Toon posts:

ADSL router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage hebben we mxstream gewoon van de pc gelijk naar de modem dit werkt. Nu zijn we aan het proberen om er een ADSL router (van asanté) tussen te gooien. Dit wil niet erg lukken.
Wij willen van 1 mac via de router en modem het internet op met mxstream. (Als dit werkt komen er wat ethernet printers en nog een mac aan te hangen) Heb een paar vraagjes.

1) Heb je tunnelbuilder nog nodig als je een router gebruikt?

2) Je heb zowel de router en de modem nodig, toch? Iemand van xs4all zei dat de router de modem vervangt. Heb een beetje mijn twijfels hier over.

Dit zijn de eerste paar dingen die ik ff zeker wil weten.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

V.w.b. je tweede vraag:
Da's simpel: Heeft je router een RJ-11 aansluiting? Zo ja, dan heb je geen modem nodig. Heeft 'ie alleen RJ-45 (UTP), dan zul je je modem wel nodig hebben.

In dat geval, is het volslagen idioot de router te gebruiken. Je kunt dan beter een switch nemen, of evt. zelfs een hub. Afhankelijk van hoeveel gerbuikers bedient dienen te worden.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Weet dat het een beetje vreemd klinkt om een router te gebruiken.
Mijn chef heeft nu een aardig netwerkje staan met een router en die wil die dus gaan vervangen zodat ie met mxsream kan internetten.
Die situatie die ik boven beschreef is voor een klant van hem. Mijn chef dacht waarschijnlijk als ik die router bij hem werkende krijg lukt het bij mij ook. Hij verkoopt die klant eigenlijk een router ipv van een hub voor zijn eigen experiment. Vind ik niet echt netjes, maar hij moet het zelf weten.

Heb geen RJ-11 aansluiting op de router dus modem nodig, bedankt.

Morgen weer ff stoeie met de IP adressen en kijken wat ie doet