versie draai je? Heb je alle Windows update zaken bijgewerkt? Ik meen dat vooral framenetwork belangrijk is voor de Catalyst software.

Staan er foutmeldingen in apparaatbeheer? (Rechterklik op deze computer, eigenschappen, apparaatbeheer)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• KetchupFTW
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:41:
hehe, Spirits are not so high today.

Heb je al een een keer DDU gedraaid?
Ja, staat in het topic ;)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als DDU opstart in SAFE MODE kun je onderin aangeven dat hij de default driver van windows terugzet, waarna vaak de AMD install wel weer doorloopt, heb je die optie al eens gecheckt?

Herinner me dit probleem ook van vroeger, waarin de oplossing vaak was om de originele drivercd die bij de grafische kaart was geleverd, te installeren

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• KetchupFTW
Dit heeft inderdaad geholpen (default driver van Windows). Zag de optie al staan maar durfde er niet op te klikken :P.

Bedankt Sain en stin!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

You're welcome, ik heb alle highends van ati gehad sinds de 8500, die foppen me niet meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 27-01-2015 17:18 ]

Pagina: 1