Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Ik wil een foto op de muur schilderen, dit is een witte muur en ik wil dit met zwart op de muur schilderen. Nu zoek ik een manier om in Photoshop de afbeelding zo om te zetten dat ik kan kiezen hoeveel tinten ik wil hebben tussen zwart en wit. Met paint kan ik heel gemakkelijk zeggen, save as: monochrome bitmap. Maar dan is iets of zwart of wit, ik wil graag kijken wat het effect is als ik nog een kleur hier tussen voeg welke precies tussen zwart en wit invalt.

Iemand een idee hoe je dit in Photoshop voor elkaar krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Als je over Photoshop beshikt is de kans ook aanwezig dat je Illustrator hebt, zo niet kun je de trial hiervan prima gebruiken.
De "Image Trace" van Illustrator doet precies wat je wil en je hebt dan gelijk met een vector file die je eventueel dus oneindig groot kan schalen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Een afbeelding omzetten naar zwart/wit met bijvoorbeeld 4 of 16 grijstinten? Hier ben ik ook benieuwd naar, heb hier ook wel eens naar gezocht maar kon niet echt wat vinden.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Eerst de afbeelding grijswaarden maken (lees : geen kleurinformatie). Hoe je dat doet maakt niet uit.
( saturation op 0 zetten, of met de channel mixer en zelf je kleurrespons/zw conversie bepalen).

Vervolgens image -- mode --> indexed color
Palette --> local

Transparency uitzetten. Kleuren reduceren naar wat jij wil (3..of 4...of 20 etc).

Dan onderin niet vergeten 'dither' uit te zetten. Je wil neem ik aan pure kleuren en geen simulatie op basis van ruis/patroon.

Je kan t plaatje uiteindelijk weer naar RGB omzetten als je er een JPG van wil maken. Zoniet, lijkt me PNG een betere optie en kan je hem in index laten als je save for the web doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
majic schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:23:
Eerst de afbeelding grijswaarden maken (lees : geen kleurinformatie). Hoe je dat doet maakt niet uit.
( saturation op 0 zetten, of met de channel mixer en zelf je kleurrespons/zw conversie bepalen).

Vervolgens image -- mode --> indexed color
Palette --> local

Transparency uitzetten. Kleuren reduceren naar wat jij wil (3..of 4...of 20 etc).

Dan onderin niet vergeten 'dither' uit te zetten. Je wil neem ik aan pure kleuren en geen simulatie op basis van ruis/patroon.

Je kan t plaatje uiteindelijk weer naar RGB omzetten als je er een JPG van wil maken. Zoniet, lijkt me PNG een betere optie en kan je hem in index laten als je save for the web doet.
Dankje dit doet precies wat ik wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

In photoshop kun je ook posterize gebruiken; dan trek je met een schuifje van 2...x tinten. Stuk sneller/makkelijker.
Evt eerst z/w maken; ik zou daar een adjustment layer voor gebruiken; dan kun je kiezen voor een desaturate of anders een black/white.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-04 13:34
Je kunt dit het beste doen met een 'smart-filter'. Ga naar je layers panel en klik rechts onder (naast icoon voor een nieuwe layer) op 'new fill adjustment layer' en kies dan black & white. Nu kun je de kleuren in de foto aanpassen naar de juiste zwart/wit waardes.

Je kunt daarna nog spelen met de levels om het perfect te krijgen.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik zou persoonlijk Posterize of Cut-out gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Geen idee of dit het resultaat geeft dat je zoekt, maar de makkelijkste manier om terug te gaan naar een x aantal grijstinten is volgens mij:

Afbeelding -> modus -> grijswaarden
Afbeelding -> aanpassingen -> waarden beperken
Pagina: 1