Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KIX inlog script op domain controller.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor een school opdracht moeten wij een heel eenvoudig kix inlog script schrijven.
Ik wil dit script graag door middel van een group policy laten uitvoeren tijdens het inloggen van de gebruiker.

Op dit moment is dit mijn script:
;=============================================
;Welkom bericht

MessageBox("Welkom op het @domain domein, @userid.

U bent ingelogd op @WKSTA." , "Informatie", 0)
Dit script staat opgeslagen in de map \\DC01\netlogon op de domain controller.
Op dit moment lukt het mij om het script handmatig uit te voeren door een command prompt te openen in de netlogon map en met het commando kix32 loginscript.kix, het script uit te laten voeren.
Vervolgens krijg ik deze informatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3P3cZsb.png

Nu heb ik geprobeerd om via de group policy management editor een policy aan te maken.
Mijn huidige instellingen staan op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yQFnRsf.png\

Wanneer ik nu inlog op een gebruiker, wordt het script niet uitgevoerd.
Deze policy is de Default Domain Policy. Ik heb al meerdere malen gpupdate gelopen, en verschillende gebruikers geprobeerd.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 13:23
Kix is echt antiek, ik heb het sinds Windows NT niet meer gebruikt, maar volgens mij moet je kixstart.exe aanroepen met het kix script als parameter.

• robwiekart
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-10-2023
antiek is het zeker. Maar je kan er nog heel veel leuke dingen mee doen

• m3gA
robwiekart schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:13:
antiek is het zeker. Maar je kan er nog heel veel leuke dingen mee doen
Het was zeker leuk maar als school zou ik eerder aandacht besteden aan Powershell.

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:12:
Kix is echt antiek, ik heb het sinds Windows NT niet meer gebruikt, maar volgens mij moet je kixstart.exe aanroepen met het kix script als parameter.
Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik dit al meerdere malen geprobeerd. tot nu toe is het me nog niet gelukt.

• m3gA
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik dit al meerdere malen geprobeerd. tot nu toe is het me nog niet gelukt.
Zie je iets in de eventlogs?

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:15:
[...]

Zie je iets in de eventlogs?
Waar kan ik dat in de eventlogs vinden? |:(

• m3gA
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Waar kan ik dat in de eventlogs vinden? |:(
Aangezien het een policy is gok is de system log. Als er al iets instaat...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je mag met KIX een logonscript maken maar weet niet waar de eventlogs staan?

Abort, Retry, Quake ???

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als ik het mij goed herinner deed ik het vroeger via userprofile -> logon acties -> executable kiezen en script instellen Zie opmerking onder de afbeelding. Als ik even zoek via google images search kom ik de volgende afbeelding tegen, die dat volgens mij lijkt te bevestigen.
Afbeeldingslocatie: http://support.citrix.com/article/html/images/CTX238200-1.gif

Met bevestigen bedoel ik dan: die executable selecteren als "starting program" met het pad naar het script als parameter.

Edit: Ik bedenk me nu dat bovenstaand antiek is: ik denk dat ik destijds met 2003r2 werkte. Het was hobbyen en ik heb het al jaren niet meer aangeraakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Arie- op 26-01-2015 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:22:
Je mag met KIX een logonscript maken maar weet niet waar de eventlogs staan?
Ik weet wel waar ik de event logs kan vinden, maar ik heb geen idee waar ik logs kan vinden die te maken hebben met het script..

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 10:11
Je kan ook een mooie RSOP draaien vanuit GPO Management, hier door kan je zien welke policy en settings zijn applied (of niet). Overig staan GPO errors / informatie in Eventviewer > Application.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• m3gA
Of je maakt een cmd bestand met "kixstart.exe script.kix" en roept die aan.

Welke opleiding volg je eigenlijk en vraag eens na wat de onderbouwing is om kixstart te gebruiken in de lesstof. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

[ Voor 51% gewijzigd door m3gA op 26-01-2015 15:32 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
KIX32.EXE start KIXTART.KIX op als er geen parameters worden meegegeven.

Wat een oud programma trouwens. Ik dacht dat ik de enige was die het nog gebruikte.
Althans, ik heb alle functionaliteit eruit gehaald, maar mijn Kixtart laat alleen een ASCII kerstboompje zien bij het inloggen. De rest doe ik in PowerShell. Zodra ik de kerstboom heb gemigreerd naar PowerShell, dan is het voor mij ook Exit Kixtart.

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:29:
Of je maakt een cmd bestand met "kixstart.exe script.kix" en roept die aan.

Welke opleiding volg je eigenlijk en vraag eens na wat de onderbouwing is om kixstart te gebruiken in de lesstof. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
Ik ga inderdaad even proberen of het met een cmd bestand wel lukt.

Voor onze les scripting zijn we op dit moment bezig met het monitoren van 1 AD en een werkstation.
Hiervoor gebruiken we opsview, naast het monitoren vond de docent het leuk om ons een beetje te laten 'spelen' met kix.. omdat ze dit zelf ook nog wel eens gebruiken.
Trommelrem schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:39:
KIX32.EXE start KIXTART.KIX op als er geen parameters worden meegegeven.

Wat een oud programma trouwens. Ik dacht dat ik de enige was die het nog gebruikte.
Althans, ik heb alle functionaliteit eruit gehaald, maar mijn Kixtart laat alleen een ASCII kerstboompje zien bij het inloggen. De rest doe ik in PowerShell. Zodra ik de kerstboom heb gemigreerd naar PowerShell, dan is het voor mij ook Exit Kixtart.
Bedankt voor je reactie, ik ga dit eventjes proberen.
Ik heb het kix script vervangen voor een simpel Hello World script om even te kijken of deze wel wordt uitgevoerd door de policy.. het berichtje kwam na 15 minuten op het scherm.
Ik wacht het eventjes af.

• Trommelrem
m3gA schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Het was zeker leuk maar als school zou ik eerder aandacht besteden aan Powershell.
Gebeurt niet. Ook over twee jaar zal Windows 2003 nog een vak zijn op veel M.B.O. en H.B.O. instellingen. Bij mij (H.B.O.) werd vorig jaar ook gewoon nog lesgegeven in Windows 2003 en batch scripts. PowerShell kende men niet.

Owja, de support van Windows 2003 verloopt ook niet :P

Ik begrijp dat de onderwijsinstelling dan de volgende argumenten heeft:
• Je leert leren scripten, dus dankzij leren batchen kun je leren PowerShellen;
• We hebben de kennis niet in huis voor PowerShell;
• Het is te duur om de lessen om te bouwen van batch naar PowerShell;
• We gaan over 5 jaar overstappen op Open Source want we willen de markt beinvloeden in plaats van studenten voorbereiden op de markt, dus we gaan batch uitfaseren en niet eens aan PowerShell beginnen

Vier volledig domme argumenten, maarja, dat is onderwijs tegenwoordig. Dingen veranderen te snel en het onderwijs heeft nooit geleerd om te schakelen. Onderwijs is nog steeds statisch. Dit zijn trouwens van veel onderwijsinstellingen de echte standpunten.

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 26-01-2015 21:40 ]

• m3gA
Ik was er al bang voor. Ik heb een paar jaar geleden als stage voor mijn opleiding docent ICT lesgegeven op een MBO en ik schrok er van hoe verouderd en irrelevant sommige lesstof was. Ik ben niet verder gegaan in het onderwijs maar had de ijdele hoop dat het ondertussen verbeterd was...

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt, via de gebruiker een login script toegewezen haha.

;Welkom bericht
MessageBox("Welkom op het @domain domein, @userid.

U bent ingelogd op @WKSTA." , "Informatie", 0)
;Share aanmaken
if INGROUP("techniek")
use z: "\\DC1\techniek"
endif

if INGROUP("verzorging")
use z: "\\DC1\verzorging"
endif
;Printer toevoegen
if INGROUP("techniek")
ADDPRINTERCONNECTION ("\\DC1\printer1")
SetWallpaper ("\\DC1\netlogon\win8.jpg", 0)
endif

if INGROUP("verzorging")
ADDPRINTERCONNECTION ("\\DC1\printer2")
SetWallpaper ("\\DC1\netlogon\win8.jpg", 0)
endif

• Trommelrem
Geef je docent alsjeblieft dit boek cadeau. Ik vind het zo sneu dat er nog steeds studenten zijn die met batch of kixtart moeten werken...

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38
Je hebt het blijkbaar al op 'n andere manier opgelost, maar misschien handig om dit toch ook te begrijpen... (en dat staat helemaal los van de antiquiteit van de gebruikte scripttaal, dit zijn zowieso dingen die je moet snappen)
Mijn eerste gedachte is dat de working directory niet wordt aangepast naar \\dc01\netlogon als KIX32.exe wordt gestart. Dat betekent dus dat KIX32 in de huidige working directory (best kans dat dat c:\windows\system32 is) gaat zoeken naar loginscript.kix. Ik verwacht dat het wel werkt als je "\\DC01\netlogon\KIX32.exe \\DC01\netlogon\loginscript.kix" gebruikt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Trommelrem schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:45:
Ik vind het zo sneu dat er nog steeds studenten zijn die met batch of kixtart moeten werken...
Op zich niets mis mee.
Mits ze er niet maandenlang mee bezig zijn.

Kan alleen maar bijdragen aan een beter begrip van welke andere taal er later mee gewerkt mag/moet worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:36:
Het is inmiddels gelukt, via de gebruiker een login script toegewezen haha.
Code tags gebruiken? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door aZuL2001 op 27-01-2015 17:21 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1