Flinke artifacts met Heaven benchmark

Pagina: 1
Acties:

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Hoi allemaal,

Ik heb een Crossfire pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost en nu merk ik dat ik met sommige games aardige artifacts heb.
Voornamelijk Fifa14/15 en de heaven benchmark.

In de heaven benchmark ziet het er exact zo uit:
https://www.youtube.com/watch?v=YpKrLJlCY48

Is er hier een fix voor? Ik heb er zelf nog niks voor gevonden...

p.s. is dit de juiste plek hiervoor ?

[ Voor 4% gewijzigd door TarikLuis op 26-01-2015 17:31 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Temperaturen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Test de kaarten eens afzonderlijk (kun je zien of er mogelijk iets mis is met 1 van de kaarten).
Zorg ook dat je geen browser/mediaplayer open hebt op de achtergrond (wil soms problemen geven dat de kaart op een te lage clock/voltage blijft hangen).

*edit*
Kaart nieuw of 2e hands?
Bepaalde kaarten zijn soms gebruikt voor minen en hebben soms een custom BIOS erop zitten die niet altijd even lekker werkt voor andere doeleinden behalve minen (bitcoins minen of een variant daarvan).

[ Voor 32% gewijzigd door Nemesizz op 26-01-2015 18:23 ]

• TarikLuis
Temperaturen zijn prima, tijdens de benchmark gaan ze tot 75 graden ong.
En het is idd een 2e hands, maar ik heb em al 2x opgestuurd naar alternate en daarna deed iig xfire het weer dus dacht ik dat het goed was, ze zeiden ook dat het een nieuw exemplaar was. Maar blijkbaar heb ik dus niet een hele nieuwe gekregen.

Dat van die bios zou het misschien kunnen zijn?
Is er een manier om dat na te gaan?

EDIT:
ik zal later vanavond ze weer even alleen uit proberen allebei.

[ Voor 8% gewijzigd door TarikLuis op 26-01-2015 18:38 ]

• TarikLuis
Ok even een update:
Ik heb allebei de kaarten los geprobeerd. Met 1 van de 2 is het opgelost en bij de ander houdt ik de blauwe "blokjes".
Er zit zo een Knopje op mn gpu om de kaart te overklokken, allebei de modi blijft de kaart de artifacts geven.

Ik ben er trouwens wel achter gekomen dat ik de artifacts alleen krijg als ik Tesselation optie aanzet. Zonder die optie geeft ie geen artifacts.

Zou het nog kunnen dat er een custom bios op de kaart zit? Zo ja, hoe haal ik dat er vanaf?
Heb de heaven benchmark met allebei los gerund en krijg bij allebei dezelfde waardes ondanks dat ik bij de 1 die artifacts krijg.

Zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
Ik heb deze kaart al eens terug gestuurd en toen zeiden ze dat ze het gemaakt hadden maar volgens mij heb ik gewoon precies dezelfde teruggekregen zonder dat ze iets hebben gedaan XD (Alternate).

Als er nog iemand is met advies, ik hoor het graag.

EDIT::
Ik heb voor nu even alleen de "kapotte" videokaart erin zitten en ik merk dat ik nu tijdens internet browsen ook al wat random artifacts te pakken krijg...

[ Voor 8% gewijzigd door TarikLuis op 30-01-2015 13:03 ]