[PW] Verbergen software downloads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeskyElf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-02 15:35
Hallo allen,

Ik loop er tegenaan dat ik bij mijn software-verlanglijstje (en prijsalerts) altijd prijzen zie die niet overkomen met de kosten die werkelijk gemaakt gaan worden. Misschien ben ik ouderwets, maar dat komt omdat ik een product altijd in handen wil kunnen houden (Zelfs als het een Steam-game of iets dergelijks is), terwijl de downloads het goedkoopst zijn.
Ik heb al geprobeerd om een passende verzendmethode erbij te vinden of een minimum levertijd in te stellen :) maar dat is geen optie.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om de download-aanbieders uit te sluiten?
Alvast mijn dank voor de hints en tips.

[ Voor 3% gewijzigd door PeskyElf op 26-01-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

In het levertijdenfilter wordt zo te zien sowieso niet rekening gehouden met downloads, de minimale leverduur die je kan kiezen is 24h. Maar zelfs al zou dat kunnen, mis je nog een extra slider, om 'm dan weer op minimaal 24h te zetten (en waarvan je kan aannemen dat je dan een fysiek medium krijgt opgestuurd).

Met wensenlijsten en prijsalerts kan er helaas geen rekening gehouden worden met persoonlijke voorkeur op basis van shops, levertijden etc. Dat is altijd de laagste (basis)prijs die bekend is. De wens is er absoluut om de voorkeuren voor levertijden, shops etc te laten doorwerken in andere listings dan de prijslisting zoals hier pricewatch: FIFA 15, PC (Windows), dus dat je dan 'jouw' laagste prijs ook ziet in het categorieoverzicht (http://tweakers.net/categorie/638/games/producten/), maar ook het blokje Recent getest @ http://tweakers.net/ en uiteindelijk ook je wenslijsten en prijsalerts. Nogmaals, de wens is bekend, echter heeft het heel wat (technische) voeten in de aarde, naast dat het praktisch onmogelijk zou kunnen zijn. Maar dat is te ver vooruitlopen op zaken waar ik totaal geen weet van heb, zie alvast hier ACM in "[Pricewatch] Prijzen bij een webshop" voor de technische kant van het verhaal.

Wel zet ik dit topic door naar Mooie Features, want ik persoonlijk als gameverzamelaar heb mijn games ook liever in doos en het is lastig dat er nu niet op gefilterd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, bij wensenlijsten en prijsalerts kan er geen rekening worden gehouden met persoonlijke voorkeuren.

M.b.t. het uitsluiten van aanbieders met downloads in de pricelisting zou het jullie misschien helpen als we de Maximale levertijdfilter uitbreiden met een minimale levertijd en een download optie links van het 24h icoon. Op die manier kan je downloads als levertijd uitsluiten.

Ik weet niet of dit kan en of we het met z'n allen wenselijk vinden, maar het zou helpen als we inzicht hebben in de vraag hiernaar. Zijn er meer mensen die dit handig zouden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Met het recente nieuws (nieuws: Ubisoft: geblokkeerde keys waren gekocht met frauduleuze creditcards) lijkt me dit wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleen Schilt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Hallo,

Vandaag was ik juist nog aan het zoeken naar precies deze optie. Ik houd ook van het doosje in de kast hebben staan. (Gratis immuniteit voor Steam sales, yeah!)

Een mogelijkheid om het splitsen van de digitale download en de physieke versie makkelijker te maken is aanamaken van twee verschillende productcodes. Ze kunnen dan wel gelinked worden, maar worden opgesplitst in twee producten.

Of bij het zetten van de pricewatch een checkbox of je download levertijden mee wil watchen of niet. Dat moet geen grote uitbreiding van de query zijn, alleen een veld erbij in de pricewatch database.