Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies draadloze av setup 2.0

Pagina: 1
Acties:

• pptw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb wat hulp nodig met het samenstellen van een volledig audiosysteem van een vriend.

Mijn vriend heeft nul verstand van hifi maar wil nu een goede installatie voor zowel films als muziek. Het budget is 1000-2000 euro. Aangezien hij geen verstand heeft van hifi en dus ook niet heel bewust is van de lage kwaliteit audio van vele goedkopere systemen, (hij heeft nu HK soundsticks waar hij prima tevreden mee is) denk ik dat iets vinden voor 1000 euro zeker volstaat.

Hij wil geen surround systeem, een subwoofer is niet nodig, en een mooi 2.0 monitoren of vloerstaanders setje lijkt hem erg fijn.

Zelf ben ik in het bezit van de Boston acoustics M25. Ik vind het geweldige speakers en ook erg goedkoop. Mijn advies voor hem is dan ook de M25(300e)of evt M250(500e) als hij meer geweld wilt. Wat betreft speakers lijkt me dit een mooie keuze maar als jullie goed advies hebben hoor ik dat ook graag.

Mijn vraag aan jullie gaat echter voornamelijk over de versterker en mogelijk icm met een DAC. De wensen die hij heeft zijn dat zijn muziek sowieso wireless gestreamd moet kunnen worden. Zowel vanaf zijn MacBook als iPad en telefoon (ik meen Android). Of dit via Bluetooth WiFi of Apple air gaat maakt hem niet veel uit.

Ook wil hij dat alles op een apparaat komt te staan. Zowel blu-ray speler, laptop als televisie kastjes of evt console moeten aan de av versterker kunnen hangen.

Hebben jullie ideeën voor een mooie combinatie? Zelf weet ik niet of ik bijv een dure marantz met alles er op en er aan zou moeten kiezen (ik zie vaak dat het 7.1 versterkers zijn, is 2.0 dan geen probleem) of dat een eenvoudigere versterker volstaat in combinatie met een (draadloze?) DAC.

Ik hoor graag tips of adviezen! Bedankt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool