Beste (Literaire) Tweakers,
Ik zoek bij jullie wat advies over wat voor boeken in kan lezen voor de Literatuurlijst.
Ik zal eerst even mijn situatie voorleggen. Gezien de opleiding die ik graag wil doen van het niveau WO is moet ik via een staatsexamen alsnog mijn VWO certificaten halen. Hiervoor moet ik een flink aantal boeken lezen en graag hoor ik van de mensen die graag lezen wat écht goede literaire werken zijn, maar die gezien de beperkte tijd die ik heb (dit schooljaar) wel weinig pagina's hebben.
In het kort: Graag advies over boeken die niet te dik zijn.
Titels met (*) zijn al gelezen
Engels: 6 boeken, 5 gedichten, 5 korte verhalen
- Minimaal 2 romans of toneelstukken van vóór 1900.
- Slechts één titel per auteur.
- Oorspronkelijk schrift engels.
Bij deze boeken heb ik gelukkig wel een lijst gekregen met titels, echter is het niet verplicht om van die lijst te lezen.
Boeken:
- *Aldous Huxley - Brave New World (1932)
- *George Orwell - 1984 (1949)
- *Douglas Adams - Hitchhikers Guide to the Galaxy (1979)
- *(Alexander Shulgin - Tihkal) als deze mag
-
-
Korte verhalen:
- Edgar Allan Poe - vanalles
-
-
-
-
Gedichten:
-
-
-
-
-
Nederlands: 18 Literaire werken.
- Oorspronkelijk schrift nederlands.
Nederlands is een iets ander verhaal, hier heb weinig van gelezen, of op zijn minst 3 jaar geleden. Ik moet hier uit verschillende tijdperken boeken lezen.
Middeleeuwen:
-
Renaissance en Barok:
-
18e eeuw:
-
1800-1880 (Romantiek):
-
1880-1940:
-
-
Vanaf 1940 (Moderne literatuur):
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gedichtenbundel:
- Hier kies ik zelf wat mooie nederlandse muziek teksten.
Bij voorbaat heel erg veel dank! Ik heb het ontzettend druk en hoop dat hier mensen zijn die het leuk vinden om kennis over boeken te delen!
Ik zoek bij jullie wat advies over wat voor boeken in kan lezen voor de Literatuurlijst.
Ik zal eerst even mijn situatie voorleggen. Gezien de opleiding die ik graag wil doen van het niveau WO is moet ik via een staatsexamen alsnog mijn VWO certificaten halen. Hiervoor moet ik een flink aantal boeken lezen en graag hoor ik van de mensen die graag lezen wat écht goede literaire werken zijn, maar die gezien de beperkte tijd die ik heb (dit schooljaar) wel weinig pagina's hebben.
In het kort: Graag advies over boeken die niet te dik zijn.
Titels met (*) zijn al gelezen
Engels: 6 boeken, 5 gedichten, 5 korte verhalen
- Minimaal 2 romans of toneelstukken van vóór 1900.
- Oorspronkelijk schrift engels.
Bij deze boeken heb ik gelukkig wel een lijst gekregen met titels, echter is het niet verplicht om van die lijst te lezen.
Boeken:
- *Aldous Huxley - Brave New World (1932)
- *George Orwell - 1984 (1949)
- *Douglas Adams - Hitchhikers Guide to the Galaxy (1979)
- *(Alexander Shulgin - Tihkal) als deze mag
-
-
Korte verhalen:
- Edgar Allan Poe - vanalles
-
-
-
-
Gedichten:
-
-
-
-
-
Nederlands: 18 Literaire werken.
- Oorspronkelijk schrift nederlands.
Nederlands is een iets ander verhaal, hier heb weinig van gelezen, of op zijn minst 3 jaar geleden. Ik moet hier uit verschillende tijdperken boeken lezen.
Middeleeuwen:
-
Renaissance en Barok:
-
18e eeuw:
-
1800-1880 (Romantiek):
-
1880-1940:
-
-
Vanaf 1940 (Moderne literatuur):
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gedichtenbundel:
- Hier kies ik zelf wat mooie nederlandse muziek teksten.
Bij voorbaat heel erg veel dank! Ik heb het ontzettend druk en hoop dat hier mensen zijn die het leuk vinden om kennis over boeken te delen!