Headset wireless maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb een philips headset met mic en draad en die heeft dus 2 3,5jack aansluitingen. 1x audio en 1x mic.

http://download.p4c.phili.../shm6500_10_pss_aenpa.pdf

Dit is de link naar een headset die op mijn headset lijkt alleen is dit een iets nieuwere versie. Ik had bij mijn headset van philips niet zo'n 2 to 1pin convertor er bij gekregen.

Nu vraag ik me af hoe kan ik deze draadloos maken. Ik heb al wat instructies gegoogled en op youtube bekeken maar daar zijn allemaal headsets zonder mic gebruikt denk ik met 1 pin aansluiting en een bluetooth receivertje waar maar een 1pin aansluiting op zit.

Kan ik ook gewoon elke 2 to 1 pin convertor kopen en zo'n bluetooth receiver en werkt het dan ook direct voor mijn mic? Ik wil hem gewoon voor mijn PC gebruiken. Die staat namelijk aan de andere kant van de woonkamer en ik wil hem gewoon vanaf de bank kunnen gebruiken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 08:10
Wat jij wil gaat niet werken,omdat je alleen maar gebruik maakt van een BT ontvanger.
Je zult dus met 2 tranceivers moeten gaan werken die full-duplex aan kunnen of met 2 aparte setjes (TX en RX) die werken op een totaal andere frequentie band .Dit is omdat als de setjes op de zelfde band communiceren elkaar behoorlijk kunnen storen .

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
"zo'n bluetooth receiver" moet dus een transceiver zijn, die audio in twee richtingen transporteert, full-duplex dus. De ontvangende kant moet ook nog stereo zijn denk ik? Geen idee of dat bestaat, ik kan het zo 123 niet vinden.
Een gewone bluetooth audio receiver bestaat wel, maar dan werkt je microfoon niet.
http://www.instructables....es-to-Bluetooth-Wireless/

Ik denk dat je beter een draadloze headset kan kopen...

Edit: bij nader inzien, dat apparaatje uit die link heeft wel een ingebouwde microfoon, maar geen aansluiting voor een externe. Je zal dat zelf moeten fabrieken, maar dan is het wel mogelijk :)

Als je zoekt naar "bluetooth headset A2DP AVRCP" vind je wel meer van die apparaatjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Ploink op 26-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Jammer. Ik hoopte dat het redelijk makkelijk kon. Bedankt voor de uitleg. Zelf ben ik niet zo goed met elektronics en het lijkt dat het me veel meer moeite kan gaan kosten dan gewoon een nieuwe wireless headset te kopen. Dus laat ik dat laatste maar gaan doen :*)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:21 ]