Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera en ik kan advies gebruiken. Ik wilde eigenlijk later dit jaar een camera halen maar met de BTW aktie van de Mediamarkt kan het wellicht handig zijn om er deze week al in te investeren.Ik heb in de pricewatch gekeken maar daar zag ik zoveel termen en cijfers dat ik besloot eerst maar eens hier om richting te vragen. Alvast bedankt voor het lezen.
Huidige camera
Mijn huidige camera is een Sony HDR-CX115. Deze heb ik nu al zo'n 5-6 jaar en is best een aardig apparaat met goed beeld en gemakkelijke bediening maar voldoet niet meer aan mijn wensen.
Mijn wensen voor de nieuwe camera
Mijn wensen komen voort uit de tekortkomingen van eerdergenoemde Sony.
Zit te denken aan max 700-800 Euro maar een goed advies gooi ik niet in de wind.
Ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera en ik kan advies gebruiken. Ik wilde eigenlijk later dit jaar een camera halen maar met de BTW aktie van de Mediamarkt kan het wellicht handig zijn om er deze week al in te investeren.Ik heb in de pricewatch gekeken maar daar zag ik zoveel termen en cijfers dat ik besloot eerst maar eens hier om richting te vragen. Alvast bedankt voor het lezen.
Huidige camera
Mijn huidige camera is een Sony HDR-CX115. Deze heb ik nu al zo'n 5-6 jaar en is best een aardig apparaat met goed beeld en gemakkelijke bediening maar voldoet niet meer aan mijn wensen.
Mijn wensen voor de nieuwe camera
Mijn wensen komen voort uit de tekortkomingen van eerdergenoemde Sony.
- Zo heb ik een hekel aan de Sony Memory Cards. Volgens mij hebben de nieuwe Sony cams dit formaat niet meer maar just in case noem ik het op.
- Ik maak graag buitenopnames en het zou mooi zijn als ik ook goed beeld heb bij schemer- en avondlicht. Momenteel lukt dit niet.
- Een beeldstabilitator zou mooi zijn aangezien ik niet altijd een standaard mee heb. Ik maak graag opnames op vakantie en vaak film ik daar uit de hand. Dit gaat over het algemeen goed maar een beetje meer stabiliteit kan zeker geen kwaad.
- Daarbij wil ik de camera ook gebruiken voor semi professionele opnames. Een van de grootste nadelen van mijn huidige is het zeer matige geluid. Dit moet een stuk beter bij mijn nieuwe camera. Als het kan wil ik een betere on-board mic maar ook de mogelijkheid om een externe mic aan te sluiten. Mogelijkheid voor zowel een shotgun mic (voor reisvideos) als een lapel mic lijkt mij ideaal
- Reisvideos. Ik reis veel, all over the world, en vind het leuk en interessant om daar fraai gemonteerde, professionele verslagen van te maken. Belangrijk is dat ook buitenopnames gemaakt kunnen worden, ook met minder licht.
- Ik ben bezig met mediaproductie en wil dat naar een hoger niveau tillen. Ik wil full HD-videos maken met goed, duidelijk geluid. Deze producties bevatten zowel muziekvideos als presentaties.
Zit te denken aan max 700-800 Euro maar een goed advies gooi ik niet in de wind.
"21 jaar DSL!"