Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 11:37
Ik heb een vervelende bug gevonden in Android. Wanneer ik bel of gebeld word, dan kunnen mensen mij totaal niet verstaan, behalve als ik tegen mijn telefoon schreeuw, dan horen ze in de verte iemand praten. Nu zou je denken, agh dat komt door dat de gevoeligheid van de microphone te laag is, dit is alleen niet zo. Ik ben na onderzoek erachter gekomen dat verschillende modellen er last van hebben (Nexus 4/5, OnePlus (die ik heb), Moto G, HTC One, LG G2 etc. link naar klacht) en dat het niet uit maakt welke versie van Android je draait. Het blijkt dat er een issue is met de noise cancelling software en dat deze helemaal van het padje gaat. Er is ook naar mijn weten nog geen bug fix voor. Daarnaast kan het ook zo maar spontaan ontstaan. Ik heb tot 2 dagen geleden met volle plezier mijn OnePlus kunnen gebruiken. Meerdere flashes gedaan van Custom Roms (Cyanogen, PA, Mahdi etc.), altijd wel clean flashes, meerdere kernels geflashed en nooit een issue. Nu flash ik clean Euphoria en spontaan treedt het issue op. Een back-up terug gezet van de versie ervoor, issue is er nog steeds. Nightly van Cyanogen voor Lollipop geflashed met andere kernel en issue is er nog steeds. Het is dus totaal niet rom/kernel gerelateerd.

De work-around (in hoeverre je het een work-around wilt noemen) is je vinger op de noise cancelling microphone te doen, terwijl je gaat bellen/gebeld wordt. Of je telefoon op speakermodus te zetten (aangezien dan een andere microphone wordt gebruikt en de noise cancelling headphone niet wordt aangeroepen). Je kan ook een paar oortjes met microphone gebruiken.

Ik vroeg me af of iemand anders hier ook tegen aangelopen is en hoe deze persoon dit heeft opgelost? Gewoon terug gestuurd van is defect, ik wil een nieuwe? Of heb je het zelf kunnen oplossen en zo ja hoe? (ik heb de build.prop al aangepast en een bepaalde line van 'true' op 'false' gezet, maar dit bracht bij mij geen soelaas).

Update1: Na nog wat meer uitzoeken, heb ik een mogelijke oplossing gevonden. In system/etc/mixer_paths.xml heb ik de waarde bij <path name="main-mic"><ctl name="DEC4 Volume" value="84"/> aangepast naar <ctl name="DEC4 Volume" value="97"/>. Nu werkt m'n Google now via spraak besturing al een stuk beter. Dadelijk na werk, maar eens even testen met het bellen van iemand.

[ Voor 8% gewijzigd door thundermo op 26-01-2015 16:13 ]