Win 7 Pro traag, vooral ee browser.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Ik heb een Asus Eee Box uit 2010 met een 4Gb RAM upgrade en Windows 7 Professional welke naast boekhoudsoftware hoofdzakelijk in de Office omgeving wordt gebruikt. De lijst met geïnstalleerde programma's in het Configuratiescherm is dan ook vrij kort en vrijwel volledig herkenbaar. Niets vreemds.
Deze PC is soms wat trager ondanks minimale belasting en maandelijks gebruik van Defragler.
Alleen de browser zoals IE en Chrome is echt een drama:
Als Google Chrome wordt dubbel geklikt opent deze op redelijke snelheid, maar tik je in de adresbalk een internetadres (www.adres.etc) dan komt dit adres heel langzaam, letter voor letter, in de adresbalk waarna de browser start met zoeken, er tergend lange seconden passeren en dan ineens de site opent.
Wil je Google Maps in satellite view, of erger nog, Google Streetview gebruiken, pak dan je breiwerk maar want straatfoto's en hierin manuvreren gaat nog nog net niet pixel voor pixel.

Wanneer ik deze PC alleen met Windows onderdelen laat opstarten is hij merkbaar sneller en verschijnen de letters zo snel als ik ze in de adresbalk van Google Chrome intik. Dus iets vertraagd, maar wat..?
Stap voor stap een programma onderdeel aanvinken en steeds een reboot doen kost uren dan niet dagen tot je misschien iets vind.
Iemand enig idee welke onschuldige progamma onderdelen vaak van grote invloed zijn op deze vertraging?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Stap voor stap een programma onderdeel aanvinken en steeds een reboot doen kost uren dan niet dagen tot je misschien iets vind.
Onzin! Schakel eerst de helft uit, start op, kijk of het probleem terug is, zo nee, schakel alles weer uit en schakel de andere heeft uit. Als het probleem dan terug is weet je dat het daar in zit. Dan ga je met die set verder en neem je daar de helft van en zet je die uit en herstart je weer om te kijken of het probleem er nog is.
Als je 60 items hebt ben je in 6 reboots zo'n beetje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Iemand enig idee welke onschuldige progamma onderdelen vaak van grote invloed zijn op deze vertraging?
Ik denk eerder aan minder onschuldige dingen die je PC vertragen. Soms wat defraggen kan helpen, maar dat zorgt er niet voor dat je PC opeens virusvrij is en dergelijke ;)

Doe eens een grondige scan met Malwarebytes, AdwCleaner.
Misschien ook handig is om eens te kijken hoe het met je harde schijf gesteld is. Daarvoor kan je HDTune gebruiken. (Als je harde schijf aan het einde van zijn leven zit is dat merkbaar door vreselijk traag te zijn)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Defraggen helpt sinds 1999 al niet meer. De tijd dat schijven zo langzaam waren dat gefragmenteerde bestanden een groot probleem waren hebben we al een tijdje achter ons gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Mavamarten en Johnkeates, dank voor de eerste tips, deze zal ik toepassen.

Kan ik de on-board GeForce videokaart en zijn ladingen drivers in de lijst programma omderdelen nog verdenken?

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 26-01-2015 20:49 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.