Beste tweakers,
Voor een school opdracht moeten wij een heel eenvoudig kix inlog script schrijven.
Ik wil dit script graag door middel van een group policy laten uitvoeren tijdens het inloggen van de gebruiker.
Op dit moment is dit mijn script:
Op dit moment lukt het mij om het script handmatig uit te voeren door een command prompt te openen in de netlogon map en met het commando kix32 loginscript.kix, het script uit te laten voeren.
Vervolgens krijg ik deze informatie:

Nu heb ik geprobeerd om via de group policy management editor een policy aan te maken.
Mijn huidige instellingen staan op deze manier:
\
Wanneer ik nu inlog op een gebruiker, wordt het script niet uitgevoerd.
Deze policy is de Default Domain Policy. Ik heb al meerdere malen gpupdate gelopen, en verschillende gebruikers geprobeerd.
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.
Voor een school opdracht moeten wij een heel eenvoudig kix inlog script schrijven.
Ik wil dit script graag door middel van een group policy laten uitvoeren tijdens het inloggen van de gebruiker.
Op dit moment is dit mijn script:
Dit script staat opgeslagen in de map \\DC01\netlogon op de domain controller.;=============================================
;Welkom bericht
;=============================================
MessageBox("Welkom op het @domain domein, @userid.
U bent ingelogd op @WKSTA." , "Informatie", 0)
Op dit moment lukt het mij om het script handmatig uit te voeren door een command prompt te openen in de netlogon map en met het commando kix32 loginscript.kix, het script uit te laten voeren.
Vervolgens krijg ik deze informatie:

Nu heb ik geprobeerd om via de group policy management editor een policy aan te maken.
Mijn huidige instellingen staan op deze manier:
\Wanneer ik nu inlog op een gebruiker, wordt het script niet uitgevoerd.
Deze policy is de Default Domain Policy. Ik heb al meerdere malen gpupdate gelopen, en verschillende gebruikers geprobeerd.
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.