Aanleiding
Ik heb recent mijn UPC router naar de meterkast, die exact in het midden van ons 1-verdiepings jaren '20 appartement zit, verplaatst. De draadloze snelheid daalde daardoor naar een dramatische 1.5 Mbit/s volgens 4 verschillende tests op 2 laptops volgens speedtest.net. De snelheid is 30 Mbit/s als het apparaat gewoon in de woonkamer staat. Verder is het me nog niet gelukt om de poorten van de router open te zetten zodat ik mijn ds213j van buitenaf kan benaderen, maar na het ondervinden van deze problemen met snelheid heb ik niet meer veel pogingen gedaan. Het leek mij dus een beter idee om maar gewoon een betere router te kopen, waarmee ik dan ook de poorten kan forwarden, en betere snelheden haal binnenshuis.
Ik zoek een?
Router, met twee specifieke eisen:
Minder dan 50 euro, richt op 30. Via vraag en aanbod is prima.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Wellicht heeft het voordelen om een Synology router te kopen aangezien ik ook een Synology NAS heb.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb recent mijn UPC router naar de meterkast, die exact in het midden van ons 1-verdiepings jaren '20 appartement zit, verplaatst. De draadloze snelheid daalde daardoor naar een dramatische 1.5 Mbit/s volgens 4 verschillende tests op 2 laptops volgens speedtest.net. De snelheid is 30 Mbit/s als het apparaat gewoon in de woonkamer staat. Verder is het me nog niet gelukt om de poorten van de router open te zetten zodat ik mijn ds213j van buitenaf kan benaderen, maar na het ondervinden van deze problemen met snelheid heb ik niet meer veel pogingen gedaan. Het leek mij dus een beter idee om maar gewoon een betere router te kopen, waarmee ik dan ook de poorten kan forwarden, en betere snelheden haal binnenshuis.
Ik zoek een?
Router, met twee specifieke eisen:
- Beter intern draadloos bereik in een druk bezette netwerk omgeving
- Voldoende opties voor portforwarding, zodat ik mijn Synology ds213j van buiten het netwerk kan benaderen
Minder dan 50 euro, richt op 30. Via vraag en aanbod is prima.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Wellicht heeft het voordelen om een Synology router te kopen aangezien ik ook een Synology NAS heb.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Huidige router/modem: UPC standaard geleverde (TC7200.U)
- ±60 beschikbare netwerken in de omgeving, sterke signaalconcurrentie dus
- Te plaatsen in de meterkast, vanuit de meterkast is de grootste afstand binnen het huis ongeveer 10 meter
- NAS aangesloten met kabel
- 2 laptops en 2 telefoons die gebruik maken van het netwerk
- UPC 50 mbit abo (alleen internet)