Mijn build van 2011 draait over het algemeen nog lekker mee maar begon langzamerhand toch wel om een gpu upgrade te vragen.
Mijn oude trouwe Zotac GTX570 heb ik daarom vervangen voor een Sapphire R9 290 (zie RML tabel).
Nu de gpu vernieuwd is vraag ik me af hoe ik deze build nog verder kan upgraden en of dat prestatie gewijs ook echt zin heeft.
Uiteraard wil ik best wat geld uitgeven maar daar wil ik dan ook prestaties voor terug zien, een paar honderd euro betalen voor minimale fps verbeteringen of een paar procent meer snelheid vind ik zonde van het geld.
Verder is overclocken wellicht ook een optie maar hoeveel ik de prestaties daarmee kan verbeteren zou ik niet weten aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Hier het lijstje van alle huidige onderdelen:
Hoor heel graag suggesties en tips
Mijn oude trouwe Zotac GTX570 heb ik daarom vervangen voor een Sapphire R9 290 (zie RML tabel).
Nu de gpu vernieuwd is vraag ik me af hoe ik deze build nog verder kan upgraden en of dat prestatie gewijs ook echt zin heeft.
Uiteraard wil ik best wat geld uitgeven maar daar wil ik dan ook prestaties voor terug zien, een paar honderd euro betalen voor minimale fps verbeteringen of een paar procent meer snelheid vind ik zonde van het geld.
Verder is overclocken wellicht ook een optie maar hoeveel ik de prestaties daarmee kan verbeteren zou ik niet weten aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Hier het lijstje van alle huidige onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8Z68-V | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2311H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Agility 3 60GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 346,95 | |