Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo,

Sinds vandaag ben ik aangesloten op het lichtnet, of te wel, glasvezel! 8) . Caiway is mij nieuwe provider, aangezien Ziggo van het netwerk werd gegooid (maar dat is een andere discussie).

Nu heb ik bij de aansluiting ook een draadloze router gekregen van Sitecom. Een specifiek type staat niet op de doos. Maar de config pagina van de router geeft aan WLR-4004.

In mijn netwerk heb ik ook een Synology DS214 play. Deze was op het Ziggo modem aangesloten en had een vast IP ingesteld. Nu heb ik de Synology op DHCP gezet en dat werkt op het Ziggo modem perfect.

Nu heb ik alles omgezet en aangesloten op de Sitecom router en alles lijkt goed te werken, behalve mijn Synology. Die kan ik maar niet vinden in het netwerk, ondanks dat deze op DHCP staat. Ik begrijp niet helemaal waar dit nu fout gaat. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je NAS eens aan en uit, als het goed is komt je NAS dan op de lijst met DHCP leases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:45

lordsnow

I know nothing

1. Op de pagina van de Sitecom router (http://192.168.0.1), de tab "DHCP Status" openen, en kijken of de het IP adres van de NAS kan achterhalen, of

2. De NAS handmatig een IP adres geven (bv 192.168.0.222) waar deze daarna op te bereiken is, wanneer weer verbonden via de Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Met de Synology Assistant hoef je niets moeilijks te doen :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ook de Synology Assistant vind hem niet als hij aangesloten is op de Sitecom router.

De Synology staat nu ingesteld op DHCP, 100% zeker. Als ik hem aansluit op de Ziggo modem/router, dan komt hij gewoon tevoorschijn. Sluit ik hem dan aan op de Sitecom, dan is hij niet zichtbaar.

Tijdens het opstarten van de Synology vond de Synology Assistant hem wel toen de synology aangesloten was op de Sitecom router. Ook zag ik hem in de DHCP tabel van de Sitecom tevoorschijn komen. Nadat de synology helemaal was opgestart zag de synology assistant hem niet meer en is de synology ook niet te bereiken / pingen op het IP adres dat in de DHCP table staat.

Volgens mij is deze Sitecom router een werkelijke ramp. Aangezien caiway deze routers uitgedeeld heeft, heeft mijn buurman er ook een. En bij hem komen de printers niet tevoorschijn in het netwerk!

Denk dat ik zelf maar een serieuze router aan moet schaffen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb je de device waarmee je test met draad of draadloos verbonden met het netwerk?
Is er nog iets van wifi isolation (of hoe het dan ook heet in de Sitecom wereld) in de router beschikbaar?
Zitten de device in hetzelfde netwerk segment?

Alternatieven zijn eenvoudig te vinden in Netwerken deel op Got en gewoon in de pricewatch.

[ Voor 16% gewijzigd door lier op 28-01-2015 19:55 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij fabriekswaardes zou het prima moeten gaan (deze kunnen hersteld worden via 192.168.0.1>Toolbox>Backup>Reset of met de OPS/WPS knop). Werkt het wel wanneer u de NAS een statisch IP-adres toekent in het nieuwe bereik van de Sitecom router (buiten het DHCP bereik, bv. 192.168.0.50)? Of, werkt het wel wanneer u het DHCP bereik van de Sitecom veranderd in dat van uw oude Ziggo modemrouter (192.168.178.x)? Dat kan helpen als er bv. een pakket geïnstalleerd op de Synology die statisch in dat bereik staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Timo,

Ik heb zelf deze week de sitecom router vervangen door een ASUS. En ook ik heb het probleem dat de DS214play niet aangemeld wordt op het netwerk. Als ik inlog op de router, kan ik ook geen IP adres voor de NAS vinden.

De NAS heeft achterop een klein RESET-knopje. Druk op de knop (met en verbogen paperclip bijvoorbeeld) en houd deze ingedrukt tot u een geluidssignaal hoort om standaard IP-adres, DNS-server en wachtwoorden van gebruikers die behoren tot de groep administrators terug te zetten.

Daarna al je NAS weer een IP adres krijgen. Als je buiten de deur ook gebruik wilt maken van je NAS, zul je ook de port-forwarding opnieuw moeten instellen.

Groeten
Pagina: 1