reactie wijzigen na admin ingreep niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik weet niet zeker of dit het juiste topic, maar probeer het toch.
rob_erwt schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:31:
Dit hoort thuis in het moderater forum, dus ik move hem naar TMF.
Ik wist niet dat het plaatsten van links naar gratis legaal materiaal niet mocht 8)7 . de moderator heeft mij (en vele anderen) daarvoor op de vingers getikt. prima niets mis mee als dat het reglement is. maar daardoor kan ik mijn reactie zelf niet meer wijzigen en dat is jammer.

is het mogelijk dat dit in de toekomst wordt aangepast?
LongBowNL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:30:
Ik kan trouwens niet duidelijk maken uit de Algemene Voorwaarden waarom deze links niet zijn toegestaan. Artikel 4.6.v wijst inderdaad naar het feit dat er niet naar illegale software gelinkt mag worden. In hoeverre is een link naar een gratis APK illegaal?
Ik heb naar aanleiding hiervan ook de voorwaarden eens nagelezen en ik vind hetzelf ook niet duidelijk.
Ik was er van uitgegaan dat de moderator gelijk zou hebben. het platform (google drive) waarnaar ik linkte was mogelijk geschikt voor illigaliteit, maar in dit geval daar niet voor gebruikt.
Cloud schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:14:
[...]
Het is inderdaad standaard dat als crew een reactie aanpast, er daarna een edit-lock op komt te zitten. Alleen crew kan de reactie daarna nog aanpassen. Dit om uiteraard te voorkomen dat iemand de content weer terug zet :)
dat is vreemd. ik kan zo een nieuwe reactie plaatsen met eenzelfde link. ergens is het beleid scheef. Ik vind dat het beleid op dat punt wel aangepast mag worden. ik begrijp dat de crew nooit alles kan controleren. Daarom kan een beleid gehanteert worden dat er nooit direct naar een download verwezen mag worden. dat zorgt tenminste voor een duidelijk beleid, want het grijze gebied is weg en de tweakers weten duidelijker wat wel en niet mag.

[ Voor 74% gewijzigd door dezejongeman op 26-01-2015 15:42 . Reden: info toegevoegd. en mening gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, een admin break vindt niet zomaar plaats. Het is niet de bedoeling dat een gebruiker vervolgens weer die break gaat editten.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 20:50
Ik kan trouwens niet duidelijk maken uit de Algemene Voorwaarden waarom deze links niet zijn toegestaan. Artikel 4.6.v wijst inderdaad naar het feit dat er niet naar illegale software gelinkt mag worden. In hoeverre is een link naar een gratis APK illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18

rob_erwt

What does this button do?

Dit hoort thuis in het moderater forum, dus ik move hem naar TMF.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LongBowNL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:30:
Lijkt me een puntje V en VI gecombineerd. Gratis =! legaal, de enige plek waar de APK (al dan niet gratis)legaal te krijgen is, is uit de store. Combineer het punt dat de app enkel voor specifieke landen beschikbaar is, erg grijs gebied ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Wat is het strafbare feit waarmee het verkregen is? (in relatie tot puntje VI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 15:44
Misschien niet helemaal meer on-topic, maar bij het nieuwsartikel met betrekking tot de Facebook Lite app, lijkt het er op dat er óók een link is geblokkeerd naar "Tinfoil for Facebook" (van Thombias op 26 januari 2015 13:26), al is voor mij natuurlijk niet te achterhalen welke link daar stond...

Als het hier inderdaad om een link naar "Tinfoil for Facebook" gaat: dit is een perfect legale applicatie die gewoon in de Google Play Store te verkrijgen is. Deze applicatie draait enkel de mobiele webversie van Facebook in een sandbox. In dit specifieke geval zou er dan dus geen sprake zijn van het overtreden van 4.6.v/4.6.vi O-)

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 18:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waarschijnlijk stond daar een link naar de apk zelfs, ipv naar de google play store. ;)
LongBowNL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:39:
Wat is het strafbare feit waarmee het verkregen is? (in relatie tot puntje VI)
Het uploaden van een apk waar auteursrechten op zitten naar een andere host en dan voor andere beschikbaar stellen mag niet, zie ook de google play voorwaarden, of bijvoorbeeld dat Motorola al een C&D naar apkmirror heeft gestuurd.
dezejongeman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:14:

Ik wist niet dat het plaatsten van links naar gratis legaal materiaal niet mocht 8)7 . de moderator heeft mij (en vele anderen) daarvoor op de vingers getikt. prima niets mis mee als dat het reglement is. maar daardoor kan ik mijn reactie zelf niet meer wijzigen en dat is jammer.

is het mogelijk dat dit in de toekomst wordt aangepast?
Het is niet legaal zoals hierboven al gezegd wordt ;)

en er wordt een edit lock opgezet zodat jij niet alsnog opnieuw die link er inplakt bijvoorbeeld.

[ Voor 37% gewijzigd door _David_ op 26-01-2015 15:07 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinfoil maakt gebruik van een Apache 2.0 License en valt dus onder vrije software die je gewoon mag verspreiden. https://f-droid.org/repos...=com.danvelazco.fbwrapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

_David_ schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:05:
Waarschijnlijk stond daar een link naar de apk zelfs, ipv naar de google play store. ;)
Waarschijnlijk dit dus.

Crew heeft het niet aan tijd om van elke .apk link te controleren of deze wel via de juiste wegen verkregen is, gratis is of niet, copyright van toepassing is of niet. Er is gekozen voor hetzelfde beleid als het mobile-subforum dus; alle links naar .apk's zijn niet gewenst en worden weggehaald.
[...]
en er wordt een edit lock opgezet zodat jij niet alsnog opnieuw die link er inplakt bijvoorbeeld.
Het is inderdaad standaard dat als crew een reactie aanpast, er daarna een edit-lock op komt te zitten. Alleen crew kan de reactie daarna nog aanpassen. Dit om uiteraard te voorkomen dat iemand de content weer terug zet :)

De enige situatie waarin crew de lock niet zet, is een erg zeldzame: namelijk een aanpassing die niet gedaan wordt omdat de reactie een overtreding bevat. Maar eigenlijk blijft crew van alle reacties af tenzij iemand iets doet wat we niet graag zien, dus zal er ook altijd een edit-lock op komen. We kunnen helaas niet aan de gebruikersnaam zien of iemand wel of niet goed bedoeld bezig is en steeds weer terugkomen om te controleren of content niet is teruggezet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat Cloud zegt :)

Verder kun je in plaats van een apk gewoon linken naar een officiële bron, zoals de Play Store of de website van de fabrikant. Als een .apk legaal verspreid mag worden dan zal die ook wel via een officiële bron te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ben degene die de admin-edit heeft geplaatst. Hierbij is er inderdaad ook gelijk een edit lock gezet om te voorkomen dat de admin edit zal worden aangepast. Dit blijkt in de praktijk wel eens te gebeuren wanneer er geen edit lock staat. Bovendien staat de admin edit er niet voor niets. Het is ook direct een waarschuwing voor anderen. Gisteren heb ik een dergelijke edit in meerdere reacties moeten plaatsen wegens het direct linken naar APK bestanden.
ik kan zo een nieuwe reactie plaatsen met eenzelfde link
Dat kan inderdaad maar als je moedwillig sturing negeert (je hebt naast de admin-edit ook een e-mail over deze edit ontvangen) kunnen er ook andere maatregelen getroffen worden. De admin-edit staat er niet voor niets.

In geval van twijfel kun je beter contact opnemen met de crew zoals je nu doet :)
Elijan9 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:00:
Misschien niet helemaal meer on-topic, maar bij het nieuwsartikel met betrekking tot de Facebook Lite app, lijkt het er op dat er óók een link is geblokkeerd naar "Tinfoil for Facebook" (van Thombias op 26 januari 2015 13:26), al is voor mij natuurlijk niet te achterhalen welke link daar stond...
Daar stond ook een link naar een 3rd party host waar de Facebook Lite te vinden was.

Voor de mensen die niet precies weten waar dit topic over gaat; het betreft enkele reacties bij dit nieuwsitem; nieuws: Facebook komt met lichte versie van zijn app voor goedkope smartphones

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 27-01-2015 12:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Sorry dat ik hier op terug kom, maar nu staat er op de Frontpage een link naar Pirate Bay. Een site die een mogelijkheid aanbied om illegale software te downloaden.

Waarom mag deze site wel door Tweakers worden gemeld?

[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 31-01-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat had je ook gewoon met de zoekfunctie kunnen vinden, aangezien dat talloze malen voorbijgekomen is. Voor het gemak link ik je even naar een reactie van Wilbert: Wilbert de Vries in 'nieuws: Popcorn Time krijgt ondersteuning voor Chromecast'
Pagina: 1