Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coinbase zet gereguleerde bitcoin-exchange op

Pagina: 1
Acties:

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
nieuws: Coinbase zet gereguleerde bitcoin-exchange op

In de laatste paragraaf staat dat Coinbase tot nu toe alleen te gebruiken was als wallet-dienst, maar dat is niet waar. Coinbase bood gebruikers al de mogelijkheid om Bitcoins te kopen en te verkopen, maar dan met Coinbase zelf als tegenpartij (die daarna, indien nodig, zelf op een exchange ging handelen). Vergelijkbaar met hoe bedrijven als Bitonic in Nederland functioneren. Met hun nieuwe exchange zal Coinbase handelstransacties tussen gebruikers faciliteren.

Overigens is Coinbase ook een grote speler in de markt van Bitcoin-payment-processors. Bedrijven kunnen via Coinbase Bitcoin accepteren en vervolgens in hun lokale valuta uitbetaald krijgen. Hier concurreert Coinbase tegen onder andere BitPay.

Het is dus zeker niet zo dat Coinbase alleen maar een wallet-dienst is (zoals ook in de eerste paragraaf wordt genoemd). Sterker nog, hun wallet-service is waarschijnlijk een van de minder belangrijke aspecten van het bedrijf.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Goed punt, verwerk ik er in.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Akufen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-12-2024
Waar ik mij aan erger, en het valt mij de laatste tijd meer op, is dat er in de artikels geen links staan naar de website in kwestie. En dat is hier weer het geval. Nochthans het woord coinbase in de tekst 8 keer terugkomt, ben ik nog verplicht eerst via google te passeren om de website te vinden.