Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI GS60 2QE-229NE of een soort gelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop wordt voornamelijk gebruikt voor game development als hobby en games. Daarnaast natuurlijk ook gewoon wat internet en office werk.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Win OS. Voornamelijk Visual Studio en games.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget is rond de 1800 euro, via werk hoef ik geen belasting te betalen dus dan kost de laptop ongeveer 1400 Euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja ik reis vaak met een laptop dus gewicht en niet groter dan 15"6 is belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb qua merk niet echt een voorkeur, het is meer dat het een dunne krachtige laptop is met dedicated GPU, dit is voornamelijk waarom veel van de ultra books van te voren al afvallen voor mij.

Een andere vraag die ik nog heb is of het misschien toch niet beter is om op de Broadwell variant van deze laptop te wachten. Ik heb niet meteen een nieuwe laptop nodig ik heb nu een Inspiron 15 7537, gewicht en dikte van deze laptop bevallen me prima, maar ik heb toch gemerkt dat een dual core niet genoeg is voor development doeleinden.

Waarom ik een Noord Europees model als model nummer heb opgegeven is meer omdat ik dit via een bonus regeling via het werk koop waardoor ik geen belasting over het product hoef te betalen, btw is hier 25% van de prijs.

Je kunt de 229NE variant natuurlijk niet in de pricewatch vinden maar hij is vergelijkbaar met deze in de pricewatch: pricewatch: MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)
Vershil is een i7 4720HQ ipv een i7 4710HQ, en das alleen maar 100Mhz meer in base speed van de cpu.
Hier is een link naar de webshop waar deze laptop wordt bestelt: http://www.webhallen.com/...rch:result#specifications Helaas in het zweeds als je op "Tekniska specifikationer" klikt kun je de specificaties zien nummers zijn gelukkig in iedere taal te lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door NC83 op 26-01-2015 14:45 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Jammer genoeg zijn er niet veel 'krachtige' modellen in het 15,6" segments - MSI heeft inderdaad een aantal modellen die voldoen. Persoonlijk vind ik het toetsenbord van Steelseries tegenvallen - tuurlijk de kleurtjes zijn leuk - maar het echte typen op de laptop vond ik niet zo prettig itt andere laptops bijv. Asus.

Daarnaast hebben de 15.6" modellen eerder last van koelingsproblemen - de 17" modellen hebben beter koelmogelijkheden. Nu is het eea al verbeterd door het gebruik van de 970m ipv de 8xx serie :)

[ Voor 23% gewijzigd door Vidra op 26-01-2015 17:51 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• NC83
Yup ik heb er idd naar gekeken op netbookcheck uiteraard en de 900 series lijkt idd een stuk koeler. Enige echt ander die ik gezien heb is de Razer Blade, maar die is dan weer alleen verkrijgbaar in US/Canada en heeft een 870M dus die zal ook behoorlijk koel problemen hebben.

Maar ik wil helaas echt geen 17" laptop hebben die zijn me gewoon te groot.

[ Voor 12% gewijzigd door NC83 op 26-01-2015 18:11 ]

Verwijderd

Op www.mysn.de kun je de P505 zelf samenstellen er zijn meerdere resellers in europa (bto.eu in nederland) , ze gebruiken net als meerdere bedrijven CLEVO barebones, vroeger stonden die als minder goed bekend maar tegenwoordig is dat toch wel anders, zie review en owners lounge

http://www.notebookcheck....book-Review.132393.0.html

http://forum.notebookrevi...twingnut-s-review-23.html

• NC83
Is allemaal leuk spul dat zelf samenstellen maar het valt helaas af op hoe zwaar ze zijn. Ik wil namelijk niet boven de 2.5KG zitten, want dan sleur je je te pletter als je aan het reizen bent.

Ik kom met the P505 dan wel 100 euro goedkoper uit maar hij is ook zwaarder en dikker, toch heel erg bedankt voor de link dit is wel eentje om te onthouden voor de toekomst.

Verwijderd

Ik dacht inderdaad even dat de MSI een wondermachine was met 2kg inclusief adaptor. maar volgens mij is dat zonder adaptor en de P505 is inclusief 2.5kg maar weet dit niet zeker er word op de site van battery en adaptor gerept.
Volgens mij gebruiken ze namelijk dezelfde CLEVO barebone maar schiet me niet neer als dat niet zo is :)

De hoogte sheelt een halve centimeter bij de GTX 970m

Het voordeel van de volgens mij de P505 ligt ook niet bij gewicht maar je kunt er een ander scherm in plaatsen, beide beginnen ze met een TN paneel wat goed is voor games maar slechter voor visuaal studio dacht ik, maar als dat niet zo zwaar weegt is de MSI een goede keus

Buiten dat kun je in de P505 zelf geheugen en harddrives prikken zodat je dat wat meer geld bespaart.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Het is met niet helemaal duidelijk wat nu precies het Budget is. Is dat nu 1800 of 1400?

Misschien is een Alienware 15 een optie. Die is ook samen te stellen. Weegt alleen wel 3.2 kilo maar voorderest hoef je je geen zorgen te maken over koeling of kwaliteit.

Ik heb naar een GS70 gekeken en ik ben toch blij dat ik uiteindelijk een alienware 17 heb gekozen aangezien de bouwkwaliteit daarvan simpel weg geweldig is.

Nickname KasPlantje.

• NC83
De P505 op notebook check vermeldt dat de laptop 2.7 is en de power brick ~900 gram extra. En volgens mij wemelden ze het hier ook apart: http://www.mysn.de/detail...Order=010;020;015;001;010 Laptop 2.5 KG en Powerbrick 885 Gram.

Voor visual studio is het beeldscherm niet zo van belang, is voornamelijk een text editor (programeer omgeveving).

Budget bestaat niet echt 1800 is ongeveer de max, als het daar iets overheen gaat maakt niet zo veel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door NC83 op 27-01-2015 09:27 ]

Verwijderd

zie inderdaad dat je gelijk hebt met het gewicht, de EU site is wat minder duidelijk vandaar.

Als gewicht een belangerijke factor is misschien is een 13/14 inch laptop met een wat zwakkere kaart dan ook een optie ?
Er zijn laptops van deze grote met een GTX 860m bijvoorbeeld van Dell maar ook andere

Maar de MSI lijkt in mijn ogen in ieder geval toch wel aan jouw eisen te voldoen houd alleen wel rekening met het toetsenbord ik weet niet of zij die van hen ook leveren met US of UK toetsenbord, de zweden hebben meer letters in hun alfabet en deze zullen waarschijnlijk net als in Finland ( waar ik woon) terug komen in het toetsenbord dus de layout zal iets anders zijn, wel op basis van qwerty.

Je vraag over wachten op broadwellprocessors trouwens : uiterraard is het een vooruitgang op de haswell processors, er zijn stukken te vinden over de hoeveelheden hiervan met accuduur, videokaart, snelheid en hitte.
Ze komen waarschijnlijk halverwege in het jaar in de laptops geloof ik

http://arstechnica.com/ga...-from-core-i7-to-celeron/

beetje droge stof maar laat je in de tabellen wat duidelijker zien wat de voordelen zijn geloof dat haswell naar broadwell 4% processor snelheid increase is wel langere accuduur en betere imbedded videokaart.

• NC83
Ik heb em vandaag bestelt, ik heb nu sowieso al een laptop met een Zweeds toetsenbord. Gelukkig gebruiken de Zweden ook gewoon een variant van Qwerty, die iets meer lijkt op die van de UK dan die van NL. Een remap naar US international in windows werkt hier perfect voor zodat ik toch weet waar alle characters zijn :)

Nu weet ik dat de MSI's een iets andere layout hebben dan de normale US int, en de review op notebookcheck toont een qwertz layout, dat afgezien van waar letters op toetsen staan dezelfde layout voor de hardware knoppen heeft, deze toch meer op een US layout lijkt. Dus met een beetje geluk is het afwijkend MSI layout in mijn voordeel. En anders remap naar US international, ik type toch blind, enige dat vervelend blijft dan is linker shift en andere enter vorm.

Ik woon trouwens zelf in Stockholm want anders had ik hem niet bij webhallen gekocht.

Ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen om op een Broadwell te wachten want technische gezien(bron wikipedia) is het 4 of 5 extra instructies in de chip en zuiniger, maar Haswell zelf is sterk genoeg. Skylake zou natuurlijk een ander verhaal zijn maar die verwacht ik niet voor het einde van het jaar, in ieder geval niet de quads.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Veel plezier met je aankoop. Laat ons nog even weten hoe de laptop bevalt zodra je deze binnen hebt. Daarnaast (als je tijd hebt) zou je ook een review kunnen plaatsen, zodat je weer andere Tweakers met hetzelfde 'kies' dilemma op weg kan helpen ;)

P.s. Elke toets op het SteelSeries toetsenbord van de MSI laptop is te (her)programmeren, dus je kan ook een andere letter binden aan een specifieke toets.

Aan de andere kant kan je er ook voor kiezen om 'thuis' een extern toetsenbord te gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Vidra op 27-01-2015 14:02 . Reden: toevoeging gemaakt ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Inderdaad veel plezier :) en houd ons op de hoogte :)

• NC83
Ja ik was al wel van plan om een review achter te laten hier :) gezien ik zelf ook zo aan het wikken ben geweest.

Ja ik had idd gelezen dat iedere toets te programmeren was en dat was ook wel een van de redenen om dit te doen, want een andere keyboard layout in windows is niet altijd even optimaal.

• Vidra

Vidra

Vragen?

NC83 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:21:
Ja ik was al wel van plan om een review achter te laten hier :) gezien ik zelf ook zo aan het wikken ben geweest.

Ja ik had idd gelezen dat iedere toets te programmeren was en dat was ook wel een van de redenen om dit te doen, want een andere keyboard layout in windows is niet altijd even optimaal.
Ik hoop wel dat de laptop lekker tikt, want ik heb dit getest op een MSI 15" maar ik vond dit niet optimaal versus toetsenborden van bijvoorbeeld Asus.

• NC83
Ik hoop het morgen te weten want ze hadden em gelukkig nog in het magazijn en zou dus vandaag moeten zijn verstuurd. En anders hoop ik em toch echt wel te hebben voor het einde van de week.

Dus zal waarschijnlijk van het weekend eens kijken of ik een review kan schrijven :) .

[ Voor 19% gewijzigd door NC83 op 27-01-2015 19:05 ]

• NC83
Heb em net binnen en zal een dag of twee duren voor ik een review schrijf, maar toetsenbord voelt nu al beter aan dan ik verwacht had. En de knop layout is meer US dan een ander land alleen de geprinte naam van de toetsen zijn anders.

https://onedrive.live.com...rw&v=3&ithint=photo%2cjpg
https://onedrive.live.com...xQ&v=3&ithint=photo%2cjpg

[ Voor 31% gewijzigd door NC83 op 28-01-2015 15:03 ]

Pagina: 1