gpu waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• swabbur
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Hey allemaal

Vanwege de erg hoge temperaturenva n mijn videokaart (gtx 760) wil ik graag een waterkoeling erop aansluiten. Ik ben van plan om de "nzxt g10" te gebruiken in combinatie met een corsair h100.

Mijn vraag is nu alleen of de leidingen van de h100 wel lang genoeg zijn om hem aan te sluiten op mijn videokaart.

Mijn kast is een corsair carbide 500r, de h100 moet bovenin de kast worden geplaatst. De videokaart zelf zit "op zijn kop" dus hij moet aan de onderkant van de kaart worden aangesloten.

Verder vroeg ik me af of er nog andere (betere) opties zijn om mijn gpu te koelen?

Alvast bedankt, Wessel

PS budget ligt tussen de 100 en 150 euro0

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor allerlei advies te geven, wat is hoog? Draait alles stock?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Welke 760 heb je?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Een gtx760 met hoge temperaturen, dat maak je ook niet vaak me als iemand nog niet heeft overclocked. Is een aftermarked air cooler mss niet een iets goedkopere optie zonder performance in te leveren zoiets als deze: pricewatch: Arctic Accelero Twin Turbo II

[ Voor 28% gewijzigd door Kevin1Smid op 26-01-2015 16:48 ]

• swabbur
  • Niet online
Alles draait stock, wanneer ik games als Battlefield 3/4 speel gaat de temperatuur meer dan eens over de 80 graden. Misschien niet tè hoog in veel oozichten maar vind het zelf geen erg fijn idee :s

Het is een MSI Gtx760 2Gb (is dat genoeg info?)

De aftermarket aircooler ziet er opzich goed uit, vraag me alleen af hoe goed deze zal koelen, de ventilatoren staan naar beneden gericht, en daar bijna ditect onder bevindt zich de voeding... Zal de lucht hier wel goed weg kunnen komen?

[ Voor 30% gewijzigd door swabbur op 26-01-2015 17:02 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
80 graden? Joh dat is niks, hij is gebouwd op 97 graden.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Misschien wel het belanegrijskte detail, de H100i past niet op een G10...

Je temperaturen zijn prima.

• swabbur
  • Niet online
Okee, dan had ik nog een laatste vraagje, wanneer de gpu zo'n hoge temperatuur heeft gaat de ventilator natuurlijk hard draaien, dit kan verder geen schade ofso veroorzaken toch?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee hoor, wees blij, anders zou die wel te heet worden.

• swabbur
  • Niet online
Haha okee, heel erg bedankt voor de hulp!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
De MSI GTX 760 2GB Gaming wordt inderdaad wel een 80°C warm, maar bij mij moesten de ventilatoren dan nooit meer dan 60% draaien en dan hoorde ik er bijna niets van (in elk geval een stuk stiller dan de Sapphire R9 290 Vapor-X die ik nu heb). Wat ik wel had was dat de ventilators een ratelend geluid maakten vanaf 65% ventilator snelheid. Misschien heb jij hier al eerder last van?

MSI heeft met TwinFrozr koelers al wel eerder kwaliteits flaters begaan, dus het kan wel zijn dat je een probleem hebt, maar dan moeten we wel meer data hebben, want wat je nu zegt is allemaal redelijk gekleurd. 80° is niet zoveel en dan vraag ik me af wat "hard draaien" betekent voor jou.. Kun je geen screenshot geven van Afterburner in idle en tijdens games? Ik wil vooral temperatuur en ventilatorsnelheid zien.

Een Kraken G10 icm een waterkoeler voor de stock snelheden is wel een beetje overkill, als er al een probleem is, doe je beter een RMA dan zelf meer dan €100 aan koeling te spenderen. En om geen open deur in te trappen, is je koeler misschien niet wat stoffig?
Pagina: 1