Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetverbinding valt steeds weg, waar kan oorzaak liggen?

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
Hoi,

Ik heb al tijden last hier in huis van een gedurende 30 seconden wegvallende internetverbinding. Daarna doet hij het weer. Het doet zich ongeveer een keer per 10-15 minuten voor. Ik heb het idee dat het vaker gebeurt als ik streaming radio luister (StuBru).

De setup is als volgt: UPC router, die via een switch (TP-link) verbonden is met een Apple Time Capsule. Met de time capsule is mijn laptop verbonden.

Is er een manier om er achter te komen waar het probleem zit? Het is erg vervelend en heeft er al regelmatig voor gezorgd dat dingen niet worden opgeslagen en verdwenen zijn (zoals een post als deze). De laptop die ik gebruik is een Macbook pro, mocht dat evt. voor software uitmaken dan kan ik ook via boot camp windows draaien.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Wat de UPC servicedesk je ongetwijfeld ook zou vertellen als je ze belt; begin met dingen uitsluiten. Sluit je laptop direct op het modem aan en kijk of het probleem dan ook optreedt. Zo niet, dan zit het probleem verderop in je netwerk.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Bedraad/WiFi?
Wat is jouw definitie van een "internetverbinding"?
Wat is jouw definitie van "wegvallen"?
Hebben alle apparaten hier last van?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
Excuus, ter verduidelijking: het gaat om wifi, deze laptop heeft geen ethernetpoort. Aansluiten op de router wordt daarom ook lastig. Wegvallen als in ik heb verbinding met de router, maar niet met het internet. Als ik in die tijd een pagina zoek, kan hij die niet vinden. De muziek die ik stream stopt met spelen. Ik heb er met alle apparaten last van, ook bvb op tv met netflix.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Zijn er ook device met draad aangesloten?
Hebben die hetzelfde probleem?

Eerst het probleem, dan de oplossing