Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interpretatie van woorden en percentages

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:18

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
nieuws: Nvidia: weinig terugloop in prestaties GTX 970 bij hoog geheugengebruik
Nvidia: weinig terugloop in prestaties GTX 970 bij hoog geheugengebruik
De titel zegt dat nVidia zegt dat er weinig terugloop is.
Zo valt de framerate volgens Nvidia zelf in Battlefield 4, met hogere settings waardoor beide videokaarten tegen de limiet van 4GB aanzitten, 50 procent terug bij de GTX 970 en 47 procent bij de GTX 980.
Nvidia zegt ook dat de framrate met 50% terugloopt.

Volgens mij mist er ergens een interpreatie. Ik kan mij niet voorstellen dat Nvidia letterlijk zegt dat 50% framedrop "weinig" is. Dat is m.i. enorm.

Wel kan ik mij voorstellen dat het verschil tussen de 50% framedrop voor de 970 en 47% voor de 980 als weinig wordt bestempeld. Dat is immers maar drie procent.

Deze nuance komt echter niet terug in het artikel of de titel, waardoor het nu lijkt dat Nvidia een drop van 50% als 'weinig' beoordeelt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor het meedenken :)
Volgens mij mist er ergens een interpreatie. Ik kan mij niet voorstellen dat Nvidia letterlijk zegt dat 50% framedrop "weinig" is. Dat is m.i. enorm.

Wel kan ik mij voorstellen dat het verschil tussen de 50% framedrop voor de 970 en 47% voor de 980 als weinig wordt bestempeld. Dat is immers maar drie procent.

Deze nuance komt echter niet terug in het artikel of de titel, waardoor het nu lijkt dat Nvidia een drop van 50% als 'weinig' beoordeelt.
Het gedeelte dat jij citeert stopt bij het punt met nadere uitleg. In de quote staat namelijk
"Zoals je kunt zien, is er weinig verschil in de prestaties van de GTX 970 als je het vergelijkt met de 980"
Daarmee is elke andere interpretatie uitgesloten; het gaat om 970 vs 980, dat staat er letterlijk :) Ik snap wel waar je verwarring vandaan komt. Om het iets explicieter te maken heb ik de eerste zin gewijzigd in
Nvidia claimt dat er maar iets meer terugloop is in prestaties als de GTX 970 veel geheugen gebruikt ten opzichte van de GTX 980.
Is het zo duidelijker, vind je?

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 11:47
Die drop in framerate komt gewoon door het verhogen van de settings. Als je de bron bekijkt die het artikel aanhaalt http://www.anandtech.com/...gtx-970-memory-allocation zie je dat ze bij CoD bijvoorbeeld de supersampling aanzetten, zodat het geheugengebruik boven de 3.5 GB komt. Dat de framerate dan naar beneden kukelt is niet meer dan logisch.
Dit is idd precies wat ze bedoelen, de drop zelf komt door de zwaardere instellingen.

Steam