Data Recovery

Pagina: 1
Acties:

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Onlangs heeft domme ik mijn verkeerde HDD geformateerd. (F staat boven G in normale lijstje, de G-disk stond in Diskmgmt boven)
nu probeer ik mijn data terug te krijgen. aangezien de schijf een jaar of 3 oud is stond er veel op en werd er via UndeletePlus al 818GB aan foto's teruggehaald. uiteraard een hoop onherstelbaar en dat is ook niet erg als ze al lang verwijderd en overwritten waren. Echter kan ik van een hele zooi foto's wel de bestandsnamen zien, alleen verschijnt de Thumbnail gewoon niet, en openen met de standaard windows viewer geeft dat het formaat niet ondersteund wordt (lijkt me sterk bij .jpg) of dat de laatste versie niet geinstalleerd staat. aangezien ik met geen enkele fotoviewer, noch Paint het bestand kan openen en er met IrfanView (na veel googelen kwam dit naar boven als goede viewer/editor) naar boven dat de Image header waarschijnlijk corrupt was. veel googelen en programma's downloaden (Picture Docter, Jpeg Recovery, File Repair en vele anderen) kom ik er maar niet uit.

van de Fotomap waar deze foto's in stonden is de helft wel correct gerecoverd, maar ik zou ook graag die andere helft kunnen zien. De bestanden staan dus wel als .Jpg, hebben dezelfde groottes als de andere bestanden en de bestandsnaam & Date created/modified liggen ergens in 2012 dus dat klopt ook gewoon. echter de Image ID en Pixels zijn dan wel weer leeg.

https://www.dropbox.com/s.../20140111_120857.jpg?dl=0
is een link naar een file, in dit geval zou 't om een foto van een computeronderdeel moeten gaan ;)
graag zou ik de bestanden weer hebben, weet iemand raad?

[ Voor 4% gewijzigd door NLBUURMAN op 26-01-2015 16:36 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik zou nogmaals een recovery pogen met een andere tool. Het bestand dat je linkt bestaat uit alleen nullen, en daar valt weinig aan te verbeteren.

edit: ehm, er was eerst wel een link :?

[ Voor 12% gewijzigd door dcm360 op 26-01-2015 16:35 ]

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
dcm360 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:33:
Ik zou nogmaals een recovery pogen met een andere tool. Het bestand dat je linkt bestaat uit alleen nullen, en daar valt weinig aan te verbeteren.

edit: ehm, er was eerst wel een link :?
klopt, ik had 'm even verwijderd omdat ik niet wist of je de rest van mijn dropbox ook in kon.
hoe kun je zien dat 't enkel bestaat uit nullen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is te zien met een hex-editor, of als de weergave niet heel erg uitmaakt iets notepad-achtigs (Notepad++ is beiden). Ander 'trucje' waarmee dit gezien kan worden is een bestand inpakken naar bijvoorbeeld een zip: een echte jpeg zou nauwelijks kleiner mogen worden in een zip, jouw 'jpeg' is ingepakt slechts een paar kB groot.

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Ik was al bezig met Remo Recover er overheen te halen, maar op dezelfde files kwam ik ook weer tegen dat de previews niet te openen waren ivm Corruptie in de data.