• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik blijf het hele RAM gebeuren toch vrij verwarrend vinden. Ik heb een bepaalde module op het oog nu, maar wou voor de zeker toch even het advies van iemand die er mee vanaf weet omdat ik bang ben dat ik iets over het hoofd zie.

Het gaat ook om een vrij oud en low-end motherboard, namelijk de Asus M4A78LT-M LE.
Linkje naar specs: http://www.asus.com/Motherboards/M4A78LTM_LE/specifications/
Linkje naar PDF lijst van compatible RAM: http://dlcdnet.asus.com/p...DDR3_2DIMM_report1010.pdf

En ik wou deze module ervoor aanschaffen: pricewatch: Corsair CML4GX3M1X1600C7

Nu heb ik dus op dat PDF bestand gekeken en kon ik niet dit model van Corsair erop terugvinden, dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze niet compatible zijn maar het brengt wel de twijfel in mij naar boven. Kan iemand misschien de situatie uitleggen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar je tegenaan kunt lopen is incompatibiliteit. Als het niet op de QVL staat dan heb je altijd de kans dat het niet werkt. Maar als je geheugen pakt dat zich aan de DDR3 JEDECspec houdt, dan werkt het in de meeste gevallen wel.
Nu is Asus soms nog wel eens erg kieskeurig, maar dat merk je vanzelf.

• JackDaniel
Het probleem is dat ik het geheugen van marktplaats af koop, terugbrengen nadat ik erachter kom dat het toch niet werk is dus niet echt een optie :c

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
JackDaniel schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:34:
Het probleem is dat ik het geheugen van marktplaats af koop, terugbrengen nadat ik erachter kom dat het toch niet werk is dus niet echt een optie :c
Van marktplaats heb je sowieso geen garantie, kan net zo goed defect geheugen zijn.

• JackDaniel
Ploink schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:49:
[...]

Van marktplaats heb je sowieso geen garantie, kan net zo goed defect geheugen zijn.
Als ik defect geheugen toegestuurd krijg terwijl dit niet vermeld is kan ik altijd gewoon mijn geld terughalen via de bank. Als koper heb ik toch altijd het voordeel wat dat betreft.

Hoe dan ook, ik ga er niet vanuit dat het defect is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

JackDaniel schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:08:
[...]

Als ik defect geheugen toegestuurd krijg terwijl dit niet vermeld is kan ik altijd gewoon mijn geld terughalen via de bank. Als koper heb ik toch altijd het voordeel wat dat betreft.
Als je het via Paypal of creditcard betaalt (mogelijk) wel. Als je een overboeking doet dan kun je gewoon naar je geld fluiten hoor.

Wat betaal je voor die module? Is het prijsverschil het risico waard?

• Ploink
[...]

Nee zo werkt dat niet helaas, als jij geld overmaakt kun je het niet meer terughalen.
Niet bij mijn bank tenminste, of de regels moeten veranderd zijn....

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Alleen automatische incasso kan je terug laten storten. Jij maakt zelf het geld over, dus dat gaat de bank niet voor je terug halen.

Ophalen en in pc laten zien dat het werkt, het liefst met memtest, en dan meenemen en geld geven is enige garantie dat geheugen nog 100% ok is.

• Ploink
Gewoon je eigen pc meenemen en bij verkoper thuis testen, dan betalen.

Edit: of kopen via Tweakers V&A, dat is betrouwbaarder dan marktplaats.

[ Voor 51% gewijzigd door Ploink op 26-01-2015 13:18 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ploink schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Nee zo werkt dat niet helaas, als jij geld overmaakt kun je het niet meer terughalen.
Niet bij mijn bank tenminste, of de regels moeten veranderd zijn....
Bij geen enkele bank. Dat zou fraude enorm in de hand werken. Zelf overgemaakt geld is niet zo maar terug te halen.

Memory via Marktplaats kopen zou ik persoonlijk nooit doen. Nu staat Marktplaats sowieso al niet bekent als de meest betrouwbare omgeving maar om daar dan ook nog eens iets gevoeligs als memory te kopen is imho vragen om problemen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JackDaniel
Blijkt dus dat ik wat naïef was met mijn aanname dat banken hetzelfde als Credit Cards en PayPal werken. Achja, soms moet je dan maar een risico nemen ._.

Edit: oja, ik bedoelde trouwens niet de marktplaats.nl, maar de Tweakers v&a

[ Voor 20% gewijzigd door JackDaniel op 26-01-2015 13:24 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar nogmaals, is het prijsverschil groot genoeg om dat risico te nemen en niet gewoon te kopen in de winkel?

• JackDaniel
TERW_DAN schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:28:
Maar nogmaals, is het prijsverschil groot genoeg om dat risico te nemen en niet gewoon te kopen in de winkel?
Ja op zich wel. Het scheelt me €15-20 wat toch weer fijn is.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22
Of koop op marktplaats ram met lifetime garantie (kingston, corsair) kan je iig daar op terug vallen mocht het nodig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 26-01-2015 13:54 ]

Pagina: 1