• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
Matched: XS4ALL-GLASVEZEL-INTERNET-IPTV-OP-PFSENSE-OPNSENSE
Ik ben sinds kort bezig met pfsense om te kijken of dit bij mij past.
Ik wil namelijk van mijn Experiabox router af van kpn om de touwtjes in eigen handen te krijgen.

Wat heb ik precies gedaan tot nu toe:
1. De laatste versie gedownload van pfsense en door middel van een usb stick geinstaleerd op een systeem.
2. dit systeem heeft een extra netwerk kaart in een pci slot.

Het systeem is volledig opgestart en de netwerk kabel naar mijn pc zit in de tweede netwerkkaart.
De kabel naar het FTU heb ik er nog niet in geprikt. ik wilde eerste de volledige setup uitvoeren o.a PPPOE gegevens invullen enzovoort.

De onboard netwerk kaart wil ik gaan gebruiken om aan te gaan sluiten op het FTU.
Na de installatie van pfsense, beginnen eigenlijk de eerste problemen.

het probleem is dat elke keer de tweede netwerk kaart de verbinding verbreekt met mijn pc en ik dus geen verbinding kan gaan maken met de GUI van Pfsense.
Ook de onboard kaart doet precies het zelfde.

Op het moment dat ik de onboard kaart op het FTU aansluit veranderd er niks, ook niet als ik het omdraai.
------------------------------------------------------------------------------------
Gek genoeg op het moment dat ik de originele router weer terug plaats, vanuit de Experiabox de netwerk kabel in de onboard kaart steek. Mijn pc in de tweede kaart steek. het eigenlijk direct werkt. zonder haperingen en ik haal netjes mijn 100/100 snelheid.

De reden dat ik naar PfSense toe wil gaan is dat ik een zelfbouw server aan het maken ben om daar VMware ESXI op wil gaan draaien met verschillende VM'S:
1. PfSense als router functie
2. ubuntu server (vervangen van mijn huidige ubuntu server)
3. Xpenology (vervangen van mijn huidige xpenology server)

Ik wil het dus allemaal onder 1 systeem gaan brengen :) maar eerste wilde ik gaan begrijpen hoe PfSense werkte voordat ik alles omzet :)

Ik heb verschillende tutorials gevolgd voor het instellen van PfSense. maar alles zonder succes.
code:
1
2
https://venxir.tweakblogs.net/blog/12507/kpn-glasvezel-via-pfsense
https://blog.firewallonline.nl/how-to-en-tutorials/xs4all-glasvezel-internet-iptv-op-pfsense-opnsense/

Ook Youtube heeft mij niet verder kunnen helpen :P

Wie kan mij de juiste weg wijzen zodat ik hier mee kan gaan stoeien :)

Internet pakket:
Internet 100/100
IPTV is ook aanwezig.
VOIP wordt niet gebruikt.
Pagina: 1