PC activeert slaapstand als videokaart 75 graden wordt

Pagina: 1
Acties:

• narimantos
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 20:40
Beste lezers,

Tijdens het gamen gisteren ging mijn pc naar slaap stand. Skype hoorde ik nog wel, alleen het beeld was op zwart.

Heb als eerste mijn kast stofvrij gemaakt( zat helemaal vol),maar dit mocht niet baten.

Ik heb gekeken of problemen bij mijn ram lag maar uit een paar mem tests bleek er niks mis te zijn.
Nu heb ik furmark geprobeerd en na ongeveer een minuut (meerdere malen) gaat hij(mijn pc) op slaapstand bij de 75 graden.

Heb me drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. maar bij de 75 graden knalt hij er nog steeds uit.

Heb via CCC (catalyst control center) mijn videokaart de ventilator zijn draaisnelheid verhoogd en zo houd de furmark test het wel langer dan 1 minuut vol maar bij de 75 graden knalt hij weer op sleepmodus.

Ik heb een amd6990 of 6970 (weet het even niet meer.)
6 gb ram geheugen
600W Cooler master PSU
één van de 1é i7 cpu's

alvast bedankt :*)

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Dat zal niet slaapstand zijn maar eerder de gpu die even een pauze neemt, hoe zeker ben je van de 75°c. Want normaal gezien gebeurd dat pas tegen de 100° c.

• narimantos
Die furmark geeft aan hoe heet mijn gpu is tijdens het testen. Het laatste wat ik dan zie( voordat hij op zwart gaat) is dat mijn gpu 75 graden wordt.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 12:51
Als de pc in slaapstand gaat doet Skype het ook niet, dus het lijkt me dat het beeld gewoon op zwart gaat. Is er misschien een instelling veranderd?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-01 08:45
Misschien de fans op de videokaart stofvrij maken? Als het dan niet opgelost zou zijn, opstarten met de vorige succesvolle instellingen en anders misschien een gewoon een nieuwe schone installatie.

• narimantos
De videokaart heb ik ook stofvrij gemaakt. Ik heb onlangs alleen heroes of the storm geinstalleerd en verder niks gewijzigd in mijn instellingen.

Het lijkt er op dat de videokaart uit valt. Ventilator werkt ook niet meer.

Heb furmark ook op lagere resolutie gedraaid zo kwam ik tegen de 80℃ maar kort daarna was het weer zover.

[ Voor 41% gewijzigd door narimantos op 26-01-2015 23:48 ]

• narimantos
Kan het niet aan mijn voeding liggen?

Verwijderd

Welke voeding en videokaart is het precies.

• narimantos
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:34:
Welke voeding en videokaart is het precies.
Is AMD 6970 niet precies genoeg?
en de PSU is 600w van Cooler Master maar type nummer weet ik niet.

Heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en alle drivers opnieuw.
Nu gaat mijn beeld op zwart na een paar seconde furmark test :?

Verwijderd

Een HD6970 is sowieso al heel wat beter dan een HD6970 of HD6990, dat is nogal een verschil. ;)

Zou je de voeding nog kunnen controleren?

• narimantos
Helaas kan ik nu niet zien welke voeding ik heb( ben werken).

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Is het echt slaapstand of crashed de PC (hard reset nodig)?

Heb zelf een keer met een Radeon gehad dat de PC crashte als de videokaart 70ºC aantikte, vliegt het beeld op zwart en enige manier is dan een hard-reset. Bleek toen een probleem tussen videokaart en voeding te zijn (beide werkten afzonderlijk wel goed, maar die 2 samen en iedere keer hetzelfde probleem: 70ºC > plop PC crash).

• narimantos
Ja ik moet hem hard resetten

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Klinkt hier meer als een driver crash of overhitte kaart als de pc in 'slaapstand' gaat maar Skype nog door blijft werken. Probeer de temparatuur even te loggen tijdens desktop, game enz. met bijv. GPU-Z en kijk of er een nieuwe driver is.

Fixing things to the breaking point...

• narimantos
RGAT schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:16:
Klinkt hier meer als een driver crash of overhitte kaart als de pc in 'slaapstand' gaat maar Skype nog door blijft werken. Probeer de temparatuur even te loggen tijdens desktop, game enz. met bijv. GPU-Z en kijk of er een nieuwe driver is.
De temperatuur meet ik tijdens de FurMark stress test, De temperatuur kwam voor de herinstallatie van windows tegen de 75graden, na de herinstallatie knalt de beeld al op zwart na een halve seconden stress test, terwijl mijn kaart bijna idle is( in idle is de rond de 60 graden). En heb al driver opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door narimantos op 27-01-2015 17:56 ]

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-01 08:45
Heb je de nieuwste drivers van de site gedownload? Je kan ook proberen oudere drivers te installeren, bijv. die op de bijgeleverde cd.

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:07

Koekfabriek

King Billy on the wall

narimantos schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:29:
[...]

De temperatuur meet ik tijdens de FurMark stress test, De temperatuur kwam voor de herinstallatie van windows tegen de 75graden, na de herinstallatie knalt de beeld al op zwart na een halve seconden stress test, terwijl mijn kaart bijna idle is( in idle is de rond de 60 graden). En heb al driver opnieuw geinstalleerd.
Dit is naar mijn idee veel te warm. Mijn GPU is 30 graden idle. Check eens of je ventilatoren uberhaupt draaien. En ik denk dat je je koelpasta moet controleren.
Pagina: 1