JayJay schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:50:
Even een tip koop een xeon 5650

beest van een 6 corige cpu , voor weinig centjes, makkelijk over te klokken ! (draai zelf op 4,1 ghz)
En op 3,8 ghz met 1080p zal je geen bottleneck hebben ,maar je zou met msi afterburner uit kunnen sluiten (100% GPU load)
Hmm, dat is helemaal geen gek idee.
Het idee is dat nieuwe games zoals Dragon Age, Elite Dangerous, Arma 3 en straks The Witcher op de hoogste mogelijke settings te spelen te zijn.
edit: helaas mijn moederbord is niet geschikt voor de X5650. Gigabyte X58-UD4-P trekt de X5650 niet verder dan 150blck.
nedernakker schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:44:
Het nadeel van je cpu is dat het een C1 revisie is.. D0 revisies klokken veel beter. je voltage is al vrij hoog voor deze clocks en voor de volgende stappen zal je significant in voltage omhoog moeten. ten koste van je temperaturen.
Hou hem in IBT onder de 80 graden en kijk hoe ver je komt.
Als HT niets toevoegt voor je dagelijkse gebruik, kun je die altijd uitzetten om de temperaturen te laten zakken, hierdoor kom je misschien nog 100 á 200 MHz verder.
Klopt. Dat de C1 stepping slechter klokt wist ik. Voltage heb ik gewoon naar 1.3V geknald, zonder eerst stapjes met de BLCK te doen. Zal ongetwijfeld wel met lager voltage kunnen.
Ga je advies opvolgen. Kijken wanneer IBT hem over de 80 graden krijgt

.
edit: welk voltage moet je vertrouwen? cpu-z of instelling van je moederbord? Momenteel staat het moederbord op 1,3315 terwijl cpu-z nog 1,280 meeste gedeelte van de tijd aangeeft (soms tikt die naar 1,3 1)
[
Voor 52% gewijzigd door
Maulwurfje op 26-01-2015 19:18
]